"זה מהימים העצובים בחיי": מושיק רוט סוגר את מסעדת המישלן שלו

בפוסט נרגש באינסטגרם הכריז שף מושיק רוט על סגירת המסעדה המדוברת שלו באמסטרדם, שנחשבת להישג הקולינרי הגדול ביותר של ישראלי בחו"ל. רוט: "אני עוד אחזור!"

יוצא מהקופסה. מושיק רוט (צילום: איליה מלניקוב)
יוצא מהקופסה. מושיק רוט (צילום: איליה מלניקוב)

משבר הקורונה מזעזע את עולם המסעדנות ומומחים רבים מעריכים שהגסטרונומיה העילית תחטוף מכה אנושה כתוצאה ממנו, אבל איש לא שיער שהקורבן הגדול הראשון יהיה דווקא השף הישראלי המוערך ביותר בעולם: שף מושיק רוט הכריז לפני שעה קלה על סגירת "&Moshik", המסעדה האמסטרדמית שלו המעוטרת בשני כוכבי מישלן, ההישג הקולינרי הגבוה ביותר של שף ישראלי בתחום.

את פוסט הפרידה העצוב שלו באינסטגרם פתח שף מושיק רוט בציטוט של הלן קלר: "לאנשים רבים יש רעיון שגוי לגבי מהותו של אושר אמיתי. הוא אינו מושג באמצעות סיפוק עצמי אלא בנאמנות למטרה ראויה".

 

View this post on Instagram

 

‘Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.’ Helen keller Today the restaurant closed the final curtain,and it’s probably one of the sadness day in my life because my ‘happiness’ in life is to be abele to practice every day and day my purpose… cooking… Gastronomy have something unique,its bound people culture and ides,and with this uniqueness I was connecting with my staff(that I admire),with my guest from all around the word,and finally with my self. Gastronomy give us the power to express our self,and believe me that next to this privilege there is greater obligation I’m in love with this ‘institut׳ Thank you to all m’y staff for following every day my vision,you are truly the best Thank you to all my suppliers for seeking only for the best for me. Thank you @michelinguide trusting me from the first moment en kept the candle always on Thank you my guest letting me my dreams sharing with you… I WILL BE BACK!… Moshik #gastronomy #amsterdam #michelinstar #bestteamever #iwillbeback

A post shared by moshik roth (@moshik_roth) on

"היום ירד המסך האחרון על המסעדה וזה כנראה אחד הימים העצובים בחיי", כתב רוט, "משום שהאושר שלי בחיים זה להיות מסוגל להגשים את המטרה שלי באופן יומיומי… לבשל… יש משהו ייחודי בגסטרונומיה ובאופן שבו היא מחברת אנשים עם התרבויות והרעיונות שלהם, ובאמצעות הייחודיות הזאת התחברתי עם הצוות שלי (שאני מעריץ), עם אורחים מסביב לעולם ובסופו של דבר גם עם עצמי".
"הגסטרונומיה נותנת לנו את הכוח לבטא את עצמנו, והאמינו לי שיחד עם הפריווילגיה הזאת מגיעה מחויבות גדולה אפילו יותר. אני מאוהב במוסד הזה. אני רוצה להודות לכל הצוות שלי שעקב מדי יום אחר החזון שלי, אתם באמת הטובים ביותר שישנם. תודה גם לכל הספקים שלי שתמיד חיפשו עבורי את הטוב ביותר. תודה למדריך מישלן שנתן בי אמון מהרגע הראשון והחזיק את הנר בוער. תודה לכל האורחים שאפשרו לחלוק איתם את החלומות שלי. אני עוד אחזור!".