תתלבשו יפה: מוקדי התרבות שנפתחים מחדש (סוף סוף!)

בתי הקולנוע, המוזיאונים והתיאטראות פותחים מחדש את שעריהם ובונים על זה שהתגעגעתם רצח. רשימה מתעדכנת

אודי כגן (צילום: הדס רוסו)
אודי כגן (צילום: הדס רוסו)
22 ביוני 2020

צוותא

פתיחה: 23.6
אולמות צוותא ייפתחו מחדש מחר (שלישי), ואת הסיפתח יעשה אסי כהן עם בדיקת חומרים לקראת מופע חדש בדמות שאולי (יחמם: אלי חביב). בימים שאחרי תוכלו להתיישב מול ציפורלה, אודי כגן והיד עוד נטויה. כל המופעים יתקיימו כמובן בהתאם לתו הסגול: הזמנת כרטיסים תתאפשר מראש בלבד – באתר או בטלפון, והישיבה בקפסולות ועם מסכות בלבד.

אסי כהן עושה שאולי (צילום: יונה קפלון)
אסי כהן עושה שאולי (צילום: יונה קפלון)

סינמה סיטי

פתיחה: 9.7
אחרי כמעט ארבעה חודשים של חשיכה מוחלטת באולמות בתי הקולנוע, אפשר להתחיל להריח את הפופקורן: מתחמי סינמה סיטי ברחבי הארץ ייפתחו מחדש בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול, תוך התאמות בצורת ההושבה באולמות ופיזור מועדי ההקרנה, על מנת לאפשר צפייה נטולת התקהלות ומופחתת סיכונים.

סינמטק

פתיחה: 28.6
בתי הקולנוע יצטרכו להתאזר בסבלנות לפני שיחזרו לפעילות מלאה, והם יאבקו בתפוסה החלקית, בהפקות שהוקפאו ובהגבלות ממכר המזון. אבל הנה חצי הכוס המלא: הסינמטק חוזר אלינו, ותחילה הוא יניע עם ההקרנות שנגדעו באיבן, פסטיבל הקולנוע הגאה ועוד ועוד.

מוזיאון תל אביב

פתוח
ג'ף קונס – שרלטן או גאון? בשלב הזה באמת שכבר לא אכפת לנו, אנחנו פשוט חייבים להיפטר מהפומו. במוזיאון מוצגות תערוכות נוספות, בהן של ויליאם קנטרידג', רייצ'ל מקלין וריימונד פטיבון, תערוכות היחיד של האמנים הישראליים קרן רוסו ודניאל צאל, ועוד. אחר כך קופצים לבלוס בפאסטל.

הפסל האיקוני של ג'ף קונס (צילום: אלעד שריג)
הפסל האיקוני של ג'ף קונס (צילום: אלעד שריג)

קולנוע לב

פתיחה: 9.7
בשעה טובה, בית הקולנוע שחשש לחייו הכריז על תאריך פתיחה. על המדף מחכים כבר 12 סרטים חדשים, בהם "ואז רקדנו" הגיאורגי ו"Promising Young Woman" – קומדיית אימה שחורה אמריקאית. אחד הסרטים הכי גדולים שממתינים הוא "אחד בלב" של טליה לביא, שעומד להיות מוכתר כסרט הקיץ של קולנוע לב.

תיאטרון הקאמרי

פתיחה: 5.7
וואי וואי וואי, איזו התרגשות. הקאמרי חוזר עם שתי הצגות חדשות, 7 שרצו לפני הקורונה ועוד כמה שרצות ברחבי הארץ. שתי ההצגות הראשונות בתור הן "גדר חיה" החדשה (על פי ספרה של דורית רביניאן), שכבר צוברת סולדאאוטים, ו"החיים הם קברט" – מחזמר בהשתתפות איציק כהן, דנה פרידר וגל פופולר. ההצגה החדשה השנייה, "הבן" עם דרור קרן, נטע גרטי, שרה פון-שוורצה ואלון סנדלר, תעלה ב-14.7.

סוזן דלל

פתיחה: 30.6
מופע המחול הראשון שיעלה בסוזן דלל הוא "לידת הפניקס" של להקת ורטיגו. מדובר במופע שקיעה לכל המשפחה, שיתקיים תחת כיפת השמיים בהתאם לרוח התקופה, ויעלה יומיים ברצף – שלישי (30.6) ורביעי (1.7). לפני המופע יתקיים מפגש בתנועה עם הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של הלהקה, נעה ורטהיים.

תיאטרון גבעתיים

פתיחה: 27.6
אוהד קנולר, מנכ"ל תיאטרון גבעתיים, משיק סדרת מופעים בשם "תו סגול". האמן הראשון שיעלה על הבמה הוא ערן צור במופע אקוסטי מכל התקופות – טאטו, כרמלה גרוס ואגנר, תקליטי הסולו ופרויקטים מיוחדים. המופעים הבאים: יהלי סובול (4.7), קורין אלאל (11.7) וחמי רודנר (18.7).

תיאטרון תמונע

פתיחה: 21.6
שערי תמונע ייפתחו עם ההצגה "קין" בכיכובו של אייל שכטר החד פעמי, על הישראליות המורכבת שלנו, מיתוסים ומלחמות. בהמשך החודש יעלו גם "מהפכניות" של אנסמבל אספמיה (25.6), "אדם לא חוקי" של קבוצת תיאטרון חולות (27.6), "חשש לאירוע" של קבוצת עבודה (17.6) ו"הכוזרי" (29.6). מחודש יולי התיאטרון יחזור לשגרה מלאה עם כל ההצגות, מופעי המחול ומופעי המוזיקה.

בית ביאליק

פתיחה: 18.6
ערבי הספרות של בית ביאליק חוזרים, ויוקדשו מדי יום חמישי למשורר/ת אחרים. את הסיפתח יעשה רוני סומק, ולאחר מכן יוקדשו הערבים לאנה הרמן, יהודה עמיחי, דליה רביקוביץ' וחיים נחמן ביאליק.

אנה הרמן (צילום: מיכל פתאל)
אנה הרמן (צילום: מיכל פתאל)

תיאטרון מלנקי

פתיחה: 17.7
תיאטרון מלנקי חוגג פעמיים: חזרה לפעילות – וגם משכן חדש משלו (ברחוב חומה ומגדל). אחרי שלושה חודשים שבהם הבמה צברה אבק, התיאטרון מעלה פרימיירה להצגה חדשה, "לחן ורשאי" – סיפור אהבה חוצה מדינות על פי מחזה של לאוניד זורין. מדובר למעשה באגדת אורבנית על שני אנשים שנפגשו במקרה ונפרדו בנסיבות כואבות. בעיבוד של תיאטרון מלנקי, העלילה מתרחשת בישראל של 1991, בזמן מלחמת לבנון הראשונה.

תיאטרון קליפה

פתיחה: 27.6
התיאטרון נרגש להציג את הצגת הילדים החדשה שלו: "כאן-גרים", המיועדת לבני 3 ומעלה. ההצגה עוסקת בקשר בין האני לאחר, בין ה"ביחד" ל"לחוד", ומעוררת דמיון וחשיבה מופשטת. במקביל, התיאטרון יריץ גם את ההצגה "סיפורי היער הקסום".

מוזיאון הטבע

פתוח
מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט כבר קיבל פה אינספור מחמאות, ואם עוד לא ביקרתם עם הילדים – זה בהחלט הזמן. כשכולנו היינו סגורים בבית המקום התחדש בשני דיירים – דב חום סורי וטיגריס סומטרי. המוזיאון יפעל על פי הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול. הכניסה תהיה מבוקרת ורכישת הכרטיסים תתבצע מראש באתר המוזיאון.

טיגריס סומטרי במוזיאון הטבע (צילום: סיון מויאל)
טיגריס סומטרי במוזיאון הטבע (צילום: סיון מויאל)

מרכז ענב לתרבות

פתיחה: 9.7
לרגל החזרה לשגרה משיק המרכז, בשיתוף "המון ווליום", סדרת מופעים אקוסטיים חדשה. בינתיים גילו לנו שם רק את שני המופעים הראשונים: ערן צור (9.7) בהופעה שתוכלו לתפוס גם בתיאטרון גבעתיים, וגבע אלון (11.7).