כמו אוויר לנשימה: מוזיאון תל אביב ייפתח מחר מחדש

התערוכה המדוברת של ג'ף קונס תוארך עד ינואר, תערוכות חדשות כבר באוויר, ושוחרי התרבות המדוכדכים יכולים להרים קצת את הראש: מוזיאון תל אביב חוזר (וגם הביאנלה לעיצוב במוזיאון ארץ ישראל)

ושוב איתכם. תערוכת ג'ף קונס במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
ושוב איתכם. תערוכת ג'ף קונס במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
30 בנובמבר 2020

אחרי כמעט שלושה חודשים של סגר, שהיו מהמדכאים בתולדות התרבות הישראלית ובתולדות תל אביב, אפשר יהיה לנשום קצת תרבות בעיר הזאת החל ממחר ב-12:00, עת ייפתח מוזיאון תל אביב לאמנות את שעריו מחדש לציבור במסגרת פיילוט פתיחת המוזיאונים של משרד התרבות.

המוזיאון, שנכנס לסגר יחד עם כל עולם האמנות והצטרף אל הרשימה הארוכה והמדכדכת של מוסדות התרבות הסגורים, חוזר לפעילות בדיוק מהמקום שבו עצר: התערוכה המדוברת של ג'ף קונס, שנפתחה לפני הסגר הראשון ומיד נסגרה ואז נפתחה מחדש רק כדי להיסגר שוב בסגר השני, תוארך עד לינואר 2021.

פייר? התגעגענו. מוזיאון תל אביב לאמנות (צילום: עמית גרון)
פייר? התגעגענו. מוזיאון תל אביב לאמנות (צילום: עמית גרון)

במקביל יציג המוזיאון החל ממחר שתי תערוכות חדשות של אמנים ישראלים: תערוכת צילום המתמקדת באדריכלות מודרנית במרחב העירוני של האמןאלי סינגלובסקי, זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר; ותערוכה מוזיאלית ראשונה למלך ברגר, אמן אקולוגי בן 94 שפעל במשך עשרות שנים מחוץ למעגלים המרכזיים של עולם האמנות, ומגייס את האמנות בשירות המסר של אדם המאמין בערכים, באידיאלים ומוסר.

"אנחנו מתרגשים ושמחים לפתוח מחדש את שערי המוזיאון בפני הציבור הרחב ומקווים שכל המוזיאונים ומוסדות התרבות בישראל יצטרפו וייפתחו בהקדם", אמרה מנכ"לית המוזיאון טניה כהן-עוזיאלי, "הקהל צמא וזקוק ליהנות מאמנות טובה, המוזיאון הוא אחד המרחבים הבטוחים ביותר לביקור, ואנו שומרים בקפידה על כל הנחיות משרד הבריאות. למבקרים מחכה כאן תמהיל מגוון של תערוכות נפלאות וחדשות של אמנות ישראלית ובינלאומית, לצד קלאסיקות ויצירות מופת של המאסטרים הגדולים".

בנוסף למוזיאון תל אביב, יחזרו מחר לפעילות מוזיאון ארץ ישראל שמארח את הביאנלה הבינלאומית לאמנות ועיצוב, כמו גם מוזיאון נחום גוטמן החביב והטוב ושוק האמנים במדרחוב נחלת בנימין. שאר המוזיאונים בעיר ייאלצו להמתין לסיום הפיילוט.

שימו לב: כרטיסים יימכרו באופן מקוון בלבד. רכישת כרטיסים כאן (הכניסה לילדים ונוער עד גיל 18 ולחיילים – חינם)