מה רואים הלילה: מחזמר מגיהנום. כלומר, לא זה שאנחנו חיים בו

פעם הייתם, עכשיו אתם לא. Hazbin Hotel. צילום מסך
פעם הייתם, עכשיו אתם לא. Hazbin Hotel. צילום מסך

ארבע שנים, מיליון עוקבים והמון עקשנות - זה מה שיוצרת האנימציה ויויאן "VivziePop" מדראנו היתה צריכה כדי להגשים את פרויקט חיה - סדרת אנימציה מיוחדת למבוגרים שמספרת על מלון שיקומי בלב השאול. נו, אתם יודעים, אותו סיפור נושן של מלון בגיהנום

יש סדרות שעוד לפני שרואים פריים אחד מתוכם, הופכות מעניינות מעצם הסיפור שעוטף אותן. כזו הסדרה החדשה של אמזון פריים וידאו, "Hazbin Hotel" (שבטח יתרגמו את זה כ"מלון לשעברים") – סדרה שלקח לה ארבע שנים מאז הפיילוט, וספין-אוף שלם, עוד לפני שהחלה. והרעיון שבליבה מרגיש כמו הדברי הכי נכון לעכשיו  – מחזמר בגיהנום.

>> בסוף יהיה טוב: 13 פרקי הסיום הכי טובים בתולדות הטלוויזיה

אז הסיפור הולך כך: VivziePop הוא כינוי של האנימטורית והיוצרת ויויאן מדראנו, שפתחה ב-2012 יוזר ביטיוב והחלה להעלות את יצירותיה המוזרות, ששיחקו על הקו שבין קאמפ לגות'י ואספו קהל מעריצים שהלך וגדל בקצב מרשים, ונכון להיום לערוץ שלה יש מעל ל-1.3 מיליארד צפיות ו-8.8 מיליון עוקבים.

ב-2019 היא שיחררה פיילוט עצמאי לגמרי בן 32 דקות לסדרת אנימציה של חלומותיה – "הזבין הוטל", שעקבה אחרי נסיכת הגיהנום (כן, יש דבר כזה) שמנסה להציל את השדים מלהירצח על ידי המלאכים פעם בשנה. כן, אנחנו יודעים, כבר שמעתם את הקונספט. הדרך שבה הנסיכה האפלה בוחרת להציל אותם היא באמצעות הקמת מלון שיקום שהופך אותם מחוטאים לקדושים, אבל אתם כבר יכולים לנחש שזה בא עם כמה קשיים. מה שבטח לא ניחשתם הוא שזה בא גם עם שירים.

המחזמר המאוייר זכה להצלחה מרשימה (95 מיליון צפיות נכון להיום) וצבר באזז נאה בסביבת הוליווד, אבל לקח ארבע וחצי שנים מהרגע בו הפיילוט יצא, ועד שהסדרה הגיעה לטלוויזיה אמתית. ארבעת הפרקים הראשונים כבר עלו (מתוך 8), וזה נראה פשוט מהמם, עם מוזיקת מחזמת קלאסית ואווירה של אנימציה מושקעת כמו שלא ראינו מאז הניינטיז. כיף גדול, ואת הפרק הראשון (כמו גם את הפיילוט המקורי) אפשר לראות במלואו ביוטיוב.
Hazbin Hotel, ארבעת הפרקים הראשונים זמינים באמזון פריים