איזה כיף שמראים דם מחזור אדום בפריים טיים, אבל מה השלב הבא?

הדבר האמתי. מתוך הפרסומת של מודיבודי. צילום מסך
הדבר האמתי. מתוך הפרסומת של מודיבודי. צילום מסך

הפרסומת של מותג תחתוני המחזור "מודיבודי" שברה את ההרגל הנוזל הכחול של הפרסומאים, ואנחנו מאוד מתרגשות מהשינוי. עכשיו אחרי שעברנו את המשוכה המטופשת הזו, אלו הדברים הבאים שהגיע זמנם להופיע בפריים-טיים

27 ביוני 2022

הרשת גועשת: מודיבודי, מותג אוסטרלי של תחתוני מחזור שעשה עליה לישראל (בזכות המייסדת המקומית, חן תמיר), לוקח את השיח לשלב הבא – והשלב הזה הוא דם וסת אדום בפרסומות פריים-טיים. במילים אחרות, החיים הממש נורמליים של כל אישה בגיל הפוריות. זה קצת מגוחך לכתוב את המשפט הזה ב-2022, אבל בזכות הפרסום הזה, יתכן שכחמישים אחוז מהציבור מגלה לראשונה שדם המחזור הוא אדום. בכל זאת – הווסת, החלק במחזור בו אישה מדממת, הוא טאבו מטורף גם היום. פרסומות קלאסיות לעזרי דימום התעקשו להציג נשים כלובשות לבן (בחירה שכיחה בימים שאת מדממת, כמובן) והתייחסו לדם הווסת כאל ״נוזל״, לרוב כחול (כי בזמן הזה בחודש, כל אישה מצטרפת אוטומטית למשפחת המלוכה).

אבל הימים האלו חלפו – חברות כמו מודיבודי, פלוקס ו-THINX שינו את חוקי המשחק. לדור הזומריות זה כבר כמעט מובן מאליו. הבנות שלנו, בנות האלפא-ג׳ן, כנראה כבר יאזינו בהשתאות ורחמים רבים לסיפורי ה-״כשאני הייתי בגילך השתמשתי בטמפונים ותחבושות״, ולא יבינו למה כל כך התביישנו מפעולה ביולוגית טבעית. וכמו בכל מהפיכה, רגע אחד את חיה בעולם שבו דם מחזור הוא טאבו וברגע שאחריו (אליו מובילה עבודה ארוכה וקשה) הכל מתהפך וקשה להבין איך מה שהיה קודם התקיים בכלל. אך מכיוון שכידוע, אסור לנוח על זרי הטמפונים – אנחנו רוצות לקדם את המהפיכה הבאה. אלו הדברים הנוספים שהגיע זמנם להופיע בפריים טיים בין ריאליטי אחד לאחר.

ערבים

וגם שמנות, אנשים עם מוגבלויות, אנשים טרנס, ביסקסקואליות, אנשים שאינם לבנים, אנשים על הרצף, או סתם כאלו שנראים ונראות נורמליים. בלי ערביי מחמד, בלי פרזנטוריות על כיסא גלגלים שהעולם מתרגש כי הן כל כך יוצאות דופן בעצם קיומן במרחב הציבורי. פשוט מגוון אנושי, כזה שקיים כל פעם שאנחנו יוצאות מהבית. נסו להיזכר בתכנית האחרונה מבית הביביסי שצפיתן בה, שכן באי הבריטי מצטיינים בשילוב אנשים עם מראה רגיל לחלוטין, כזה שבטלוויזיה האמריקאית או הישראלית יתויגו כזקוקים למייקאובר דחוף. החברה המסחרית הראשונה שתיקח על עצמה לשלב באופן קבוע ועקבי אנשים מכל הסוגים בפרסומות שלה – בעיקר אם היא תצליח להתאפק ולא להכריז בקול כמה מרגש לשלב אתיופים בפריים טיים – תעשה כנראה לטובת הדימוי העצמי של האנושות יותר מרוב החוקים והרגולציות הקיימים בתחום. כל חברה מסחרית תוכל להרים פה את הכפפה – נשבעים שהעולם רק מחכה לכן.

איברי מין

באמת שהגיע הזמן ממזמן לפות ופין בבקשה. די לכינויים קרינג׳ים כמו ״פושפושון״, ״פותה״, ״בולבולון״, ״איברים פרטיים״ או אפילו ״איברי מין״ (שהרי לאיברים המדוברים שימושים מגוונים) שרק מעידים כמה אתם נבוכים. ההשלכות של ציון איבר גוף ספציפי ככזה שראוי להסתרה אפילו מהשפה עצמה מובנות כבר לכל בר דעת – עכשיו הזמן ליישם וללמד את הדור הבא להפסיק להתבייש באיבר שסומן רנדומלית על ידי גברים מובהלים ממאות קודמות. כרגיל המהפכה מגיעה מהשטח ומתרחשת כבר בבתים ובספרות הילדים שברובה מתעקשת היום ובצדק להתייחס אליהם כאל עוד איבר בגוף . עכשיו הזמן שלה לזלוג לפריים טיים – אנחנו מדמיינים תשדיר לא קרינג'י של משרד הבריאות. אפשר לחלום.

הפלות

פרסומות על איך החיים שלך יהרסו אם תפילי כבר יש לנו באדיבות הימין האוונגליסטי האמריקאי ואגודות אפרת ולילך, אבל לא זכור לנו שצפינו אי פעם בטלוויזיה הישראלית בתשדיר שאשכרה מסביר את ההשלכות של הריון ולידה על האישה הממוצעת, שלא לדבר על בת השש-עשרה המבועתת שמגלה שהחודש אין לה סיבה להשתמש בתחתוני מחזור. אין לנו ציפיות גדולות מממשלות ישראל להרים את הכפפה בנוגע לזכות האישה לבחור, אבל לא חסרות במדינה עמותות או חברות מסחריות שבקלות יכולות לחבר את הנושא לאג׳נדה שלהן. אנחנו מדמיינות ״את הכי יפה כשלא ילדת ילד שנכפה עלייך״, או ״עלות גידול ממוצעת של ילד בישראל היא כמיליון שקלים. לפני שאת יולדת – האם בדקת מה קורה בפנסיה שלך״?

מליון שקל. מה, לא ידעתם? צילום מתוך הפרסומת של "אלטשולר שחם"
מליון שקל. מה, לא ידעתם? צילום מתוך הפרסומת של "אלטשולר שחם"

אמצעי מניעה

רגע, מה? הרי קונדומים וגלולות זה כבר מזמן בון טון יחסי בפריים טיים וזה נהדר. רק שבטיחות הקונדום (שחיוני למניעה ממחלות מין, אז לא לוותר עליו) היא כ-90% אחוזים, ולגלולות יש השלכות הורמונליות קשות שאינן מדוברות מספיק. מתי בפעם האחרונה הטלוויזיה שלכן דיברה אתכן על המדבקה, התקן תוך רחמי או טבעת וגינלית? התשובה הנכונה היא אף פעם. אמצעי מניעה צריכים כמובן לעבור התאמה לגיל האישה, מצבה הבריאותי ואורח חייה, והם חייבים להיות משהו שגם גברים מכירים ומסוגלים לברר ולקחת אחריות משותפת עליו. אבל איך בכלל תוכלו לשאול את הרופא שלכן על משהו שאין לכן מושג שהוא קיים? זה הזמן של החברות הרפואיות לאמצעי המניעה לזרוק קצת כסף בזמן שידורי השיא, ולהוביל את המהפכה הבאה.