מה רואים הלילה: היורשים, גרסת ישראל

אין דין, אבל יש דיין. "דיין: המשפחה הראשונה" (צילום: באדיבות yes דוקו)
אין דין, אבל יש דיין. "דיין: המשפחה הראשונה" (צילום: באדיבות yes דוקו)

שלוש שנים אחרי ששודרה במקור ב-yes, הסדרה דוקומנטרית על משפחת הסלברטיז הראשונה של ישראל מגיעה לציבור הרחב כולו - הזדמנות נהדרת עבורכם להתענג על הדוקו המרתק של ענת גורן, שאולי מתקרב לקווים צהובים, אבל גם נוגע בעצב ארצישראלי מהותי

29 בספטמבר 2022

מנויי יס אולי כבר מכירים את הסדרה של ענת גורן על אילן היוחסין הסבוך של משפחת דיין, אבל עכשיו לכל הציבור יש הזדמנות לצלול לסיפור הכי צהוב, ובו זמנית הכי ישראלי, שהיה לנו, כיוון שהסדרה תשודר הערב (29.9) בערוץ רשת 13. אפשר לומר שהדיינים היו הקרדשיאנס המקוריים, אבל אנחנו מעדיפים לחשוב עליהם בתור משפחת רוי הישראלית. תחשבו על זה – למשה דיין ולוגן רוי יש לא מעט מן המשותף.

והנה מה שהיה לנו להגיד על הסדרה ב-2019, כאשר יצאה לראשונה: "ענת גורן אוהבת לחקור כוח. בסדרה הקודמת שלה, 'המתמודדים', היא חיפשה סיפורים קטנים על אנשים שמתמודדים למועצה המקומית, אבל מרגישים שהם רצים לראשות הממשלה. עכשיו גורן בוחנת כוח אמיתי: משפחת האצולה של ישראל. אין משפחה מרתקת יותר ממשפחת דיין, על כל שורשיה הענפים. היא מעניינת כמעט מכל זווית: תרבותית, פוליטית, צבאית ורכילותית. השאלה היא, כמה כוח יש לגורן עצמה להתמודד עם האתגר הזה.

משפחת דיין היא אתגר שצריך הרבה אומץ בשביל להתמודד איתו היטב. הוא כולל מרואיינים עם הרים של כריזמה, בעלי ניסיון של שנים עם התקשורת, שכל אחד מהם היה יכול להחזיק דוקו לבדו. בנוסף, הסיפור של המשפחה הזאת כולל הררי חומר שצריך לתחום בזמן מוגבל. למרבה המזל, גורן מתמודדת עם האתגר באופן מרשים. את תחילת הפרק הראשון היא בוחרת לפתוח בסיפור על משה ורות המקבלים באפריקה גורת לביאה במתנה ומגדלים אותה בבית. זה לא סיפור על שר ביטחון, אלא על רוק סטאר. למעשה, גורן מתייחסת למשה דיין בתור סלב־העל הראשון בישראל: מי שפשוט הבין תקשורת טוב יותר מכולם והפך לדמות יותר משניצח במלחמות. ממשה דיין, גורן מותחת קו לכל הדמויות האחרות, אך אלה יעמדו תמיד בצלו של הגנרל הגדול".

"דיין: המשפחה הראשונה" תשודר ברשת 13 הערב (29.9) החל משעה 21:15