מה רואים הלילה: מותחני ריגול הם כבר לא משחק לגברים בלבד

"מבצעים מיוחדים: לביאה". צילום: יח"צ
"מבצעים מיוחדים: לביאה". צילום: יח"צ

כולם יודעים שהלביאה הרבה יותר מסוכנת מהאריה, אז למה בתחומי מותחן הריגול תמיד יש עוד גבר גנרי? הסדרה החדשה של פרמאונט+ מציבה את הנשים במרכז האקשן, וכשאנחנו מדברים על נשים הכוונה לזואי סלדנה וניקול קידמן

אם יש תופעה טלוויזיונית אחת שהתגברה מאז פריצת עידן הסטרימינג, זה ז'אנר מותחני הריגול הבינוניים. אתם מכירים אותם – איזה סוכן חשאי בחליפה יוצא למדינה אויבת (אבל גם נמצא המון במשרדים ממוזגים, כי תקציב) ומציל את ארצות הברית והעולם מעוד טרוריסט מסוכן עם זהות סובייטית/ערבית מעורפלת. רק בנטפליקס צצו לפחות עשרה כאלה השנה. קשה לומר שיש משהו שמצליח באמת לחדש את הז'אנר, אבל גם קשה לנו לומר שאנחנו סובלים – יש כיף פרוורטי להביט באקשן חסר חשיבות שכזה. אבל עכשיו יש מותחן ריגול חדש שכן מביא שינוי מרענן – הוא בהובלת נשים.

"Special Ops: Lioness" ("מבצעים מיוחדים: לביאה") היא מותחן הריגול החדש של רשת פרמאונט+, שלוקח זווית פמיניסטית לא ממש מפתיעה, ודי מתבקשת, אבל איכשהו אף אחד לא באמת עשה אותה לפניה. במרכז הסדרה נמצאות שלוש שחקניות – ניקול קידמן, זואי סלדנה (שאתם אולי לא זוכרים, אבל ממש מכירים בתור שחקנית שהופיע בשלוש מארבעת שוברי הקופות הכי גדולים בהיסטוריה: שני סרטי אווטאר, ו"הנוקמים: סוף משחק"), ולייזלה דה אוליברה הצעירה. יש לצידם כמה שחקנים נוספים – ביניהם מורגן פרימן האחד והיחיד – אבל כמו יחידת ה-CIA שמוצגת במרכז הסדרה, הכוח המרכזי כולו נשי.

הסדרה, אם כך, עוקבת אחרי יחידה סודית של ה-CIA שתפקידה לגייס סוכנות סמויות (או לביאות, בשפת הסדרה) שמסתננות לארגוני טרוריזם בעזרת קסם נשי, רק כזה שלא נועד לפתות גברים, אלא מיועד לייצר חברות נשית. מקסים, לא? קידמן, שמגלמת את ראש היחידה, מפקחת על סלדנה שמגייסת את הפעילה דה אוליברה, ומסכנת את חייה בתווך. הסדרה נוצרה על ידי אחד מהכוחות החזקים בהוליוד – טיילור שרידן, השחקן-שהפך-ליוצר שהביא את הלהיט העצום יילוסטון. ואם נלמד משיעורי עבר, הולך להיות לדבר הזה 8 עונות שלמות, אז תתחילו לעקוב.

שני הפרקים הראשונים של "Special Ops: Lioness" זמינם בפרמאונט+, פרק חדש מדי יום ראשון