מה רואים הלילה: הסדרה שמחזירה את הסקסי כל הדרך משנת 2000

שרה גרין, "סקסי ביסט" (צילום: יחסי ציבור/פראמאונט+)
שרה גרין, "סקסי ביסט" (צילום: יחסי ציבור/פראמאונט+)

בתחילת האלף קיבל העולם בהשתאות את "Sexy Beast", קומדיית פשע עצבנית עם הרבה הומור שחור ובן קינגסלי ענק אחד שהייתה לקאלט. עכשיו היא חוזרת כסדרת טלוויזיה, ולא יהיה לה קל לשחזר את הקסם ההוא. הפרק הראשון מחכה לכם כאן בפנים

זאת לא תופעה חדשה: מאז סוף שנות ה-70' ותחילת שנות ה-80', עם ההצלחה האדירה של "מאש" ו"תהילה", מנסים יוצרי הטלוויזיה בארצות הברית לקחת להיטים מהקולנוע ולתרגם אותם לסדרת טלוויזיה. בשנים האחרונות, עם מהפכת הסטרימינג, הזרם הקבוע של רימייקים טלוויזיוניים הפך למבול בלתי נשלט, מ"פארגו" ו"תאומי המריבה" ועד "קוברה קאי" ו"ללכת עד הסוף", כשבשבוע שעבר מצטרפת אל הערימה גם "Sexy Beast".

>> לידיעת יסמין מועלם: הסדרה על בלסיאנגה היא הוט קוטור טלוויזיוני
>> מה רואים בפברואר: 27 סדרות חדשות שיחממו אתכם החודש

בישראל בחרו לקרוא לסרט הזה "לצאת נקי", אבל זה היה בשנת 2000 והעולם היה אחר ומותר לגלות סלחנות. קומדיית הפשע הקאלטית "Sexy Beast", שהייתה משב רוח מרענן בשנת 2000 ואחד מסרטי הגנגסטרים המבריקים של התקופה, הזניקה גם את הקריירה של הבמאי ג'ונתן גלייזר, שמועמד כעת לאוסקר עם סרט השואה "איזור העניין".

הסדרה "Sexy Beast", הפקה בריטית מושקעת לשירות הסטרימינג פראמאונט+, היא פריקוול שלוקח אותנו אל סיפור המקור של הגנגסטר האירי גאל (ששוחק להפליא בידי ריי ווינסטון בסרט), אותו פגשנו בשנת 2000 כשהוא חי עם אשתו בקוסטה דל סול לאחר שפרש מחיי הפשע, כשהוא מאולץ לחזור לשוד אחד גדול אחרון בידי שותפו האכזר, דון (בן קינגסלי הענק). עכשיו לוקחים אותנו עשור אחורה, כשהם בתחילת דרכם העבריינית, וג'יימס מקארדל ואמון אליוט צריכים למלא את נעליהם העצומות של השחקנים האדירים ששיחקו במקור הקולנועי. לא משימה פשוטה בכלל.

שלושה פרקים ראשונים עלו בשבוע שעבר אל שרתי פראמאונט+ (וממחר זה פרק בשבוע מדי יום חמישי), ובהם התבלטה בעיקר שרה גרין, בתפקיד שחקנית הפורנו לשעבר דידי, אשתו של גאל (רק שכאן היא עדיין לא אשתו והם רק נפגשים). בעוד שהסרט היה בעיקר שילוב מרהיב של סצינות מצולמות ומעוצבות שהקפיצו את העלילה, הסדרה מתרכזת בדמויות ובהתפתחותן, ולא בטוח שזה מה שהיה חסר לנו. אבל מה, יש לה קצב, ויש לה גרוב ומבטאים קוקניים, ואם שוכחים לרגע את המקור המעולה אפשר לעשות איתה חיים. יוצר הסדרה הוא מייקל קלאו, מתסריטאי "הסופרנוס", אז רע זה לא יכול להיות. סקסי.
>> "Sexy Beast", עונה 1, תשעה פרקים, עכשיו בפראמאונט+