אפשר לנשום: מוזיאון תל אביב ייפתח מחדש ביום שלישי

אחרי שבועות ארוכים בלי אמנות לנשמה, מוזיאון תל אביב ייפתח לקהל בשבוע הבא עם תערוכות חדשות ופעילויות לכל המשפחה על פי תקני התו הסגול (וכן, יש עדיין גם ג'ף קונס, נודניקים)

יש לכם עד ה-6 במרץ, זוזו. ג'ף קונס במוזיאון תל אביב (צילום: אלעד שריג)
יש לכם עד ה-6 במרץ, זוזו. ג'ף קונס במוזיאון תל אביב (צילום: אלעד שריג)
17 בפברואר 2021

אם נחנקתם מאז ספטמבר בלי תרבות ואמנות, יש לנו חדשות טובות: מוזיאון תל אביב חוזר. המוזיאון לאמנות מודרנית ייפתח מחדש ביום שלישי הבא (23.2) על פי תקני התו הסגול (כלומר, בהזמנה מראש, בהגבלת מספר המבקרים וללא קשר לחיסונים).

המוזיאון ייפתח עם התערוכה החדשה "שמש גדולה צהובה" שטרם נחשפה לקהל הרחב, תערוכת יחיד מרהיבה של אלכסנדר קאלדר (1898- 1976), אמן אמריקאי פורץ דרך בפיסול המודרני, ממציא המובייל ומהדמויות הייחודיות והמשפיעות ביותר באמנות המאה ה-20. גם התערוכה "ג'ף קונס: ערך מוחלט",  תערוכת היחיד הראשונה בישראל של האמן האמריקאי המפורסם בעולם, שנפתחה רגע לפני פרוץ מגפת הקורונה, הוארכה ותישאר פתוחה למבקרים עד 6 במרץ 2021.

המוזיאון יציג כהרגלו גם אמנות ישראלית בתערוכות קיימות וחדשות, בהן תערוכת צילום המתמקדת באדריכלות מודרנית במרחב העירוני של האמן אלי סינגלובסקי, זוכה פרס פרסר לצלם ישראלי צעיר; ותערוכה מוזיאלית ראשונה למלך ברגר, אמן בן 94, אידיאליסט אמיתי, יוצר אקולוגי שפעל שנים רבות מחוץ למעגלים המרכזיים של עולם האמנות.

אקולוגי, מפתיע ובן 94. מתוך התערוכה של מלך ברגר, מוזיאון תל אביב (צילום: מרגריטה פלין)
אקולוגי, מפתיע ובן 94. מתוך התערוכה של מלך ברגר, מוזיאון תל אביב (צילום: מרגריטה פלין)

בנוסף, מדגישים במוזיאון את היותו מרחב בטוח ופתוח לבילוי למשפחות ולילדים, ומשיקים בהתאם פעילויות מותאמות למצב, ביניהן "משימת ריגול במוזיאון" שהופכת את חללי המוזיאון כולו לחלק מכתב חידה בלשי ומאתגר המשלב רמזים בין יצירות האמנות.

מוזיאון תל אביב יהיה פתוח בין שלישי לשבת, הכניסה בהרשמה וברכישת כרטיסים מראש באתר המוזיאון