מה רואים הלילה: את ממדי הטירוף של הדוקטור, על המסך הביתי

אל תעמיד פנים, אתה לא כזה מוזר. "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף". צילום: יח:צ
אל תעמיד פנים, אתה לא כזה מוזר. "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף". צילום: יח:צ

בין אם רציתם להתחמק מלשלם על כרטיס קולנוע ובין אם סתם הסתחררתם מהויז'ואל ולא הבנתם כלום - זו ההזדמנות שלכם לצפות בסרט הממש-עדיין-חדש של מארוול מנוחיות הספה שלכם. עכשיו רק נשאר להבין אם הסרט הזה טוב או לא

זה לא סוד שכניסתו של שירות הסטרימינג "דיסני פלוס" לישראל לוותה בלא מעט בעיות – לקוחות התלוננו על אפליקציה פרובלמטית, בעיות טכניות, מחסור בתכנים, בעיות תרגום והעובדה וסיוטים מוחשיים על מיקי מאוס. אוקי, אולי האחרון זה רק אצלנו. בכל אופן, למרות כל הקרטועים, צריך גם להודות על מה שטוב. אז לפני הכל, עבור המנויים החדשים דאגנו לעשות סדר בכל מה שמומלץ לצפייה בדיסני פלוס, וגם סיננו מתוך המאגר כמה סרטים איכותיים שאתם חייבים לראות, אבל יש גם כמה יתרונות לשירות החדש שמשמחים אותנו מאוד, כמו לצפות מנוחיות ביתינו, ובאופן חוקי, בבלוקבאסטר קולנועי בעודו משודר עדיין בקולנוע.

 

"ד"ר סטריינג' בממדי הטירוף" יצא לאקרנים רק לפני חודש וחצי, ולמרות שעדיין אפשר לתפוס אותו על המסך הגדול, נחמד לדעת שהוא זמין מהיום גם במסך הקטן. נכון להיום, זה הוא הסרט האחרון שיצא ביקום הקולנועי של מארוול (לפחות עד ש-"ת'ור, אהבה ורעם" יצא בעוד בדיוק שבועיים), והחמישי בשלב הרביעי של ענקית גיבורי העל. הסרט מלווה את ד"ר סטריינג', הלא הוא בנדיקט קמברבאץ' האהוב, בהרפתקאה הנוכחית שלו, פוסט ת'אנוס ואיירון מן, ובעיקר אחרי שהמולטיוורס פרץ את שעריו ב-"ספיידרמן: אין דרך הביתה".

בניגוד לרוב השלבים של מארוול עד כה, ובמיוחד לקו העלילה של מלחמת אנסוף, השלב הנוכחי של מארוול מקרטע יחסית, וזוכה לביקורות מעורבות, ולא רק מפי מרטין סקורסזה. במקביל לסדרות המארוול החדשות, שלפעמים פוגעות ולפעמים מפספסות, גם סרטי הקולנוע דוגמת "נצחיים" ו-"האלמנה השחורה" זוכים ליחס אמביוולנטי מהמבקרים והקהל כאחד. "ממדי הטירוף" לא זכה לקונצנזוס לכאן או לכאן, כאשר חלק מהמבקרים ציינו שמדובר בסרט עמוס ומפוספס, בעוד שאחרים אהבו את הויזואליה המרשימה והעלילה התזזיתית. מבקרת הקולנוע שלנו, יעל שוב, כתבה בביקורת שלה לסרט ש"המכניקה של הסיפור עובדת, והיקומים השונים מעוצבים יפה, אבל הדרמה לא מתחממת". זה הזמן שלכם לבדוק אם אכן, כפי שהיא כתבה, "הסרט נחווה כהרבה פחות מטורף מכפי ששמו מבטיח".

"ד"ר סטריינג' בממדי הטירוף" זמין בדיסני פלוס