מה רואים הלילה: אם אין לכם כוח לעוד דוקו מתיש, זו הסדרה בשבילכם

ביל היידר ופרד ארמיסן ב-"Documentary Now!"
ביל היידר ופרד ארמיסן ב-"Documentary Now!"

ביל היידר, פרד ארמיסן וחברים אחרים יצרו את "Documentary Now", אנתולוגייה מופלאה של פרודיות סופר מדויקות על סרטים תיעודיים - וכעת, אחרי כמה שנים של הפסקה, הם חוזרים (די במפתיע) לעונה רביעית. כן, תהיה פרודיה על "מורתי התמנונית" עם קוף, למה שאלתם?

19 באוקטובר 2022

"Documentary Now!" היא פשוט נס קטן, ואנחנו נורא שמחים שהיא חזרה לעונה רביעית (הם כמובן קוראים לה העונה ה-53, אבל זה כבר חלק מההומור. תכף תבינו), כי עברו כבר כמעט ארבע שנים מאז העונה הקודמת. הסדרה, יצירתם של בוגרי "סאטרדיי נייט לייב" ביל היידר ("בארי") ופרד ארמיסן ("פורטלנדיה"), היא סוג של פרויקט שיכול להתקיים רק בשוליים ההזויים של הטלוויזיה האמריקאית: כל פרק (או שניים) שלה הם פרודיה מדויקת ומצחיקה נורא על דוקו מז'אנר אחר, רק שהסדרה לוקחת את עצמה ברצינות מוחלטת. כלומר, קורים שם דברים ממש מצחיקים, אבל באף נקודה, אף דמות לא מגיבה באופן מוגזם, ואין שום קריצה לצופה. העונות הקודמות כבר פירקו את הדוקואים מז'אנר היפסטרים-בשדה-הקרב של VICE, את "ג'ירו חולם על סושי", את "Wild Wild Country" ואת הדוקו על אמנית המיצג מרינה אברמוביץ' – וכפי שאתם יכולים לדמיין, כל פרק פשוט שונה לחלוטין מקודמו ורק פרצופי הפוקר של היידר וארמיסן (וגם מיליון אורחים אהובים, כמו ג'ון מולייני, ג'ק בלאק, קייט בלאנשט ואפילו הלן פאקינג מירן) נשארים בתמונה.

מה מבטיחים לנו בעונה הקרובה? פרודיה על "Burden of Dreams" (סרט תיעודי על הפקה מסויטת של ורנר הרצוג), כמובן פרודיה על "מורתי התמנונית" (עם קוף. עם קוף!), שני פרקים של דוקו אופנה מופרע, פרודיה על דוקו על מוחמד עלי ועל הסרטים התיעודיים של הבמאית הבלגית אגנס ורדה (שקיבלה גם אוסקר וגם את דקל הזהב על מפעל חיים, אז אתם יכולים להבין שמדובר בחתיכת מפעל). כל הדבר הזה הוא פשוט שילוב מושלם בין הומור אינטלקטואלי מתוחכם וגבה-מצח לבין טמטום מוחלט במיטב המסורת של יוצאי SNL שרוצים להתפרע קצת יותר ממה שתוכנית האם מאפשרת. צפיית חובה, באמת (ואם פספסתם אותה עד כה, אתם פשוט חייבים להשלים פרקי עבר. תתחילו מ"Juan Likes Rice & Chicken" מעונה 2, שצוחק, כמובן, על "ג'ירו חולם על סושי").

Documentary Now!, עונה 4, IFC