מה רואים הלילה: סקורסזה של המסך הקטן חוזר לבולטימור

אל תירו! "העיר הזאת שלנו". צילום: Paul Schiraldi/HBO
אל תירו! "העיר הזאת שלנו". צילום: Paul Schiraldi/HBO

כל פעם שדיוויד סיימון רוקח יצירה חדשה אנחנו מתמוגגים מאושר ומכינים את עצמנו לדרמה איטית ומבריקה שמגלה לנו עומקים שלא הכרנו בעולמות שלא חשבנו עליהם, אבל כשהוא חוזר עם מיני-סדרה על משטרת בולטימור, הזכרונות של עומאר כבר מעקצץ לנו בקצה של הלב

להגיד שהסמויה היא סדרת הטלוויזיה הטובה בהיסטוריה כבר הפך לקלישאה. אבל לעיתים נדירות קלישאות, מה לעשות, גם נכונות. סדרת המופת של דיוויד סיימון היתה הגרסה הכי טובה, מעמיקה וחכמה על ז'אנר השוטרים וגנבים, והצליחה להזרים דם חדש לתוך הסוגה שנשחקה עוד בניינטיז. ועכשיו הוא חוזר עם מיני סדרה חדשה לתוך אותו עולם בו פעם בעבר, וכמו בכל פעם שסקרוסזה עושה סרט גנגסטרים, כך התרגשות עולה בכל פעם שסיימון יוצר סדרה על השחיתות בבולטימור.

>>אתמול אמרנו לכם לראות את "בארי"

"העיר הזאת שלנו" (We Own This City), שעלתה השבוע ב-HBO (ומהיום גם ב-VOD של yes, HOT וסלקום TV) מבוססת על סדרה של אירועים אמיתיים שהתרחשו לפני לא יותר מדי שנים (בין היתר מתייחסים להפגנות ה-BLM מ-2015), בהם היו מעורבים מספר שוטרים משוחתים, וניסיונות האף.בי.אי להביא את אותם שוטרים לעונשם. כן, זה אמנם תיאור של כמעט כל סרט משטרה, אבל בידיו המבריקות של סיימון, לצד שותפו הקבוע ליצירה ג'ורג' פלקנוס ובימאי "משפחה מנצחת" רינלדו מרקוס גרין, אפשר להיות בטוחים שהתוצאה תהיה סקירה רוחבית מהממת על שחיתות משטרתית בעידן בו כל ילד שמחזיק מצלמה מפחיד את השוטר הכי קשוח.

>>אה, ראיתם "בארי"? אז בואו לקרוא את הריקאפ שלנו על הפרק הראשון

והסדרה, כאמור, מבוססת על אירועים אמיתיים, כפי שדווחו בספר עיון בעל שם זהה מאת כותב הבולטימור סאן, ג'סטין פנטון. צופי הסמויה הותיקים בטח זוכרים מה דעתו של סיימון על עיתונות מקומית, משטרה, סוחרי סמים והעיר בולטימור עצמה – ואם אתם כמונו, ברור לנו שהמילים האלו הם טריגר עבורכם. מעבר לכך, כהרגלו של סיימון, חלק משחקני הסמויה משתתפים גם כאן, ולא נהרוס לכם את החוויה של להיזכר שהשחקן הזה מוכר לכם, ללכת ל-IMBD ולגלות את מי הוא גילם בסדרה ההיא. ששת פרקי הסדרה יצאו במהלך השבועות הבאים, אבל עם משקל הסדרות של סיימון, אולי זה טוב שיהיה לנו שבוע לעכל.

"העיר הזאת שלנו" (We Own This City), ב-VOD של yes, HOT וסלקום TV