מוצ'י מושי: קינוח יפני מושלם שמגיע עד הבית הוא ההתמכרות החדשה שלכם

קפוא, טבעוני, נטול גלוטן וממכר בקטע אחר: עד הקורונה המוצ׳י המטריפים של אוקי דאקי נמכרו רק למסעדות. עכשיו הם זמינים לכולם ואפילו יש משלוחים

מוצ׳י של אוקי דאק. צוננים ומושלמים (צילום: בקי כהן)
מוצ׳י של אוקי דאק. צוננים ומושלמים (צילום: בקי כהן)
30 בספטמבר 2020

הסגרים הם שעתם היפה של הקינוחים עד הבית, זה כבר הבנו. אבל שום דבר לא הכין אותנו להפתעה הצוננת שנחתה על מפתן דלתנו בדיוק ברגע שבו התחשק לנו משהו מתוק. המוצ׳י, אותו קינוח יפני העשוי בצק אורז (ובגרסתו המערבית, כלומר כמו כאן) ממולא בגלידה, כבר זכה לכמה וכמה וריאציות בארצנו ואפילו היה להיט לרגע אי שם ב-2018, אבל המוצ׳י הנדון, של המותג הארטיזנלי אוקי דאקי (Oki Daki), הוא ללא ספק המוצלח ביותר שנמכר בארץ וכעת הוא זמין גם במשלוחים.

מוצ׳י של אוקי דאק (צילום: בקי כהן)
מוצ׳י של אוקי דאק (צילום: בקי כהן)

את המותג הקימו בקי כהן, אביה ליאון כהן ואשתו אסתר כהן, שלושתם עולים מוונצואלה, לפני כשנתיים. עד הסגר הראשון נמכרו המוצ׳י של אוקי דאקי למסעדות אסייתיות – יכולתם לטעום אותם במון, tyo, ניני האצ׳י, אוקינאווה, הירו ומסעדות רבות אחרות אבל הסגר טרף את הקלפים. ״זה תפס אותנו בהפתעה, ופשוט סגרנו את המפעל למשך שלושה חודשים״, מספרת בקי.

אחרי ההלם הראשוני החליטו השלושה לנצל את הזמן כדי לשפר את המוצר, ולייצר בעצמם את הגלידה המשמשת כמילוי לקינוח. ״רציתי יותר שליטה באיכות, ומרגע שהתחלנו לייצר בעצמנו את הגלידה המוצ׳י הפך להיות עוד יותר רך ומוצלח. בנוסף, הפכנו את כל הליין לטבעוני, והטעם שלו לא נפגע אלא אפילו השתפר״.

כעת שוקדת כהן על פיתוחים נוספים למוצ׳י, כמו רטבים נלווים וטופינגס כמו אגוזים, פירות וסוכריות.

בקרוב: עם טופינגס. מוצ׳י של אוקי דאק (צילום: בקי כהן)
בקרוב: עם טופינגס. מוצ׳י של אוקי דאק (צילום: בקי כהן)

באין מסעדות, הבינה כהן שכעת עליה למכור את המוצ׳י לקהל הרחב. יואב ולין, מבעלי היפנית הכשרה ניני האצ׳י, נחלץ לעזרתה. ״נשארנו הלקוחות היחידים שהמשיכו לעבוד איתם והרגשנו שחבל שלא יכירו אותם יותר. הצבנו אצלנו מקפיא עם כל הטעמים והכנסנו אותם לשירות המשלוחים שלנו״.

המוצ׳י של אוקי דאקי מיוצר בעשרה טעמים: שומשום שחור, צ׳אצ׳ה מאצ׳ה, פיסטוק, שוקו לובר, נייס וניל, פריחת הדובדבן, קוקוס קלוי, מנגו טרופי, אננס-נענע, פסיפלורה. כולם טעימים, אבל אם היינו אתם היינו מחביאים את המא׳צה והפיסטוק לצריכה עצמית ונוקטים במדיניות של נדיבות מתונה עם שאר הטעמים. נזכיר שמדובר בקינוח שהוא גם נטול גלוטן, גם כשר, גם טבעוני וגם פרווה – ככה שמעבר לזלילה בלתי מבוקרת הוא מתאים גם כמארז מתנה למבודדים שאתם חפצים ביקרם.

החביאו את הפיסטוק. מוצ׳י של אוקי דאק (צילום: בקי כהן)
החביאו את הפיסטוק. מוצ׳י של אוקי דאק (צילום: בקי כהן)

המוצ׳י נמכר דרך אתר המשלוחים של מסעדת ניני האצ׳י במחיר 9 ש״ח ליחידה, 49 ש״ח למארז של 6 יחידות ו-95 ש״ח למארז של 12 יחידות. מינימום הזמנה 49 ש״ח, עלות משלוח 12 ש״ח בתל אביב, גבעתיים ורמת גן. אפשר לבחור את הטעמים ובסיום הסגר גם לקפוץ לניני האצ׳י ולנבור בעצמכם במקפיא המוצ׳י.

הזמנות באתר ניני האצ׳י או בטלפון 03-6249228