מה רואים הלילה: בטח, תנו לטורקים ללמד אותנו מי היה משה רבנו

שכח כמה דברות. משה רבנו ב"התורה כולה: סיפורו של משה"
שכח כמה דברות. משה רבנו ב"התורה כולה: סיפורו של משה"

תשאירו את זה לנפליקס כדי שיהרסו לנו את הסיפור התנ"כי של פסח בדיוק לפני החג, ועוד יתנו לטורקים להסביר לנו על משה. מה איזה משה? נו, רבנו. נו, לפחות נתנו גם לכמה יהודים, ואפילו כמה שחקנים ישראלים, להשתתף בשטות הזאת

בתור ילדים ישראלים טובים, אתם כנראה מכירים את סיפורו של משה רבנו. זה לא קשה, נסיך מצרים, כמה מכות, "שחרר את עמי", שובר לוחות, מכות לסלע ויצאו ממנו מים. אנחנו אלה שמשננים כל שנה את הסיפור כדי שלא נשכח. מי בכלל צריך או יכול ללמד אותנו על משה, אה?

>> "היינו בני המזל": בסדרת השואה הזאת, הזוועות הן בכלל לא הסיפור

הטורקים, מסתבר. או לפחות ככה כנראה חושבים בנטפליקס, שנתנו לחברת הפקות טורקית, מכל העמים, להפיק את הדוקו-דרמה "התורה כולה: סיפורו של משה". שלושת הפרקים, באזור השעה כל אחד, מגוללים את סיפורו של הנביא מפרספקטיבה קצת שונה מהמוכר – כן, הוא שלנו, אבל מכיוון שהוא נביא בשלושת הדתות המונוטאיסטיות, הסרט מציג גם היסטוריונים ותיאולוגים נוצרים ומוסלמים, לצד כמה יהודים. כך מתקבלת תמונה קצת יותר רחבה ומסקרנת מאשר רק סיפור פסח, גם אם זה עשוי לעצבן כמה שומרי מסורת.

מה שכן, לא מדובר בשום פיסת תוכן איכותי. זה פחות או יותר טלנובלה מצרית איכותית – שזה עדיין סטנדרט די נמוך עבורנו – עם כמה שחקנים ישראלים בקאסט (ישי גולן בתפקיד אהרון בולט מעל השאר), המון שחזורים דרמטים מוזרים לאללה (תתעלמו מהחלומות של משה) ולא הרבה מידע פרקטי על מה באמת הלך מאחורי המיתוס (יעני מקור מידע: התנ"ך). ובכל זאת, הקשקוש הזה כבר הגיע למקום הראשון ברשימת הסדרות של נטפליקס, כי עם ישראל אוהב להתעצבן. היי, אולי זאת המורשת של משה? יאללה, תכו בסלע.
"התורה כולה: סיפורו של משה", 3 פרקים, עכשיו בנטפליקס