מה רואים הלילה: דרמת שואה מרגשת עם הרבה הפתעות ישראליות

"היינו בני המזל" (צילום: יחסי ציבור/Hulu)
"היינו בני המזל" (צילום: יחסי ציבור/Hulu)

"היינו בני המזל" היא אמנם דרמת שואה, אבל היא בעיקר דרמת משפחה אנושית, מתוקה ומרגשת על משפחה יהודית בפולין בהפקה יפהפיה של Hulu, שהגיעה לדיסני+, עם ליאור אשכנזי, מיכאל אלוני, הדס ירון ועמית רהב בתפקידים מרכזיים. איך אפשר לסרב להצעה כזאת

אם נמאס לכם מכל הטראש והבינוניות בטלוויזיה, ועם כל החיבה להתבוססות בבינג'ים של שבורים – לפעמים זה נמאס, אז הלילה יש לנו ממתק מתוק-מריר איכותי במיוחד בשבילכם. "היינו בני המזל" הוא רומן סוחף שכתבה ג'ורגיה האנטר וראה אור ב-2017, המבוסס על סיפורה המרגש של משפחתה וספציפית של סבא שלה, ועוסק באופן שבו המשפחה התפרקה ונקרעה בזמן מלחמת העולם השנייה וכיצד הצליחו חלק מבני המשפחה כנגד כל הסיכויים להתאחד אחריה. החל מהיום זו גם סדרת דגל של Hulu ששמה עין על פרסי האמי.

>> תקופה היסטורית: 20 הסדרות הכי טובות על המסך עכשיו

במרכז העלילה משפחת קורץ, משפחה יהודיה ועשירה מהעיר ראדום שבפולין, שמסתדרת לא רע עם גלי האנטישמיות בזכות עושרה וקשריה, אך קורסת כמו יהדות פולין כולה עם פלישת גרמניה הנאצית למדינה. חמישה אחים במשפחה, וגם אבא ואמא, והמלחמה מפזרת אותם לכל עבר כשחלקם מצליחים להימלט לארצות הברית, חלקם מגיעים למחנות ריכוז וחלקם בורחים ממסתור למסתור ברחבי אירופה, ומנסים כל העת למצוא אלה את אלה בזמן המלחמה ואחריה.

מעבר לעובדה שמדובר בדרמה היסטורית מתוקתקת עם הפקה יפהפיה ברמה הגבוהה ביותר, "היינו בני המזל" היא סדרה שנוגעת בשואה באופן חכם ומרגש, דרך סיפורה של משפחה אחת שמנסה לשרוד ורק רוצה לשוב ולהיות ביחד. יהיה מעניין לראות כיצד יתקבל הסיפור הקטן והאנושי הזה על רדיפתם של יהודי אירופה באקלים הנוכחי של ארצות הברית. לפחות בינתיים, הביקורות מצוינות ואחרי יום אחד באוויר וכמה הקרנות מוקדמות הסדרה שומרת על ציון 100 אחוז נדיר באתר Rotten Tomatoes.

אבל הסיפור המרגש באמת כאן הוא הקאסט, כשלצד לוגאן לרמן וג'ואי קינג (מהלוהטים שבכישרונות היהודים החדשים בהוליווד) בתפקיד האח והאחות המרכזיים בעלילה, מככבים גם כמה מהטובים שבשחקני ישראל, ובראשם ליאור אשכנזי בתפקיד אב המשפחה, הדס ירון ועמית רהב בתפקיד אחי המשנה, וגם מיכאל אלוני, מורן רוזנבלט ועדו סמואל בתפקידים משמעותיים. שלושה פרקים ראשונים כבר באוויר, ואחרי שראינו את הראשון – אנחנו מפנים את הערב לבינג' איכותי של דמעות עלינו ועל כל ישראל.
>> "היינו בני המזל", עונה אחת, 8 פרקים, עכשיו בדיסני+