מה רואים הלילה: הסדרה הישראלית שמגיעה לליגה של הגדולים

"Echo 3" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
"Echo 3" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

לא בכל יום זוכה סדרה ישראלית לכבוד הזה, אבל היום כן: "בשבילה גיבורים עפים" מקבלת את הרימייק האמריקאי שלה. קוראים לסדרה "Echo 3", היא עלתה לסטרימינג היום, היא נראית אש והמבקרים עדיין חצויים. קצת גאווה לאומית לא תזיק לכם הלילה

23 בנובמבר 2022

אצלנו קראו לה "בשבילה גיבורים עפים", והיא הייתה אחת הסדרות האהובות והנצפות ביותר בארץ (וסדרת הדרמה הנצפית ביותר אחרי פיצול ערוץ 2), בהשראת ספרו של אמיר גופרוינד הנושא את אותו השם, ווהיא נמכרה לשידור בנטפליקס ואז גם לרימייק באפל TV+. כל זה הספיק לקרות בזריזות, בין יוני 2018 ליולי 2020, ומאז דממה. עד הערב. הסדרה "Echo 3" (איזה שם נורא), רימייק שהפיקה קשת אינטרנשיונל, עלתה היום בשירות הסטרימינג האיכותי של אפל וגם אם לא תהיה סדרת האקשן שאמריקה חיכתה לה, אבל לא בכל יום זוכה סדרה ישראלית לכבוד הזה.

הרימייק האמריקאי מתמקד בחטיפתה של המדענית אמבר צ'סבורו (ג'סיקה אן קולינס) בידי מחתרת ונצואליאנית, ובעלה ואחיה (לוק אוונס ומיחיל האוסמן) שיוצאים לחפש אותה ולנסות לחלץ אותה ומגלים שיש כל מיני סיבות לכך שהממשל האמריקאי החליט להתעלם מהמקרה. שלושה פרקים ראשונים כבר עלו לאוויר ומהם עולה התחושה שמדובר במותחן אקשן יעיל ביותר, אבל בסדרות מהסוג הזה הכל תלוי בהתפתחויות ובפינאלה ואז או שזה מאוד מספק או שהעסק מתפרק. בשידורי קשת מקווים מן הסתם לשחזר את הצלחת "חטופים/הומלנד", ואת יצירת הסדרה הם הפקידו בידי התסריטאי זוכה האוסקר מארק בול ("מטען הכאב"), כך שהסיפור אמור להיות בידיים טובות.

האדפטציה מ"בשבילה גיבורים עפים" נראית ישירה למדי, בהתאמות הנדרשות, אך נראה שהמבקרים מעבר לים לא מאוד מתלהבים בשלב זה. ב"גארדיאן" נתנו את הכותרת המעליבה "דרמת שבויים שהיא כמו 'אחים לנשק' פוגשת את 'איסטאנדרז'", ב"ניו יורק פוסט" העליבו לא פחות את מארק בול עם הכותרת "Just meh", ורק באתר של רוג'ר אברט פרגנו עם "הרפתקה מסעירה וחתרנית" ואף הוסיפו שאחרי הפרקים הראשונים זה משתפר. אנחנו נצפה בה בכל זאת, ננופף בדגל המדינה ונמחה דמעה.

>> "Echo 3", עשרה פרקים, עכשיו באפל TV+