מה רואים הלילה: סדרת גיבורי העל שמצילה שוב את נטפליקס

יותר כיף מזה - נשתגע. אקדמיית המטריה (צילום: יחסי ציבור)
יותר כיף מזה - נשתגע. אקדמיית המטריה (צילום: יחסי ציבור)

בדיוק כשחשבנו ש"הבנים" של אמזון וחגיגות מארוול בדיסני+ מוציאות את נטפליקס ממשחק גיבורי העל, חוזרת "אקדמיית המטריה" לעונה שלישית ומראה לכולם מאיפה משתין הכיף. למעשה, היא כל כך כיף, שאם אסור לכם כיף מסיבות בריאותיות או מצפוניות כדאי שתעצרו כאן

אזהרה: אם תצליחו להתאהב בסדרה הזאת למרות מגרעותיה – צפוי לכם הרבה יותר מדי כיף בסופ"ש הזה. כך שאם אסור לכם יותר מדי כיף בנסיבות דתיות, מצפוניות או בריאותיות, זה הזמן לסגור את החלונית הזאת וללכת לקרוא משהו רציני ועגמומי. הלכתם? יופי. כי ממש בזמן לבינג' שישישבת שלכן הגיעה העונה השלישית של "אקדמיית המטריה", סדרת גיבורי-העל-שנוסעים-בזמן-ועוברים-ליקומים-מקבילים-ומבוססת-על-קומיקס הכי כיפית וקומית שיש לנטפליקס ביד, תשובה צנועה אך לא רעה בכלל לחגיגות מארוול בדיסני+ ונפלאות "הבנים" באמזון פריים וידיאו.

"אקדמיית המטריה" מבוססת על קומיקס באותו שם שיצרו ג'רארד וויי וגבריאל בא, ואם החמצתם את שתי העונות הקודמות בוודאי תשמחו לשמוע שהיא מתחילה עם 43 נשים שיולדות להפתעתן ב-1.10.1989 מבלי שהיו בהיריון קודם לכן. מי שאחראי לכך הוא המדען הביליונר רג'ינלד הרגרייבס, שמאמץ שבעה מהם כילדיו על מנת להכשיר אותם כגיבורי על. הילדים שגדלים עם אמא רובוטית מתפתחים כמובן להיות צעירים שסובלים מהפרעות אישיות לא פשוטות, כולל העובדה שאחד מהם הוא איש-גורילה ענקי, אחד מהם הוא זקן בגוף של ילד קטן ונוירוטי ואחד מהם מת אבל ממשיך להתקיים בתוך אחיו שמסוגל משום מה לראות אותו. בתוך כל הטרלול הזה הם גם צריכים להציל את העולם והשמחה רבה.

העונה הזאת היא גם העונה שבה אלן פייג' הנפלאה שהפכה לאליוט פייג' הנפלא מגלמת את ואניה הרגרייבס שהפכה לויקטור הרגרייבס, והסדרה שגם ככה הייתה קווירית למדי הפכה לאחד הדברים הכי להט"בים בטלוויזיה בקטע טוב. הפרקים שלה אולי לא יציבים ברמתם אבל הקאסט נהדר והדמויות מעולות ויש מנעד רגשי יפה ורבדים פסיכולוגיסטים עמוקים להפתיע, ויותר מהכל, היא פשוט לא לוקחת את עצמה ברצינות ונותנת לעצמה להשתולל בכל כיוון כיפי אפשר ולהיות פרועה וסקסית גם במחיר היעדר אמירה כלשהי על עולמנו. אסקפיזם מושלם. זה מה שהדוקטור רשם.

>> אקדמיית המטריה, שלוש עונות ב-30 פרקים, עכשיו בנטפליקס