מה רואים הלילה: אירוטיקה, סבנטיז, קומדיה. והכל בכרטיס אחד

איך להציל סדרה. "מינקס" (צילום: יחסי ציבור/Starz)
איך להציל סדרה. "מינקס" (צילום: יחסי ציבור/Starz)

למרות עונה ראשונה מוצלחת, HBO הרגה את "מינקס", דרמה קומית מעוצבת להפליא המתרחשת בסבנטיז ועוסקת בצעירה פמיניסטית מאל.איי שמחליטה להקים מגזין אירוטיקה לנשים. למזלנו, רשת STARZ הצילה אותה והערב היא עולה לעונה שנייה עם מסר חשוב לעולם: תעשו סקס

בעונה הראשונה שלה, "מינקס" הייתה סדרת דגל של HBO Max. היא שחזרה בדייקנות רבה ובסטייל אינסופי את האווירה הצ'יזית-סליזית של שנות השבעים כדי לעטוף סיפור מסגרת שבו פמיניסטית צעירה מלוס אנג'לס (בגילומה של אופליה לוביבונד הנהדרת) חוברת למו"ל מפוקפק (ג'ייק ג'ונסון המעולה מ"הבחורה החדשה"), כדי להקיים יחדיו מגזין אירוטי לנשים. הימים הם ימי המהפכה המינית, ההבדלים בין פורנו ואירוטיקה עדיין מטושטשים במברשת אוויר, יש ריח של דיסקו וקוקאין באוויר, ועל רקע זה מתפתחת דרמה קומית כיפית ולעיתים אף מוצלחת ממש שזכתה לביקורות חיוביות ומעלה. ובכל זאת, HBO ביטלה אותה. ובכל זאת, היא חזרה בסופ"ש לעונה שנייה.

במסגרת גל ביטולי וחיסולי הסדרות של HBO, שמגיע בעצמו במסגרת מכירת חיסול המותג HBO שמבצעים מנהלי וורנר-דיסקברי, בוטלה בדצמבר האחרון העונה השנייה של "מינקס", זאת למרות שצילומיה כבר היו קרובים לסיום. חברת ההפקה החליטה לאפשר לצילומים להסתיים ולנסות למכור את הסדרה לגוף שידור אחר. על המציאה קפצה רשת הפרימיום-כייבל Starz (שזמינה גם דרך אמזון פריים והולו, ובארץ בפלטפורמות של yes ו-HOT), מקום שבו יודעים בדרך כלל להעריך יצירות טלוויזיוניות אדג'יות, ולפחות לפי הפרק הראשון נראה שמדובר בדיל מצוין לכל הצדדים. ובעיקר לנו.

כי יותר מש"מינקס" לועגת למתירנות ולערכים השוביניסטים של שנות השבעים, היא לועגת לשמרנות הצבועה של זמננו ומסמנת כמה אחורה הלכה התרבות האמריקאית ביחסה לסקס, ומעוררת געגוע שאינו נוסטלגי כלל (בואו, רובנו עוד לא נולדו בסבנטיז) לעולם פתוח, משוחרר ומצחיק יותר. בעונה השנייה משתלבת בה גם אליזבת' פרקינס האדירה ("העשב של השכן", וכוכבת העונה החדשה של "אפטר פארטי") שמשדרגת את העסק, לצד קאסט קומי מעולה שנותן לסדרה הרבה מהלב שלה. מדובר, במילים אחרות, בפאן טהור ובריחה מושלמת לערב זה מתלאות ההווה אל נפלאות העבר. תבלו. ותעשו סקס, כן? הסבנטיז לא טעו בעניין הזה.
>> מינקס, עונה 2, 8 פרקים, החל מהערב ב-yes VOD וב-HOT HBO