מה רואים הלילה: שיט, איסה ריי חוזרת עם קומדיית היפ הופ

כאילו, שיט בקטע טוב. "Rap Sh!t". צילום מסך: HBO
כאילו, שיט בקטע טוב. "Rap Sh!t". צילום מסך: HBO

אחרי שהתאהבנו בה ב"לא בטוחה", היוצרת האפרו-אמריקאית חוזרת ל-HBO עם סדרה על צמד ראפריות מתחילות במיאמי. כן, זה כולל הרבה טוורקינג, אבל הרבה יותר רגעים מביכים ומצחיקים כמו שרק היא יודעת

קארדי בי, מייגן די סטליון, דוג'ה קאט, ניקי מינאז', ליל סימז ועוד כל כך הרבה ראפריות נהדרת הפכו לדבר הכי חם במוזיקה במהלך העשור האחרון. היי, אפילו לנו יש כמה ראפריות נפלאות (בדקו את האלבום החדש של עדן דרסו ותודה לנו אחר כך). אז אחרי שקיבלנו את "אטלנטה" ואת "דייב", הגיע הזמן לשפוך אור על הצד הנשי של תעשיית הראפ – צד מתפתח שעומד מול אתגרים שונים וייחודיים מהקולגות המאצ'ואיסטים. ואיזה מזל שמי שהחליטה לכתוב את הסדרה על הראפריות היא גם האישה הנכונה ביותר לזה, יוצרת "לא בטוחה", טינה פיי השחורה (מילים שלה, לא שלנו) – איסה ריי.

"Rap Sh!t", הצינזורה במקור, עוקבת אחרי שתי חברות ממיאמי פלורידה שחוברות ביחד כדי להקים צמד ראפ נשי – שונה קלארק (אאידה אוסמן) אוהבת את הראפ שלה חכם ומעמיק ומעדיפה להופיע במסיכה כדי שלא יתמקדו בגוף שלה. מיה נייט (קאמיליון), לעומתה, היא חשפנית במיל' שמעדיפה לחגוג על פני להגיד משהו חשוב. ביחד הן הולכות – או לכל הפחות רוצות – לכבוש את עולם הראפ הנשי בסערה, ויש להן לפחות שמונה פרקים לעשות זאת. פייר, אם להסתמך על הבאנגר שהן מוציאות על הפרק הראשון, אנחנו לא רואות סיבה שלא יצליחו.

הסדרה שיצרה ריי מבוססת באופן חלקי על סיפורן הדיי מופרע של הצמד City Girls, שפרצו לפני כארבע שנים, עם עזרה קטנה מדרייק והופעת אורח קצרה בשיר "In My Feelings" (ההוא עם קיקי). הסדרה שופעת השראה מעולמות המדיה החברתית, ומצולמת בחלקים נכבדים דרך פרספקטיבה של סטורי, לייב, פייסטיים ושאר מדיומים חברתיים מוכרים לנו מחיי היום יום. עם זאת, היא לא שוכחת את סימן ההיכר של איסה ריי – דיאלוגים אותנטיים ומצחיקים כאחד, דמויות שמרגישות אמיתיות ומחוץ לעולם, והמון אנרגיה נשית ללא זיוף וללא התנצלות.

"Rap Sh!t", זמינה ב-HBO Max, בהמשך תגיע גם לארץ