משני כוכב מישלן לקרחנה ים תיכונית: ההרפתקה הבאה של מושיק רוט

יוצא מהקופסה. מושיק רוט (צילום: איליה מלניקוב)
יוצא מהקופסה. מושיק רוט (צילום: איליה מלניקוב)

איך הוא מפתיע בכל פעם מחדש: שף מושיק רוט, שכבר הספיק לסגור את מסעדת המישלן Moshik& באמסטרדם בגלל הקורונה, משתלט על התפריט של מסעדה כמעט אלמונית מרחוב הארבעה, קומראן, וחוזר למטבח מקומי לראשונה מזה שש שנים. "מדובר במקום מיוחד עם אווירה שאין שנייה לה", הוא מבטיח. האם הפעם הניסוי יעבוד?

3 באפריל 2024

מזמן לא שמענו ממושיק רוט בהקשר של מסעדות, והנה הפתעה: בהודעה שפורסמה זה עתה נמסר כי השף הממושלן יוביל וינהל את הקו הקולינרי של מסעדת קומראן ברחוב הארבעה. המסעדה הכשרה, שציינה לאחרונה שנתיים לפתיחתה, מגייסת את רוט לשפצור התפריט והידוקו, ולתוספת גלאם כמו שרק שני כוכבי מישלן יכולים לספק.

>> הפיזיקאי שמכין דאמפלינגס חלומי נוחת במזנון יין בשוק הכרמל

מאז סגירת מסעדת Moshik& המעוטרת באמסטרדם בגלל הקורונה והשתקעותו בחזרה בארץ, היה רוט מעורב בפרויקטים שונים – הוא שפט בריאליטי "משחקי השף" ו"המסעדה הבאה של ישראל" והוביל מטבח בגן אירועים יוקרתי – אך לא התקרב למסעדות. הסבר לכך ניתן למצוא אולי בפרשיה מלפני שש שנים, אז התמנה רוט לשף רשת מזללות הרחוב "שמונה", מהלך שהפתיע גם את הקולגות, והסתיים לאחר זמן קצר בכישלון מהדהד.

כישלון העבר עדיין מהדהד ברקע. "שמונה" של מושיק רוט (צילום: ניצן גינת)
כישלון העבר עדיין מהדהד ברקע. "שמונה" של מושיק רוט (צילום: ניצן גינת)

שיתוף הפעולה עם קומראן מסקרן מעצם העובדה שמדובר במסעדה אלמונית למדי, ששמה קשור באווירת בילוי נוצצת, שלא לומר קרחנה. במקום הקו הים תיכוני שאפיין את המקום עד כה בנה רוט תפריט חדש ששואף לפיין דיינינג, למשל ריזוטו בר ים, קוביות לוקוס קריספי, טאקו טרטר בקר ושקדי עגל בג'וספר.

"אני שמח ונרגש על החיבור עם קומראן. מדובר במקום מיוחד עם אווירה שאין שנייה לה", הוא אומר. "אני זוכה להביא לראשונה לסועדים פרספקטיבה אחרת שלי, צד אחר שלא הכירו עדיין. האוכל שאני מבשל בקומראן הוא אוכל שמח שמתחבר למקומיות באמצעות חומרי גלם טריים ואיכותיים והטאצ' האישי שלי. פשוט תבואו לאכול וליהנות".

קומראן (צילום יח"צ)
קומראן (צילום יח"צ)

רוט, כאמור, כבר מנוסה בבישול כשר, אך שיתוף הפעולה הנוכחי מסמן עבורו צומת ביחסים עם הקהל הישראלי. במידה שהניסוי יצליח והשטר ייפרע, יש סיכוי שהשף המוכשר (עם קבלות!) יצליח להשיב לעצמו את הילת המישלן שהתעמעמה מאז עזיבתו את אמסטרדם. אם לא, זה עלול להיות מסמר אחד יותר מדי בארון של עיר שיש בה כל כך הרבה שפים טובים ומסעדות מצוינות. אנחנו אופטימיים, אבל אז נזכרים בהמבורגרים של שמונה ופתאום שוב קצת מפחדים. יאללה מושיק, תביא לנו מישלן גם לכאן.
הארבעה 21, ראשון-חמישי 19:00-00:30 ועד אחרון הלקוחות