מה רואים הלילה: קים קרדשיאן באה להפחיד אתכם. וזה עובד לה

אמה רוברטס ב"אמריקן הורור סטורי 12" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
אמה רוברטס ב"אמריקן הורור סטורי 12" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

כבר חשבנו שמיצינו את ריאן מרפי ואת השטויות הפטישיסטיות שלו, אבל ב"סיפור אימה אמריקאי 12: עדין" הוא מצליח להחיות את המותג עם טריו שחקניות אנרגטי שכולל את אמה רוברטס, קארה דלווין והקרדשיאנית הראשית (שלפחות בפרק הבכורה עומדת במשימה בכבוד). ממש לא לנשים בהיריון

26 בספטמבר 2023

אנתולוגיית האימה של ריאן מרפי חוזרת לעונה 12 והשמחה רבה. כבר עברנו עם "אמריקן הורור סטורי" את כל שלבי הבינג' האפשריים, הוקסמנו מהעיצוב הפטישיסטי שמאפיין את מרבית יצירתו של מרפי מאז ימי "ניפ/טאק" הדוחה, פחדנו מהקריפ-שואו הסליזי שלו בעונות הראשונות, נגעלנו מהמיזוגיניה בעונות שאחרי, השתעממנו למוות בעונות האחרונות. ועכשיו אפשר שוב להתלהב.

"סיפור אימה אמריקאי", למי שהחמיץ את התופעה, היא סדרת האימה המצליחה ביותר בעולם והיא מציגה מדי עונה סיפור חדש לגמרי, לעיתים קרובות עם שחקנים ששיחקו בעונות קודמות בתפקידים אחרים. זאת סדרה שבאה מראש לייצר מיינד-פאק בלי לקחת שבויים, עם אימג'ים שפוצעים את הרשתית ומנגנים על פחדים קמאיים ללא שמץ של בושה או רחמים. הפעם הסדרה נטולת העידון היא מקבלת את כותרת המשנה המבדחת "Delicate" (ובעברית: "עדין"). ולפחות לפי הפרק הראשון שעלה בארה"ב, המהלך המפתיע לשילובה של קים קרדשיאן בסדרה החזיר לה את הגרוב.

העונה מבוססת על רב המכר הטרי מאוד של דניאל ולנטיין, "Delicate Condition", שמבוסס קלות על סיפור אמיתי ונרכש לעיבוד טלוויזיוני עוד בטרם יצא לאור. במרכז העלילה העסיסית נמצאת שחקנית הוליוודית מצליחה עם סיכוי טוב לאוסקר (אמה רוברטס המעולה תמיד), שמנסה נואשות להיכנס להיריון ולפתע מצליחה, אלא שאז מתחילים לתקוף אותה שלל ביעותים והזיות שגורמים לה לתהות על מה שגדל לה בתוך הבטן, ומרפי וצוות היוצרים שלו יכולים להתחיל את מסיבת הביזאר הסאדיסטית הקבועה שלהם עם כל הווירד-שיט שכרוך בכך.

השאלה המרכזית שאופפת את העונה היא, כמובן, האם קים קרדשיאן מסוגלת לשחק. היא כנראה לא תקבל פרס אמי על פרק הבכורה, אבל היא עושה עבודה ממש סבב בתור הסוכנת האישית הביצ'ית של הכוכבת ההוליוודית, ולפי הטריילרים אפשר להבין שהיא הרבה יותר גרועה ממה שאולי נדמה תחילה. גם קארה דלווין הלוהטת משתלבת בעסק בתפקיד מקריפ במיוחד, ויחד מצליחות שלוש השחקניות לעטוף את "אמריקן הורור סטורי" באיזו התרגשות מחודשת.

החלק הראשון של העונה ישודר מדי שבוע ב-FX/Hulu, ולטובת המנויים ב-VPN נספר שהפרק השני עולה מחר ובסך הכל ישודרו ארבעה פרקים בלבד (שיגיעו בקרוב גם לדיסני+ ישראל). צילומי החלק השני של העונה הופסקו בגלל שביתת התסריטים והשחקנים, ולכו תדעו מתי יחודשו ומתי ישודר. זה רק מוסיף לדרמה שהצליח מרפי לייצר סביב העונה ורק אומר שיהיה לו יותר זמן לרדוף אותנו בחלומות. צפייה מענה/מהנה.
>> "סיפור אימה אמריקאי 12: עדין", פרק חדש בכל יום רביעי ב-Hulu (ובקרוב בדיסני+)