12 המועדונים הכי טובים בתל אביב

מערכת הסאונד המשוכללת במזרח התיכון, מרתפי האינדי והכוכבים של צפון העיר: מחפשים מועדונים בתל אביב? הנה המקומות הכי טובים לבלות בהם את הלילה

סטורי. צילום: דור נקש
סטורי. צילום: דור נקש
5 בפברואר 2017

אחרי שהבאנו לכם את רשימת הברים הטובים בתל אביב הגיע תורם של מועדני הלילה של העיר. אם אתם מחפשים מסיבות או מועדונים בתל אביב שיגרמו לכם לתזוזות ריקוד לא רצוניות וישימו סוף לשיטוטים האינסופיים והמשעממים בריבוע הבימה-רוטשילד-יהודה-הלוי-הרצל תוך פזילה להמבורגריה כזאת או אחרת, הגעתם לרשימה הנכונה.

עוד כתבות שיוציאו אתכם מהבית:
10 מקומות שעדיין רלוונטי להיות בהם היפסטר 
בית הפסנתר הוא מקום שבו כולם יוצאים מרוצים
הכל חוזר חביבי, גם השפם

בלוק

המועדון שהוכיח את עצמו כאחד המקומות עם הסאונד הטוב בעולם מקבל מקום של כבוד ברשימה שלנו. מאז המעבר ממושבו ברחוב ברזילי הישר לתחנה המרכזית הבלוק התבסס כמועדון הכי טוב בתל אביב המשלב בין תקלוטים מרחבי הגלובוס למתן משבצות נחשבות לדי.ג'ייז מקומיים. מערכת הסאונד של הבלוק הונדסה בשיטה אקספרימנטלית. אמנם זה נשמע כמו מילה היפסטרית שהמצאנו אבל החוויה מדבר בעד עצמה. ההתייחסות למוזיקה בבלוק היא בגדר פולחן דתי. התאורה וירטואוזית, הלייזר שם אינו קיטש והכרזות לפני כל מסיבה חשובה הן בגדר אמנות.  רק אל תשכחו לכבד את הוייב, מה שאומר – בלי טלפונים ברחבה, גם אם אתם חייבים לשלוח אסמס לאמא שאתם לא באים לג'חנון בשבת.

לבלוק

הבלוק. צילום: גוני ריסקין
הבלוק. צילום: גוני ריסקין

ברקפסט קלאב

לא פלא שהברקספט עובד יותר מעשור. אחד מהמרתפים האיקונים הראשונים של שנות האלפיים עבר מיתוגים, משברים ושיפוצים אך עדיין שמר על היותו שם שני לחיי לילה תל אביבים. המקום מחולק לשני חללים: החלל הקטן שהוא המילק והחלל הגדול שהוא הברקפסט. במקום מתקיימים ליינים מוצלחים ורשימת די.ג'ייז משובחת שפרחה במועדון כדוגמאת יותם אבני (שהתחיל שם עם הליין אבאדון ומשם התפוצץ בתל אביב ובעולם), עדי נוי (שביססה את עצמה כאושיית לילה קשוחה של היפ הופ) ונרקיס טפלר (שהביאה קול נשי וחזק בעזרת תמי ביברינג ולואיז גרין לסצנה שנשלטת בידי גברים).

לברקפסט קלאב

View this post on Instagram

Pusryčiai

A post shared by JUSTINA LIUTIKAITĒ (@justeliu) on

 

אלפאבית

אחרי השיפוץ של מועדון האלפאבית בקיץ 2015 ניתן לומר בפה מלא כי המקום שינה את עורו. מקלאב פשוט עם מיקום מנצח לאחד החללים המוצלחים בעיר. ההחלטה לחלק את המועדון לשני חללים, הגמא והאלפא, הביאה מחדש את בשורת הקלאב לצד הלאונג' והקפיצה את השמות המתקלטים מנישתיים להכי חמים בכל סצנות המוזיקה העירוניות לצד הופעות ביזאריות וחדשניות של הרכבים מקומיים.

לאלפאבית

אלפאבית. צילום: יח"צ
אלפאבית. צילום: יח"צ

סטורי

הגלגול האחרון של החלל שהחזיק במשך שנים טובות את מועדון הסולו חזר השנה עם פתרון חורפי מעניין. מועדון הסטורי החדש שצמח ביהודה הלוי הפך לשם שני למוזיקת מיינסטרים עם הדי.ג'ייז המובילים בתחום, הפיכתו לביתם של סלבריטאים רבים הבוחרים לקיים שם את ימי הולדתם ומקום מספר אחת להשקות של הביצה.

לסטורי

סטורי. צילום: דור נקש
סטורי. צילום: דור נקש

אומן 17

בעליו של האומן 17 הירושלמי והמיתולוגי לא ידעו שכאשר יפתחו את אחיו התל אביבי ב-2005 הוא יהפוך לקאלט בעיר. המועדון, המארח ליינים שונים של מסיבות והופעות חיות, הפך בשנים האחרונות למושבן של מסיבות ענק של הסצנה הגאה, חתונות, מסיבות הקולקטיב אי בודד וחגיגות אירועים שונים של קבוצות ברים בעיר. החללים רחבי הידיים של האומן, הרחבות השונות והסאונד המצוין הופכים אותו לשם שגור בפיו של כל בליין תל אביבי – גם אם לא מזדמן לו להגיע לשם.

לאומן 17

בוטלג

אחרי סימן שאלה גדול לגבי עתידו המועדון התת קרקעי והחלפת שלטונות מתוקשרת ניתן לומר כי הבוטלג בתור הזהב שלו. הקהל אמנם כבר אינו לובש סופר סקיני ג'ינס ותיקי שק אך מדובר באחד המועדונים המצליחים בעיר שמצליח להביא תקלוטים מוצלחים מהסצנה המקומית והעולמית בזירת ההאוס והטכנו. בחדר הקטן המשמש כלאונג', שלרוב נשמר למוזיקת היפ הופ, מתקלטות לרוב שמות נשיים מובילים.

לבוטלג

בוטלג. צילום: יח"צ
בוטלג. צילום: יח"צ

איסמי סלמה

עוד מועדון שעבר ממגרש ההיפסטריות למיינסטרים הוא האיסמי סלמה. מה שהתחיל כגג אפל עבור אלו שבשבילם דיזנגוף עדיין אומר תל אביב הפך במהרה למארח הרשמי של מסיבות ימי הולדת של ברים ולשחקן מרכזי בסצנת המיינסטרים התל אביבית. העיצוב הנכון, האירועים היוצאים מהמיינסטרים לכיוון אייטיז וניינטיז ונוף מהמם מהמרפסת הופכים את האיסמי לאחד המתקני לילה הטובים בעיר.

לאיסמי סלמה

איסמי סלמה. צילום: גוני ריסקין
איסמי סלמה. צילום: גוני ריסקין

החתול והכלב

אין מי שלא מכיר את החתול והכלב. ואם אומרים לכם שלא – סביר להניח שמשקרים לכם. מדובר בתחנתו הראשונה של כל בליין בפוטנציה. הבייבי של איש חיי הלילה רונן מיילי מספק במשך שנים תקלוטים, אירועים ותכנים בלוח השנה התל אביבי שמוכיחים שיש סיבה לכך שהחתול והכלב שם שגור בסצנה.

לחתול והכלב

פסאז'

מקום היוולדו של ההיפסטר החדש של שנות ה-2000 עבר תלאות רבות בשנה האחרונה אך רוחו עדיין נשארה איתנה. התוכניה החודשית של אחיו של הרדיו EPGB מכילה מכירות, אירועים, הופעות של שמות מקומיים וגדולים, ערבי ג'אם, תערוכות וכל שלל הדברים שתל אביבים אוהבים להקדיש להם את צהריי השבתות שלהם.

לפסאז'

פסאז'. צילום: גוני ריסקין
פסאז'. צילום: גוני ריסקין

פאטיו

הבר-קלאב האהוב ביותר על שחקני מכבי תל אביב מתחזק במשך תקופה ארוכה את הערב הישראלי הכי מצליח בעיר. מתחם הקלאב של הבר שהביא את ספקי המפיות בעיר למדיניות הגבלה הזמנות (סיפור אמיתי) משתלב היטב עם מרפסת רחבת ידיים המשקיפה על הים ומספקת בריזה מלטפת בלילות החמים של תל אביב.

לפאטיו

פאטיו בר. צילום: יח"צ
פאטיו בר. צילום: יח"צ

ספוטניק

הספוטניק לקחו את בשורת התוכן לשלב הבא: ערבי קונספט וקולינריה, תקלוטים אקלקטיים, תערוכות, מופעי וידאו ארט, השקות, מכירות והופעות חיות – הפכו את הבר-קלאב היחסית טרי לאחד המקומות העובדים והמובילים בעיר. רבים אמרו עליו שהוא יירש את הר סיני אך במהרה הספוטניק מצא את עצמו במרכז הקונצוס של המונח סחו-היפסטרים תוך שמירה על תוכן מעניין לפי הסטנדרטים הגבוהים של בעלי המקום.

לספוטניק

ספוטניק (צילום: דין אהרוני רולנד)
ספוטניק (צילום: דין אהרוני רולנד)