מונטי פייתון בדרך לאופרה הישראלית עם תזמורת, מקהלה ותוכי מת

בדיוק בזמן כדי להסתכל על הצד המואר של החיים. מונטי פייתון (צילום באדיבות מונטי פייתון)
בדיוק בזמן כדי להסתכל על הצד המואר של החיים. מונטי פייתון (צילום באדיבות מונטי פייתון)

רועי אופנהיים, זהר שרון ואיתי זבולון רקחו את המופע "הבשורה על פי מונטי פייתון" לפתיחת העונה השביעית של סדרת המהפכה באופרה הישראלית, בברכתם ובאישורם של חברי ההרכב הקומי המיתולוגי. יכול להיות ש"קרקס מוזיקלי מוטרף של נונסנס קטלני" זה מה שאנחנו צריכים עכשיו

יעבור כנראה קצת זמן עד שנתחיל לראות כאן שוב הופעות ואמנים מהטופ העולמי, ולעולם התרבות המקומי לא נותר אלא לייצר תרבות מהטופ העולמי בעצמו: "הבשורה על פי מונטי פייתון: מופע מקורי לתזמורת, מקהלה ותוכי מת", קרקס מוזיקלי שיצרו זהר שרון ורועי אופנהיים וחושף באופן חדש את ההומור והטירוף של חבורת מונטי פייתון, ויפתח בפברואר את העונה השביעית של סדרת המהפכה, שכבר העניקה בעבר טיפול מתוזמר מופתי לאתגר קרת, הגשש החיוור, התרנגולים ועוד.

>> "יורשים" ועוד 19: דירוג הסדרות הכי טובות של 2023

המופע נוצר לא רק בהשראת מונטי פייתון אלא גם באישורם של חבריה, והיוצרים מקפידים להודות "תודה מיוחדת לחבורת מונטי פייתון שהביעה בנו אמון לאורך הדרך ונתנה לנו לחתוך, לערוך, לנגן, לשחק, ולהשתולל כאוות נפשינו עם שלל החומרים הנפלאים". במופע יככבו תזמורת המהפכה בניצוחו של רועי אופנהיים, השחקן בן פרי (ציפורלה), אנסמבל זמרי מורן ומקהלת מורן, כשעל הדרמטורגיה והכתיבה אמון איתי זבולון, על הבימוי איתי זבולון ורועי אופנהיים, ועל ההלחנה, העיבוד ועריכת הוידאו זהר שרון.

במופע מנסים היוצרים לשקף את ה-DNA הפייתוני של חשיבה קומית אסוציאטיבית ומוטרפת, חיבורים הזויים בין עולמות תוכן רחוקים ומערכונים שנונים ללא פאנץ׳-ליין ברור, ואלה משתקפים בבחירות האמנותיות של המופע כמו, למשל, בן פרי מנסה להיחלץ על הבמה משק בתוכו הוא קשור בעודו מנגן קונצ׳רטו לפסנתר, כי למה לא.

"בחצי השנה האחרונה יצרנו מופע חדש המבוסס על תוכן מתוך הארכיון השופע של חבורת הקומיקאים הבריטית המיתולוגית מונטי פייתון",  אומרים זהר שרון ורועי אופנהיים, מנהליה האמנותיים של תזמורת המהפכה, "מי שהצחיקו אותנו והשפיעו עלינו שנים ארוכות, ששברו שוב ושוב את הכלים, שינו את עולם הקומדיה וקבעו סטנדרטים חדשים של נונסנס קטלני. אצרנו מערכונים אייקוניים, קטעי אנימציה מבריקים ושירים מטורללים מתוך סדרת הקרקס המעופף והסרטים 'ועכשיו למשהו אחר לגמרי', 'טעם החיים', 'הגביע הקדוש' ו'בריאן כוכב עליון'. התוכן הזה שימש עבורינו כחומר גלם ובסיס ליצירה של יצירות מקוריות ועיבודים לתזמורת, מקהלה ושחקן. תכני הוידאו משולבים ביצירות והעיבודים כך שהם נשזרים בנגינה והשירה החיה של התזמורת והמקהלה, בקרקס מוזיקלי חדש בפורמט Re:play".
>> "הבשורה על פי מונטי פייתון", 11.2 20:00, עוד פרטים וכרטיסים כאן