מה רואים הלילה: חשבתם שג'ף בזוס סייקו? חכו שתראו את המיליונר הזה

רוץ בן סוסים. ג'ון מקאפי. מתוך הפוסטר לסרט "אנטי-גיבור: חייו הפרועים של ג'ון מקאפי"
רוץ בן סוסים. ג'ון מקאפי. מתוך הפוסטר לסרט "אנטי-גיבור: חייו הפרועים של ג'ון מקאפי"

הוא היה חלק ממשימת "אפולו" לירח, אח"כ הפך למיליונר הייטק, מכור לסמים, חובב נשק, חשוד ברצח, פליט מבליז ומועמד לנשיאות ארה"ב. וזה אפילו לא מתחיל לתאר את עומקי הטרלול שמופיעים בדוקומנטרי על שנותיו האחרונות

29 באוגוסט 2022

לקרוא לג'ון מקאפי אדם סגנוני יהיה כמו לקרוא לישו מטיפני. ומקאפי עבר חתיכת חיים כדי להפוך לאדם הצבעוני שהוא נהיה – הוא לקח חלק במשימות אפולו שהנחיתו את האדם על הירח, היה אחד מהמומחים הגדולים בעולם לוירוסי מחשב, יצר את תוכנת האבטחה המוכרת שנושאת את שמו, ממנה פרש בשנות ה-90, ומאז רק הקצין באישיותו המטורללת. הוא גם אולי רצח את השכן שלו בבליז, לשם ברח מרשויות ארה"ב, וזה הוא רק סיפור הרקע לדוקומנטרי החדש של נטפליקס, "אנטי-גיבור: החיים הפרועים של ג'ון מקאפי".

הדוקומנטרי מתחיל ב-2012, אז עיתונאי וצלם לא כל כך חכמים הצטרפו מטעם Vice לבריחה של מקאפי מבליז לגוואטמלה, והחלו לעקוב אחר מעלליו הביזארים. החל מהמפגש הראשון (בו בעיקר חיקה אנשים עם שיתוק) דרך חציית הגבול לגוואטמלה (באופן לא חוקי, מה שסיבך גם את העיתונאים) ועד ל… אוקי, לא נספר לכם מה גורלו הסופי של מקאפי כדי לא להרוס את ההמשך, אבל רק נגיד שסמים, נשק וגם מועמדות לנשיאות ארה"ב מסתתרים בהמשך.

בהתחשב בעידן בו אנחנו חיים, דמותו של מקאפי מעניינת במיוחד בהקשר של כמה כסף וכח יכולים להשחית, ולפעמים גם להטריף את השכל. מספיק חמש דקות של מצלמה כדי לראות שמקאפי היה פרנואיד, תמהוני ולמרות שהיה כריזמטי, פשוט טיפוס מוזר. עם זאת, במהלך השנים הוא אסף לא מעט אנשים שמאמינים בפרנויה שלו, ורואים את הכל כתיאוריית קונספירציה של ממש, כמה מפתיע. הדוקומנטרי מנסה לשפוך או על כמה מסימני השאלה הרבים סביב חייו של ג'ון מקאפי.

"אנטי-גיבור: החיים הפרועים של ג'ון מקאפי", זמין עכשיו בנטפליקס