מה רואים הלילה: סדרה מלאה כוכבים שתחזיר את הסדרתיות לסדרות

הכי סבנטיז בעולם. נטשה ליון ב"פוקר פייס" (צילום: יחסי ציבור)
הכי סבנטיז בעולם. נטשה ליון ב"פוקר פייס" (צילום: יחסי ציבור)

ריאן ג'ונסון, יוצר "רצח כתוב היטב", מגיע לטלוויזיה עם סדרת בלש בפורמט שכמותו לא ראינו הרבה זמן, ועם נטאשה ליון האדירה בתפקיד הראשי, כשלצדה מדי שבוע קאסט מתחלף של כוכבים. סמנו שלא תפסידו: זה הולך להיות כיף עצום

כזאת סדרה מזמן לא ראינו: היוצר שלה הוא ריאן ג'ונסון, המוח המבריק מאחורי "רצח כתוב היטב", בגיחה ראשונה לטלוויזיה. מככבת בה נטאשה ליון ("בובה רוסית"), ולצידה אדריאן ברודי הנפלא, לו דיאמונד פיליפס, רון פרלמן, ג'וזף גורדון-לויט, אלן בירקין, קלואי סאביני, ניק נולטה, לואיס גוזמן, ג'ודית לייט, ג'אמילה ג'מיל ועוד ועוד פרצופים מוכרים של שחקנים הוליוודים בכירים. אבל מה שבאמת לא ראינו מזמן בטלוויזיה זה לא את רשימת האיי-ליסט הזאת, אלא סדרה שלכל פרק בה יש סיפור משלו עם התחלה, אמצע וסוף, כמו שטלוויזיה הייתה פעם.

"פוקר פייס" עלתה היום בשירות הסטרימינג צובר התאוצה של NBC\יוניברסל, Peacock, ונחשבת לאחת הסדרות הכי מעוררות עניין של 2023. העונה הראשונה מכילה עשרה פרקים באורך כ-75 דקות כל אחד, כשכל הפרקים הם בפורמט הסבנטיזי המצליח Howcatchem, עם מבנה עלילתי שבו בתחילת הפרק רואים או שומעים כיצד בוצע הפשע, בהמשכו עוקבים אחר הבלש שמנסה לפתור את התעלומה, ובסיום תופסים את הבאד-גאי. ריאן ג'ונסון, שגם כתב את הפרק הראשון והאחרון בעונה, סיפר שקיבל את ההשראה לסדרה מהתוכניות שראה בילדותו ובראשן "קולומבו", "מגנום" ו"הזינוק לאתמול" שהן כולן גם "קפיצות אנתרופולוגיות קטנות לאזורים בארצות הברית שאתה בדרך כלל לא רואה בטלוויזיה". והביקורות? מעולות.

השימוש בפורמט המיושן לכאורה של פרקים בעלי עלילות סגורות ונפרדות, הוא זה שאיפשר לג'ונסון לגייס קאסט עתיר כוכבים ונוצץ ולפרוס את הצילומים באופן שיקל על הפקת הסדרה, ובעיקר להנחית אל התפקיד הראשי את נטאשה ליון, בדיוק בשלב שבו התפוצצה על העולם אחרי העונה הראשונה של "בובה רוסית". ליון מגלמת ב"פוקר פייס" את צ'ארלי קייל, עובדת קזינו שנמלטת על חייה, בעלת כישור אחד מיוחד: היא יודעת תמיד ובוודאות מתי אנשים משקרים. כך, תוך כדי בריחה ברחבי ארה"ב, היא נתקלת מדי שבוע בפשעים שהיא פשוט לא מצליחה שלא לנסות ולפתור. סמנו לעצמכם: זה הולך להיות כיף גדול.
"פוקר פייס", ארבעה פרקים כבר ב-Peacock ואחר כך פרק בשבוע, החל ממחר גם ב-yes