מה רואים הלילה: הסדרה שעשתה צחוק מבית המשפט שנים לפני רוטמן

חדש! עוד תוצר מהאייטיז. "בית דין לילי". צילום: יח"צ
חדש! עוד תוצר מהאייטיז. "בית דין לילי". צילום: יח"צ

אי שם באייטיז, "בית דין לילי" היתה אחד מאותם סיטקומים מתוקים שבהם גם הפושעים הקטנים והקריפים הגדולים יוצאים חינניים. עכשיו גם היא זכתה לריבוט שמחליף את (כמעט) כל הקאסט, אבל משאיר את גישת טלוויזיית הפיל-גוד שאפיינה את התקופה

27 בפברואר 2023

חיזרו איתנו רגע לימים תמימים יותר, בהם חותלות היו פריט לבוש לגיטימי ואורגן אורות נחשב למסיבה: סדרה קטנה עולה לרשת NBC המקרטעת, סיטקום שטותניקי וקליל על קורותיו של בית דין לילי במנהטן, המקום אליו נשפכים כל היצורים של ניו יורק באייטיז – ותאמינו לנו, זו היתה תקופה קשה לניו יורק. הסדרה לא ממש הצליחה בהתחלה, אבל אחרי שעלתה על הגל (בין היתר כי שובצה אחרי קומדיות מצליחות אחרות כמו "חופשי על הבר") הצופים התאהבו ברוח הפיל-גוד השטותניקית ובשורת הדמויות המתוקות, בראשן הרולד סטון, השופט הצעיר והבדחן (וגם הקוסם החובב).

תשע שנים שהסדרה הקטנה הזו רצה, במהלכן צברה לעצמה קהל מעריצים נאמן שהיינו אומרים שחיכה לרגע הזה 31 שנים, אבל אף אחד לא באמת האמין שזה יכול לקרות. והנה, בכל זאת, הסדרה חזרה בגרסה חדשה, ריבוט או סיקוול – תלוי את מי שואלים. ביתו של השופט סטון מגיעה לתפוס את כס הכבוד עליו ישב אביה (השחקן הארי אנדרסון, שגילם את כבוד השופט החביב, נפטר לפני חמש שנים), וגם היא צעירה, רעבה, בעלת סבלנות ואופטימיות בדיוק כמו אבא שלה.

כבר מהפרק הראשון ברור שברשת NBC לא רצו להזיז יותר מדי חלקים, כי למה לשנות מה שעובד? הפורמט של עלילות קטנות המתרחשות לאורך לילה עמוס בפושעים קטנים ומשפטי בזק נשאר כפי שהוא, והם אפילו החזירו את השחקן ג'ון לרוקט לתפקיד שזיכה אותו באמי – התובע השמרן ושונא האדם (אבל עם לב זהב) דן פלדינג. הטוויסט? הוא חוזר לצד השני, בתור סנגור ציבורי. זה מרגיש קצת זר בנוף הטלוויזיוני הנוכחי, סיטקום מיושן במהותו, אבל כל עוד הלב של המקור ישאר, יש כאן לכל הפחות בינג' שיעשה לכם טוב על הלב.

בית דין לילי, NBC, זמינה ביס VOD