מה רואים הלילה: הצעיר שסחט מפפסי את מטוס הקרב שהבטיחו לו

הקרב על מטוס הקרב. פוסטר "פפסי, איפה מטוס הקרב שלי?". צילום: יח"צ
הקרב על מטוס הקרב. פוסטר "פפסי, איפה מטוס הקרב שלי?". צילום: יח"צ

זה מסוג הסיפורים הנהדרים שאפשר למצוא רק בסדרה דוקומנטרית של נטפליקס: מבצע שיווקי שיצא מכלל שליטה ואיים לרסק את חברת פפסי, והכל בזכות נער חוצפן עם חלום דבילי – להיות הבעלים של מטוס קרב. נו באמת, כאילו שלכם לא היו חלומות כאלה

24 בנובמבר 2022

כולכם וודאי מכירים את התכסיס השיווקי הכבר מיושן הזה, שמגיע לא פעם מחברת משקאות סודה – אתם אוספים נקודות/פקקים/מטבעות דיגיטליות, הם מספקים לכם פרסים. הנה טיפ מאיתנו: זה אף פעם לא משתלם. כמות המשקאות הממותקים שאתם צריכים לאסוף (או גרוע מזה, לשתות) היא אסטרומית, ובסוף אתם מוצאים את עצמכם קונים פחיות בעלות של 800 ש"ח בשביל בובת דובון ממותגת שעולה 30 שקלים ליצר, במקרה הטוב. אלא אם מצאתם, במקרה, לופ-הול בחוזה המשפטי שניסחו. וזה בדיוק מה שקרה בניינטיז, וברור שעכשיו יש על זה סדרה דוקומנטרית בנטפליקס.

ב-1996 חברת פפסי יצאה בקמפיין שכזה על בסיס "נקודות פפסי". הפרסומת המושקעת (בסטנדרטים של 1996) הכריזה "כמה שתשתו יותר פפטי, ככה תקבלו יותר דברים נהדרים". אחרי שהם מציגים חולצת פפסי תמורת 75 נקודות, ג'קט עור שעולה 1,450 נקודות ומשקפי טייסים ששווים 175 נקודות, הגיעה המוצר שהכניס את פפסי לצרות – מטוס תקיפה מסוג הוקר סידלי הרייר שהיה מסוגל להמריא ולנחות אנכית, כנראה הדבר המגניב ביותר שיכלתם לדמיין בניינטיז. מעליו הוצג הכיתוב "הרייר לחימה, 7 מיליון נקודות". ובלי שום כוכבית משפטית.

מדריך טיפוס בן 20 בשם ג'ון לאונרד שם לב שאין שום הערה משפטית מצורפת שההצעה למטוס לא אמתית, ואחרי קצת מתמטיקה, הבין שיש לו איך להשיג את 7 מיליון הנקודות במחיר סביר, בעזרת משקיע, ולהרוויח תמורת הנקודות שלו מטוס סילון בשווי של יותר מ-30 מיליון דולר. פפסי, כמובן, לא היו יכולים לעמוד בעלות הטעות המשפטית שלהם, שלא לדבר על מאיפה מארגנים מטוס מלחמה, ויצאו לקרב משפטי ארוך. לא נספיילר לכם איך זה נגמר, כי את זה תוכלו לראות בסדרה הדוקומנטרית החמודה "פפסי, איפה מטוס הקרב שלי?" שארבעת פרקיה עלו השבוע לשירות הסטרימינג. עכשיו הזמן להתחיל לשים לב לכל הפרסומות, ולחפש את הטעות.

"פפסי, איפה מטוס הקרב שלי?" זמין בנטפליקס עכשיו