מה רואים הלילה: יצירת המופת הפרהיסטורית חוזרת להפנט

קצת יותר כבד מדנבר, הדינוזאור האחרון. Primal, צילום מסך
קצת יותר כבד מדנבר, הדינוזאור האחרון. Primal, צילום מסך

בעונתה הראשונה, הסדרה המהוללת מבית היוצר של המעבדה של דקסטר וג'ק הסמוראי סיחררה מבקרים עם אנימציה מרהיבה, בימוי מוקפד וחוויה בלתי ניתנת לשחזור. עכשיו, שלוש שנים אחרי, היא תנסה לשחזר את זה בעונה השניה

סביר להניח שרוב הקהל לא מכיר את שמו של גנאדי טרטקובסקי, אבל כל מי שגדל עם הסדרות של הרשת הנפלאה "קרטון נטוורק" מכיר את יצירותיו, ובמיוחד את סגנון האנימציה הייחודי שלו – הוא היוצר והאנימטור הראשי של הסדרות "המעבדה של דקסטר" ו-"ג'ק הסמוראי", היה חבר צוות מרכזי ב"בנות הפאוור פאף" ו-"באטמן: הסדרה המצוירת" וביים את סדרת האנימציה המצליחה (ויש שיגידו, גם המוצלחת ביותר בפרנצ'ייז) "מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים". בקיצור, האיש אחראי על חצי מהילדות שלכם. אך לילדות, בניגוד לתזה של הפרופסורים הנכבדים פורטיס וסחרוף, יש קץ.

ב-2019 הוציא טרטקובסקי סדרה מעט שונה, שעלתה ברשת אדולט סווים, הגרסה למבוגרים של קרטון נטוורק – "Primal", שבמרכזה צמד גיבורים פרהיסטורים שמנסים לשרוד בעולם האכזרי לאין שיעור של העולם העתיק. הרפתקאותיהם של ספיר ("חנית", באנגלית. לא כמו המכללה) הניאנדרטל ופאנג טירנוזאורוסית מכוונות, בשונה מכל עבודות העבר שלו, דווקא לקהל מבוגר יותר, ומנצלות ז'אנרים שונים כדי להתעסק בנושא המבוגר מכולם – אובדן.

>> אתמול ראינו את איסה ריי מדמיינת צמד ראפריות 

עשרת פרקי העונה הראשונה זכו להצלחה ביקורתית בלתי רגילה לסדרת אנימציה, לא מעט בזכות פריימים עוצרי נשימה, אנימציה מקורית וסוחפת, עריכה מתוחכמת ויכולת גלילת סיפור יוצאת דופן. בניגוד לרוב הסדרות המצוירות למבוגרים, טרטקובסקי בחר לקחת את היצירה שלו למקום הרפתקני וכמעט פילוסופי בקצב, בנושאים וברוח, והכל בסדרה ללא מילים, על אדם קדמון ודינוזאורית. עונתה השניה תתחיל את הסיפור בדיוק איפה שעצרנו, כאשר השניים מנסים לחפש את מירה, האישה שפגשו בסיום העונה הקודמת, בתקווה להמשיך את הקשר האנושי הנדיר. בסדרה כל כך אנושית, זה בסיס אולטימטיבי לעוד עונת מופת.

שני הפרקים הראשונים בעונה של "Primal", אדולט סווים