למרות הקורונה: מחאה נגד נתניהו הערב בכיכר רבין

למרות התקנות האוסרות על התקהלות ובעקבות צעדיו של ראש הממשלה היוצא, העיתונאי אורי משגב יוצא הערב למחות וקורא לציבור לחבור אליו: "הקורונוקרטיה מסוכנת מהקורונה. ננצח את שתיהן"

דגל שחור נגד הדיקטטורה. הערב (ראשון) בכיכר רבין (דימוי: שאטרסטוק)
דגל שחור נגד הדיקטטורה. הערב (ראשון) בכיכר רבין (דימוי: שאטרסטוק)

אמש השתנתה המציאות בישראל, עם החלטת הממשלה להטיל הגבלות מחמירות על תנועת האזרחים ומקומות העבודה, כולל איום עמום של ראש הממשלה בנימין נתניהו למעקב דיגיטלי וסלולרי של השב"כ אחר אזרחים חולי קורונה או כאלה שבאו עמם במגע, לצד תקנות חירום עליהן הכריז שר המשפטים אמיר אוחנה שהובילו לדחיית פתיחת משפטו של ראש הממשלה היוצא, העומד בפני שלושה כתבי אישום חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים. המגבלות, על פי הנחיות משרד הבריאות, אוסרות על התקהלויות והפגנות. אבל זה לא מה שיעצור את המחאה המבעבעת מתחת לפני הטוויטר ביממה האחרונה.

העיתונאי אורי משגב הכריז בפוסט פייסבוק על מחאת יחיד, במסגרתה יגיע הערב בשמונה לכיכר רבין לבוש שחורים ואוחז בדגל שחור ויצעד אל כיכר הבימה. "קמתי בבוקר והחלטתי שאני נלחם על הדמוקרטיה ומתייצב עם עצמי בכיכר", אמר משגב ל"Time Out תל אביב", "הקורונו-קרטיה מסוכנת מהקורונה בעיני. אנחנו ננצח את שתיהן. זו אכן שעת חירום".

"לפני שיהיה באמת מאוחר מדי". אורי משגב
"לפני שיהיה באמת מאוחר מדי". אורי משגב

"בישראל הוכרזה הפיכה שלטונית בחסות 'מצב חירום'. קורונקרטיה. הרשות המחוקקת והרשות השופטת הושבתו. הרשות המבצעת לא נבחרה. משפטו של הנאשם מבלפור נדחה. הוטל איסור מחאה. אושר מעקב אלקטרוני של השב"כ אחרי אזרחים", כתב משגב בפוסט וקרא לציבור להצטרף אליו, בין אם בתליית דגל שחור מהמרפסת או על הרכב ובין אם בהצטרפות אליו בכיכר רבין הערב.

אני יוצא למחאה. דגל שחור.בישראל הוכרזה הפיכה שלטונית בחסות "מצב חירום". קורונקרטיה. הרשות המחוקקת והרשות השופטת…

פורסם על ידי ‏‎Uri Misgav‎‏ ב- יום ראשון, 15 במרץ 2020

מאות תושבים כבר הודיעו בפוסט הפייסבוק של משגב על כוונתם לחבור אליו הערב בכיכר, כשהכוונה המסתמנת היא לצעוד בקבוצות קטנות כדי שלא להפר את התקנות האוסרות על התקהלות של יותר מעשרה אנשים. לא ברור כיצד תגיב המשטרה לניסיון המחאה הזה, אך רבים שהכריזו על כוונתם להצטרף למחאה הסבירו שאיום המעצר או הקנס ברור להם ונלקח בחשבון. "הצעדים למניעת התפשטות הקורונה חשובים מאוד", אמרה אקטיביסטית מוכרת שהצהירה על כוונתה להצטרף למחאה, "אבל הדמוקרטיה הישראלית חשובה יותר".