מה רואים הלילה: קורונה + זומבים + קומדיה + אימה

מה זה תלוי לך שם? מתוך "The Bite"
מה זה תלוי לך שם? מתוך "The Bite"

איך עוד לא עשו עשרים סדרות כאלה? היוצרים של "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב" ממשיכים להרחיב את האימפריה הטלוויזיונית שלהם עם קומדיה אלימה ומופרעת על זן אלים במיוחד של קורונה שסוחף את ניו יורק ומאיים להביא עליה אפוקליפסת זומבים. אלא מה

זוכרים איך ממש בהתחלה של הקורונה, בימים הראשונים של הסגר הראשון, הלהיט הכי גדול בנטפליקס היה "התפשטות", מותחן אימה/דרמת אסונות (סבבה לגמרי, אגב) של סטיבן סודרברג, שזינק לראש הטבלאות של נטפליקס נטו בגלל שהוא עסק בהתפרצות של מגיפה קטלנית ברחבי העולם? הייתם חושבים שהרגלי הטלוויזיה שלנו מונעים בראש ובראשונה מאסקפיזם, אבל המציאות מוכיחה פעם אחר פעם שזה לא באמת נכון. במובן הזה, זה קצת מוזר שאנחנו כבר ב-2022 ועדיין בקושי קיבלנו גל סרטי/סדרות קורונה. רוב התסריטאים פשוט עוקפים את הנושא באלגנטיות, בין היתר משיקולי הפקה פרקטיים לגמרי (זה לא כזה מעניין לצלם אנשים מדברים אחד עם השני בזום). אבל הנה מגיעה "מחלת הנשיכה" (תרגום ספק חמוד, ספק מרגיז ל-"The Bite". לפחות זה לא "הביס"), של רוברט ומישל קינג – יוצרי הטלוויזיה שמזוהים בעיקר עם הדרמות "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב".

"The Bite" מתרחשת בניו יורק, שם שתי שכנות – רייצ'ל ולילי, האחת רופאה והשניה, ובכן, מלכת סאדו – מבלות את הסגר במרחק קומה אחת זו מזו, כל אחת פוגשת את הלקוחות שלה בזום, ושתיהן מתחילות בהדרגה להבין שהגל השני והאלים של קוביד-19 שמכה בעיר הוא לא בדיוק כמו הקודם – ויותר דומה לוירוס מהסוג שעושים עליו סדרות אפוקליפסת זומבים. בקיצור, מקרה קלאסי של אמנות שמחקה מציאות שלרגע היה נראה שדי מחקה אמנות.

רגע, אמרתם היוצרים של "האישה הטובה"? אז מה פתאום הם עושים קומדיית אימה פרועה, עם גל אלים במיוחד של קורונה שגם הופך את הנדבקים בו לזומבים צמאי דם? ובכן, לבני הזוג קינג לגמרי יש נגיעה לסדרות אימה – הם לא רק אחראים על הדרמה העל-טבעית "Evil" המשודרת בימים אלו ב-CBS, אלא גם יצרו בעבר סדרה קטנה, מופרעת, מצחיקה וחכמה מאוד בשם "Brain Dead" ("חסרי מח") שיצאה ב-2016, כמה חודשים לפני הבחירות הדרמטיות ההן בארצות הברית, ועסקה בחייזרים-טפילים קטנים עם תוכניות זדוניות שמתחילים להשתלט על יותר ויותר מוחות בבית הלבן והסביבה. אם ל-"The Bite" יש לפחות חצי מהשיניים החדות של "Brain Dead" – כבר יהיה לנו טוב.

"מחלת הנשיכה" (The Bite) זמינה עכשיו בסלקום TV