מה רואים הלילה: יש "דברים מוזרים" גם במקסיקו, וזה נוצרי מאוד

ג'יזס קרייסט. "ג'ודי, הנבחר". צילום: יח"צ נטפליקס
ג'יזס קרייסט. "ג'ודי, הנבחר". צילום: יח"צ נטפליקס

הנה שאלה שלא שאלתם את עצמכם מעולם: מה היה קורה אם ישו היה חוזר לחיים בתור ילד מקסיקני בן 12 עם עיניים כחולות ושום רצון להיות המשיח? ובכן, מזל שבנטליקס עונים גם על שאלות שלא נשאלו, כי אחרת לא היינו מקבלים את הפרעות של "ג'ודי, הנבחר"

20 באוגוסט 2023

לנוצרים האלה יש קטע עם ישו, אה? כלומר, גם לנו יש קטע עם משה ולערבים יש את מוחמד, אבל ישו זה משהו אחר – הוא פאקינג סופרסטאר. בהתאם, יש לא מעט יצירות תרבות שעוסקות, בדרך כזו או אחרת, בסיפורו של ישו בגלגולים ובוריאציות שונות. אבל האם ישו אי פעם היה ילד בן 12 ממקסיקו עם עיניים תכולות וחוסר רצון מוחלט להפוך למשיח? לא חשבנו.

"ג'ודי, הנבחר", הסדרה החדשה של נטפליקס, מבוססת על הובלה גרפית שהתחילה מחדש את סיפורו של ישו. קראו לזה "הברית החדשה החדשה", אם תרצו. במקרה הזה מדובר בילד מקסיקני-אמריקאי ששורד תיאונה מחרידה בלי שום שריטה, מה שגורם לאנשים שסביבו להתחיל להאמין שיש לו יכולת לבצע ניסים. מהר מאוד זה מתגלה כנכון, בערך, ומשגע את כל הכפר הנינוח והצבעוני הו הם גדלים. ג'ודי, הילד האומלל שבמרכז כל הרעש, נאלץ להתמודד עם בריון שחושב שהוא פגע באביו, אנשים שרוצים לנצל את כוחותיו וגם ארגון צללים שעוקב אחרי כל צעד שלו.

לא מדובר כמובן בסוגה עילית, אבל "ג'ודי, הנבחר" מצליח להכניס קצת רוח נעורים נדרשת, וברור שניסו לייצר פה סוג של "דברים מוזרים", רק במקסיקו, ועם מוטיב נוצרי בוטה. כמה בוטה? לאמא של ג'ודי קוראים מרי, ולחברה שלו מאריה. נו טוב. העונה קצרה (6 פרקים, 35-45 דק' לאחד) והבינג' קליל ומבדר, ויש אפילו טוויסט (קצת צפוי, יש להודות) בסיום שאפילו מוביל אותו לצאת לארץ הקודש, אז מי יודע, אולי בעונה הבאה נפגוש את ישו, או את הבן של השטן, או את מי שלא ירצה לבוא לישראל כבר.
"ג'ודי, הנבחר", 6 פרקים, עכשיו בנטפליקס