נטפליקס רוצה ללמד אתכם על העונג הנשי

מתוך "עקרונות העונג" (צילום: יחסי ציבור)
מתוך "עקרונות העונג" (צילום: יחסי ציבור)

התרומה הכי חשובה של נטפליקס לתרבות, נכון לעכשיו, היא הנרמול של השיח הכן והבריא על מיניות של גברים, נשים ומה שביניהם. סדרת הדוקו "עקרונות העונג" היא מסע חינוכי, כיפי ומחרמן אל המיניות הנשית והזכות הנשית לעונג, ולא יזיק לכולם לצפות בה. לא יזיק בכלל

כולם אוהבים סקס, כמו שיודע כל מי שקרא את גיליון הסופ"ש הסקסי שלנו, והבעיה המרכזית היא שרובנו מתביישים לדבר עליו, להודות שהוא מעסיק אותנו, ובטח שלא להתוודות שאנחנו לא מבינים או לא יודעים או לא בטוחים לגבי אספקט אחד או יותר של המיניות האנושית. הדבר החשוב ביותר שנטפליקס עושה מבחינה תרבותית הוא לנרמל את השיח הכן, הפתוח, החוקר והלומד על המיניות האנושית כפי שעושות בתחכום רב סדרות כמו "חינוך מיני" או "פה גדול". וזה גם הרעיון מאחורי "עקרונות העונג".

אנחנו מדברות כאן על שלושה פרקים קצביים וכיפיים שמלאים בראשים מדברות של נשים אינטליגנטיות עם דברים חכמים ומעניינים לספר על מיניות נשית ובעיקר על העונג הנשי ממיניות. הפרקים מחולקים לפי נושאים – "הגוף שלנו", "המוח שלנו", "היחסים שלנו" – ועוסקים בצורה ישירה ביותר בסקס, אורגזמות, עונג, בושה, ויתור, הדחקה, קבלה עצמית וכל שאר האספקטים המרכזיים של המיניות הנשית. זאת סדרה שנעשתה על ידי נשים בלבד ועם נשים בלבד, אך היא אינה מיועדת לנשים בלבד ולמעשה לא יזיק לאף גבר לראות ולשנן אותה יומם וליל.

Image

הסדרה היא פרי יצירתה של מפיקת ובמאית הדוקו ניהאריקה דסאי, שהייתה עורכת בכירה ב-MTV Desi (שידורי אם.טי.וי לציבור דובר ההינדו בארה"ב), והיא מציגה ומייצגת לא מעט מיעוטים (כולל טרנסיות) במה שנראה כמו ניסיון מאוד מודע ליצירה אינקלוסיבית. על המסך מופיעות סקסולוגיות מומחיות כמו גם נשים "רגילות" לצד שחקניות וקומיקאיות (כדאי מאוד שתסמנו לעצמכם את סופראיה גאנש הנהדרת שאתם אולי זוכרים מ"ניו אמסטרדם"), ובסך הכל צפויות כאן שעתיים וחצי של פאן חינוכי מחרמן. תבלו גם אחרי.

עקרונות העונג // The Principles of pleasure, שלושה פרקים, עכשיו בנטפליקס