מה רואים הלילה: הסדרה הכי פלסטינית בנטפליקס. כן, יותר מ"פאודה"

מוחמד עמר ב"Mo"
מוחמד עמר ב"Mo"

"מו", קומדיה אוטוביוגרפית חדשה בכיכובו של מוחמד עמר (שפרץ בתור מופע החימום של דייב שאפל, לא פחות) היא קצת "אטלנטה", קצת "מאסטר אוף נאן" והרבה משהו לגמרי משל עצמה: סיפורי הגירה של פליט פלסטיני בטקסס שנפגע בעיקר אם מציעים לו חומוס עם שוקולד

24 באוגוסט 2022

זהו סיפורו האוטוביוגרפי של מוחמד עמר, פליט פלסטיני – אבל בניגוד למה שאולי התרגלנו אליו מתקצירים שמתחילים ככה, זאת ממש, אבל ממש לא דרמה כבדה. "Mo" זו קומדיה אוטוביוגרפית של הסטנדאפיסט מוחמד עמר (אולי ראיתם את הספיישלים שלו בנטפליקס, "Mohammed in Texas" ו-"The Vagabond", הנווד) – וכן, היא פוליטית, ברור שהיא פוליטית, אבל היא הרבה יותר עסוקה בדברים יומיומיים של מהגרים, של צעירים, עד כדי כך שיש משהו כמעט מדכא בכמה קל לנו להתחבר אליה ולהזדהות איתה.

>> צפו צפו צפו: כל ההמלצות של "מה רואים הלילה" במקום אחד

מו עמר (שנולד בכווית, משם המשפחה שלו ברחה ב-1990 בזמן המלחמה עם עיראק – היישר לארצות הברית) חי ביוסטון, טקסס. הוא שומע היפ הופ (אגב, שימו לב שבטריילר יש שיר של DAM, הרכב הראפ הפלסטיני בו החל את דרכו תאמר נאפר), הוא דיג'יי, הוא מתגלגל מעבודה גרועה אחת לעבודה גרועה אחרת. אמא שלו דורשת ממנו יותר מדי, מסוג הקונפליקטים הטיפוסיים למשפחות מהגרים דור ראשון – תצליח, תתקדם, תשתלב אבל רגע, אל תתרחק מדי מהמסורת.

יש לו חברה קתולית מקסיקנית שלא לגמרי מבינה מה זה אומר שהבן זוג שלה מוסלמי. כשהוא נשרט מקליע בעקבות ירי שהוא נקלע אליו בטעות (בכל זאת, טקסס) אמא שלו עסוקה בלכעוס על הקעקוע שמסתבר שהוא עשה בסתר מאשר לדאוג לשלומו. ועדיין, הדבר היחיד שבאמת מוציא אותו משלוותו זה כשהמוכרת במכולת מציעה לו חומוס שוקולד – עכשיו זה כבר פוגעני. אמרנו לכם שקל להזדהות איתו.

התוצאה היא קצת "אטלנטה" (בגלל הטאץ' הדרומי), קצת "מאסטר אוף נאן" בגלל חוויות הגירה של צעירים בארצות הברית שלא מצליחים למצוא בדיוק את המקום שלהם בין ההורים שלהם לסביבה שלהם, והרבה מוחמד עמר. הבן אדם פשוט מתפקע מקסם אישי, איך אפשר לא ליפול בזה?

Mo, עונה ראשונה זמינה עכשיו בנטפליקס