מה רואים הלילה: מסתבר שישראלים לא מחרימים יותר את טורקיה

לא להתבלבל, אין כאן נינג'ות. "קוברא". צילום: יח"צ נטפליקס
לא להתבלבל, אין כאן נינג'ות. "קוברא". צילום: יח"צ נטפליקס

מודים, הופתענו מאוד לראות את המותחן הטורקי החדש ברשימת הטופ 10 של נטפליקס, אבל כנראה שעוד לא ויתרנו לגמרי על איסטנבול. אולי כי יש פה איזה טורקי אחד שמקבל הודעות שמספרות לו על העתיד מדמות בשם קוּבּרא שהיא אולי, ואולי לא, אללה. וואו, באמת מפתיע שישראלים רואים את זה

תראו, אנחנו לא מתים על חרם תרבותי. קודם כל, מה אנחנו, בכיתה ג'? שנית, אם הממשל הטורקי מטומטם, זה לא אומר שהציבור ו/או היוצרים מטומטמים, ובדיוק כמו שלא היינו רוצים שיחרימו אותנו בגלל ביבי, לא מגיע לסדרות טורקיות להיפגע. ובכל זאת, מודים שאחרי התקופה האחרונה הופתענו לגלות את המותחן הטורקי "קוּבּרא" מככב ברשימת עשרת הלהיטים הגדולים בישראל של נטפליקס. הופתענו, אבל לא בהכרח התאכזבנו.

>> סוף העולם לייב: לכולם יש סיבה טובה להשתיק את "דו"ח רולניק"

"קוּבּרא", אם כן, היא סדרה מז'אנר הפראנויות טכנולוגיה א-לה "מיסטר רובוט". גוקן הוא בסך הכל מכונאי, שסתם ככה ביום אחד מתחיל לקבל הודעות מדמות בשם קוּבּרא, שהיא אולי ואולי לא אלוהים עצמו. או כמו שהטורקים קוראים לו, אולוהום. סתם, סליחה נו, ברור שזה אללה. גוקן כמובן הופך לדמות מרכזית בסביבתו, ומושך לכיוונו אנשים רבים – חלקם מאמינים שמתאספים סביבו, חלקם אויבים שרואים כוח וצריכים לשלוט עליו.

אולי חשוב להדגיש כשמדברים על טורקיה, שלא מדובר באופרת סבון. זו סדרה רצינית שצוללת לשאלות כמעט פילוסופיות ובהחלט מעניינות, ומטפלת בהן – לפתוח על פי ההתחלה – בכובד ראש, במקביל לאנרגיה סוחפת. הטריילר גם מעיד שנראות הסדרה מעניינת מאוד, ולעזאזל עכשיו אנחנו קצת רוצים לנסוע לטורקיה כל זה באמת יפה. עזבו, במקום זה פשוט נזמין דונר נצפה בבינג' של זה, יא אולוהום.
"קוּבּרא", עכשיו בנטפליקס, 8 פרקים