מה רואים הלילה: להיט נטפליקס שמחזיר את הדיסטופיה לטוקיו

יפן ודיסטופיה זה כמו סושי ואצות. "אליס אין בורדרלנד 2" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
יפן ודיסטופיה זה כמו סושי ואצות. "אליס אין בורדרלנד 2" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

העונה השנייה של "אליס אין בורדרלנד" נחתה בנטפליקס והשמחה רבה. אנחנו מדברים על סדרה שהקדימה את "משחק הדיונון" עם הקונספט שלה, היא מבוססת על סדרת מנגה מצליחה והבמאי שלה הוא מעצב משחקי וידיאו. והיא יפנית. כך שהכל כאן הרבה יותר כיף

היה איזה רגע, כשהגיעו אלינו סדרות כמו "Dark", "אתוס" ו"10 אחוז", שבו נדמה היה שנטפליקס תהפוך לספקית של סדרות טובות מכל העולם. 3,000 סדרות מד"ב קוריאניות אחר כך, כבר ברור שהתקווה הזאת הייתה מבוססת על הרבה ווישפול ת'ינקינג, וכמויות התוכן שנטפליקס מייצרת לא מאפשרות לה להיות מאוד שאפתנית לגבי איכותו. אבל מדי פעם מגיעה סדרה שמזכירה לנו כמה כיף יכול להיות מחוץ לגבולות התוכן של העולם דובר האנגלית, ו"אליס אין בורדרלנד" היפנית היא בדיוק מקרה כזה.

>> מה ראינו בלילה: 10 המלצות הצפייה שהכי אהבתם ב-2022
>> דירגנו את הסדרות הכי טובות של 2022. ו"ניתוק" לא במקום הראשון

הסדרה, שעונתה הראשונה שודרה ב-2020 והייתה ללהיט עצום ביפן והצלחה גם בשוק הבינלאומי, מבוססת על סדרת חוברות המנגה המצליחה באותו שם של האמן הארו אסו, ושימשה ללא צל של ספק כאחד ממקורות ההשראה הרבים של "משחק הדיונון". במרכז העלילה בחור ובחורה שמוצאים את עצמם אבודים בטוקיו שאחרי האפוקליפסה – איך היפנים אוהבים אפוקליפסה – מבלי שמץ של מושג כיצד הגיעו לשם, מה לעזאזל קרה לעולם והאם הם בכלל בסימולציה פסיכוטית או שזו המציאות. כדי לשרוד הם צריכים להאריך את אשרת השהיה שלהם במקום, ועדי להאריך אותה הם צריכים להתמודד ולנצח משחקים שדרגת הקושי שלהם מסומנת בידי קלפי משחק, כשהמפסידים מחוסלים בידי קרן לייזר שיורדת מהשמיים. והשמחה רבה.

כיאה להפקה יפנית מושקעת, "אליס אין בורדרלנד" מצולמת נהדר ועתירה באפקטים יפהפיים, ואת מה שאנחנו מפסידים בפיתוח דמויות עגולות ועמוקות ועלילה גנרית, אנחנו מרוויחים באקשן עשוי מצוין ובגרוב יפני-קריפי שהוא כבר חלק מתרבות הפופ העולמית. יוצר הסדרה, הבמאי והתסריטאי שינסוקה סאטו, הוא גם מעצב משחקי וידאו במקצועו, ואפשר לטעון אם רוצים שהסדרה הזאת היא מעין משחק וידיאו מצולם ומתוסרט היטב. אפשר גם סתם ליהנות מאחלה בינג'.
>> בורדרלנד // Alice In Borderland // עונה 2, 8 פרקים, עכשיו בנטפליקס