מה רואים הלילה: הסדרה הכי אפלה על נערות בנות עשרה חוזרת

כל כך מקריפה שזה כמעט יותר מדי. "צהובות" (צילום: יחסי ציבור/שואוטיים)
כל כך מקריפה שזה כמעט יותר מדי. "צהובות" (צילום: יחסי ציבור/שואוטיים)

מה קורה אם לוקחים את "בעל זבוב" רק עם בנות במקום בנים, ומכליאים אותו עם אסון ההתרסקות של טיסה 571 באנדים? חגיגה מקריפה של טינאייג'ריות קניבליסטיות, תעלומות ומסתורין, כמובן, שהפכה את "צהובות" לאחת הסדרות הטובות ביותר של 2021 וחזרה השבוע לעונה שנייה

אם מטוס נופל מהשמיים אל תוך יערות השלג האינסופיים של קנדה, ובתוכו יש קבוצת שחקניות כדורגל בנות עשרה, אפילו אלוהים בכבודו ובעצמו לא יודע כמה זה יכול להידרדר משם. זה, בגדול, הרעיון מאחורי "YellowJackets" ("צהובות" כאן בישראל) שעלתה השבוע לעונה שנייה ב-Showtime אחרי עונה ראשונה שסימנה אותה כאחת הסדרות הקשות והמקריפות של העת הזאת, כמעט מקריפה מנשוא באופן שבו היא מפרקת את הקונספציות השגורות על נשים צעירות שצריכות לשרוד ולהילחם על חייהן.

>> מה חייבים לראות עכשיו: 20 הסדרות הכי טובות כרגע 
>> מיקי מאוס בהלם: הסרטים הכי איכותיים בדיסני פלוס
>> ריקאפ "יורשים" עונה 4 פרק 1: פתיחה רגועה ומלחיצה

בעונה הראשונה היא הייתה מועמדת לשבעה פרסי אמי, לא מעט בזכות קאסט מרהיב של שחקניות – כולל כריסטינה ריצ'י, ג'ולייט לואיס ולורן אמברוז – שהופכות אותה לאחת הסדרות הכי כל-נשיות בטלוויזיה. הסדרה מזגזגת בין שני צירי זמן, האחד מלווה את קורותיהן כנערות צעירות לפני ואחרי ההתרסקות והשני כשהן כבר נשים מבוגרות, ומספרת סיפור שכולו מסתורין, תעלומות, סודות, שקרים ותככים שמלופפים זה בתוך זה. התוצאה היא עלילה אפלה מאוד, הרבה יותר מרוב מה שמשודר כרגע על איזשהו מסך, ואם אתם אוהבים דברים מהסוג הזה מדובר בחגיגה.

יוצרי "צהובות", בני הזוג אשלי לייל ובארט ניקרסון, יצרו אותה כמעין היתוך של בעל-זבוב-עם-בנות ואסון התרסקות טיסה 571 המפורסם בהרי האנדים, על כל ההשלכות הקניבליסטיות הנלוות לכך. כתוצאה מכך הסיפור מרגיש מאוד אמיתי, כמעט מבוסס על סיפור אמיתי, מה שהופך את הסדרה עוכרת שלווה עוד יותר. בשירותי הסטרימינג של Showtime החליטו לשדר אותה בפורמט של פרק בשבוע, וההחלטה השתלמה: בעונה הקודמת האינטרנט התפוצץ בין פרק לפרק בניסיונות לפתור את תעלומות הסדרה והבאזז גדל משבוע לשבוע, והסדרה סיימה עונה עם ממוצע של חמישה מיליון צופים בשבוע כשהיא מוכתרת כאחת מהסדרות הטובות של 2021. ביי ביי בינג'ים, נעמתם לנו מאוד.