מה רואים הלילה: נטפליקס וקשת מנסות לייצר את שטיסל הבאה

בלתי מלוטש. "יהלומים". צילום: יח"צ נטפליקס
בלתי מלוטש. "יהלומים". צילום: יח"צ נטפליקס

עם צמד היוצרים הישראלים רותם שמיר ויובל יפת, קאסט בלגי בראשות דודו פישר ויונה אליאן, וקו-פרודוקציה ראשונה בין חברת קשת לשירות הסטרימינג הגדול בעולם, אין ספק שהסדרה הזו שואפת להיות הלהיט הבא של עולם החרדים הטלוויזיוני

יותר מ-15 שנים עברו מאז ש"בטיפול" פרצה את הסכר, והחלה את אחד מענפי הייצוא המרשימים ביותר של ישראל – יצירה טלוויזיונית. תחילה היו אלו סדרות נמכרו כבסיס לרימייק אמריקאי ׁ(וברוך השם, קיבלנו את "אופוריה"), אחר כך היו אלו סדרות ישראליות שעשו חיל כמו שהן (היידה, "פאודה") ולבסוף הגענו ליוצרים ישראלים שעובדים על קופרודוקציות מרשימות עם חברות ענק (ותודה על "הנערים"). גם קשת, אחד מגופי התקשורת החזקים במדינה, רצה לטמון את ידו בצלחת הזו, והשיק את קשת אינטרנשיונל בדיוק עבור סדרות כאלו. וכעת יוצאת הסנונית הראשונה עם נטפליקס.

את הסדרה החדשה "יהלומים" יצרו רותם שמיר ויובל יפת, שאתם אולי מכירים בתור יוצרי הדרמה "השוטרים" (שמיר עצמו הוא יוצא ובימאי מוערך אשר ביים את חלק מהעונה השניה של פאודה, וגם כמה פרקים ב"פגע וברח"). ביחד עם נטפליקס הם חברו לחברת ההפקה הבלגית De Mensen, ויצרו סדרה על טהרת עולם היהלומנות החרדי, בכיכובם של כמה בלגים (די נו, לא באמת אכפת לכם השמות שלהם) וצמד ראשי משפחה ישראלי: דודו פישר ויונה אליאן.

"יהלומים". צילום: יח"צ נטפליקס
"יהלומים". צילום: יח"צ נטפליקס

הסדרה, כאמור, עוסקת בתעשיית היהלומים המיושנת שמנסה רק לשרוד בעולם החדש. וכמובן שזה אומר שבמרכז העלילה ישנה משפחה חרדית – משפחת וולפסון, אחת המשפחות המשפיעות ביותר ברובע היהלומים של אנטוורפן בבלגיה. כן, אנחנו שוב משווקים חרדים סקסיים לחו"ל כאילו "שטיסל" מעולם לא קרתה. אז כמו שאתם כבר יודעים, המשפחה מתפוררת ועומדת בפני משברי אמונה גדולים בניסיון לשמור על העסק המשפחתי, ועל המשפחה שבכל העסק. היי, גם אם זו מלודרמת נטפליקס קלאסית – זו לפחות מלודרמת הנטפליקס הקלאסית שלנו. שקט בלגים, מי שאל אתכם?

"יהלומים", זמינה בנטפליקס