קורונוקרטיה עכשיו?

נגד הממשלה: אלפים רבים בכנסת במחאת הדגל השחור

אלפי מפגינים בכלי הרכב שלהם הגיעו לכנסת כחלק ממחאת הדגל השחור נגד הניסיונות לשתק את פעילות הרשות המחוקקת והשופטת. מארגני המחאה: "לא נעזוב עד שיוקמו ועדות וייבחר יו"ר לכנסת"

נגד הפגיעה ברשות המחוקקת. מחאת הדגל השחור, עכשיו בכנסת
נגד הפגיעה ברשות המחוקקת. מחאת הדגל השחור, עכשיו בכנסת

**** עדכון 16:30

אלפי המפגינים, במכוניות ומחוצה להן, פותחים בהרעשה כבדה בשעה שבה אמורה להיפתח ישיבת מליאת הכנסת:

בעקבות קריאתם של השרים אמיר אוחנה ויריב לוין ליו"ר הכנסת שלא לכבד את פסיקת בג"ץ, מתעוררים המפגינים בשטח כמי שקיבלו את ההוכחה לטענתם שמדובר בניסיון הפיכה אנטי-דמוקרטי. בשיחה טלפונית לטיים אאוט אמר אחד ממארגני המחאה "אנחנו לא זזים מכאן עד שיש כנסת מתפקדת ויו"ר כנסת שמקבל את הכרעת הרוב, ואם צריך נחזור גם מחר ומחרתיים".

עכשיו ליד הכנסתד מ ו ק ר ט י ה !

פורסם על ידי ‏‎Or-ly Barlev‎‏ ב- יום שני, 23 במרץ 2020

 

**** עדכון 15:00

חברי הכנסת יאיר גולן (העבודה-מרצ) ואיימן עודה יצאו אל המפגינים. "אנחנו מאוחדים נגד הקורונה, אבל שותפות גורל זה לא רק נגד הקורונה", אמר יו"ר הרשימה המשותפת עודה. "אנחנו צריכים שותפות גורל למען הדמוקרטיה, שותפות גורל למען השלום, למען השוויון, למען הצדק החברתי".

"זאת הפיכה בחסות המגיפה", צעקו המוחים נגד ניסיונות ממשלת המעבר לעצור את עבודת הכנסת ולמנוע מהרוב בכנסת לאייש את הוועדות ואת תפקיד יו"ר הכנסת, ודורשים תיקון בחוק יסוד הממשלה שיאסור על נאשמים לכהן בתפקיד ראש הממשלה. "יש בינינו ימנים ושמאלנים מכל הארץ, כולנו שומרים על הדמוקרטיה ולא ניתן להפוך אותה לדיקטטורה תחת הקורונה".

בום

פורסם על ידי ‏‎Constantine A. Black‎‏ ב- יום שני, 23 במרץ 2020

**** 14:00

פקקים ארוכים משתרכים בשעה זו על כביש מספר 1, מלטרון ועד ירושלים. עשרות אלפי מפגינים ממחאת הדגל השחור נגד ניסיון שיתוק הכנסת ומערכת המשפט, הגיעו הבוקר בשיירת מכוניות מכל רחבי הארץ וממשיכים לזרום לכיוון הכנסת, לקראת ההצבעות המתוכננות על מינוי ועדות הכנסת.

>> פקקים בכניסה לכנסת לפני שעה קלה:

המפגינים מוחים על המחטפים האנטי דמוקרטיים של הממשלה הזמנית ומסבירים שהגיעו לתת רוח גבית לחברי הכנסת שנמצאים בתוך המשכן. המפגינים מתכוונים להשאר במקום עד הערב: "לא נעזוב עד שיוקמו ועדות וייבחר יו"ר לכנסת".

אלפי כלי רכב עדיין עושים את דרכם לירושלים, ומהדיווחים מתוך השיירה עולה כי בין הרכבים מועברת כעת ההודעה הבאה: "מי שעדיין בשיירה: כשאתם נכנסים לירושלים תחנו איפה שרק אפשר ותגיעו רגלי לכנסת, טירוף פה". המשטרה מלווה את השיירות בכוחות גדולים ופרושה גם בכניסה לכנסת, אולם עד כה שומרים המוחים על הנחיות משרד הבריאות ואינם מתקהלים. עוד דיווחה המשטרה כי להערכתה מדובר בכ-5,500 כלי רכב, נכון לשעה 14:00.

שיירת מחאת הדגל השחור, מוקדם יותר הבוקר (צילום: אלבטרוס)
שיירת מחאת הדגל השחור, מוקדם יותר הבוקר (צילום: אלבטרוס)

אקטיביסטים רבים מלווים את המחאה בשידור חי ברשתות החברתיות. מארגני המחאה מסרו כי ""לעם ישראל מגיע כנסת מתפקדת, יו"ר כנסת שפועל לפיקוח על עבודת הממשלה וראש ממשלה שלא עסוק בתיקיו הפליליים. אנחנו נלחמים על אבני היסוד של הדמוקרטיה".