שבוע עשירי ברציפות: צעדות בתל אביב והפגנת ענק בקפלן הערב

שבוע עשירי של עמידה נחושה. מחאת הדמוקרטיה, פברואר 2023 (צילום: אור אדר)
שבוע עשירי של עמידה נחושה. מחאת הדמוקרטיה, פברואר 2023 (צילום: אור אדר)

הערב (מוצ"ש 19:00) שוב ייחסמו רחובות וכבישים בתל אביב, המוני מפגינים יתכנסו בצומת קפלן-עזריאלי, בדרך לשם ישוטטו צעדות ברחבי העיר החל מהשעה 17:30, כשלראשונה תגיע צעדה גם מכיוון יד אליהו ושכונת התקווה. בונוס מיוחד: שיר המחאה הכי טוב ששמענו בחודשיים וחצי האלה

תנועת ההתנגדות להפיכה המשטרית ממשיכה לצבור תאוצה, כבר שבוע עשירי ברציפות, ולמרות ההסתה הרעילה של קואליציית נתניהו נגד המפגינים, המספרים ממשיכים לגדול והאזרחים נראים נחושים מתמיד. יומיים בלבד אחרי יום ההתנגדות הלאומי בחמישי האחרון, במסגרתו שובשו החיים בתל אביב ללא הכר והאיילון נחסם לשעה וחצי, חוזרים ארגוני המאבק הערב (מוצ"ש) ב-19:00 אל צומת קפלן-עזריאלי, המקום היחיד בעיר שמתקרב להכיל את המוני המוחים (שיא של כ-200 אלף בשבוע שעבר).

בנוסף להפגנה המרכזית בקפלן, יתקיימו הערב הפגנות ביותר מ-100 מוקדים ברחבי הארץ.  לפני ההפגנה בקפלן תערך הצעדה השבועית של ארגוני המחאה שתצא השבוע מכיכר הבימה בשעה 18:00. במקביל יתקיימו מספר צעדות מכל רחבי תל אביב אל קפלן, כולל צעדה ראשונה של תושבי דרום מזרח העיר מביצרון, רמת ישראל, יד אליהו ושכונת התקווה (מידע על המסלול כאן), ובשעה 19:00 תצא צעדת הנוער מבית אריאלה. צעדה גדולה נוספת צפויה להתקיים מרמת גן וגבעתיים אל קפלן במתווה המצורף בתמונה למטה. בנוסף, ארגון מחאת הנשים "בונות אלטרנטיבה" מתכנן את מיצג "סיפורה של שפחה" הגדול ביותר שנראה במחאה עד כה, והמשתתפות יתאספו להכנות באזור כבר ב-16:30.

מארגני ההפגנה הערב קוראים לגיוס כללי של המפגינים אחרי אירועי השבוע האחרון, ששיאם בהדחה פוליטית של מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל, עמי אשד, כחלק מניסיון ההשתלטות העברייני של איתמר בן גביר על כוחות השיטור כדי להשתמש בהם לדיכוי אלים של המחאה. בהפגנה הערב ינאם המפכ"ל לשעבר משה קראדי שהשתתף במכתב המפכ"לים בו קראו לנתניהו לפטר את בן גביר וקראו למפכ"ל קובי שבתאי להתפטר. בנוסף ינאם מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל, השופטת בדימוס הילה גרסטל, אורה פלד נקש, לירון דמרי (מייסד היוניקורן פורטר) ונציגות מחאת הנשים ו"אחים לנשק".

להרמת המוראל: שיר מחאה חדש של החזית הוורודה

בניגוד לשבועות קודמים, משטרת ישראל ועיריית ת"א-יפו לא פרסמו השבוע את רשימת הרחובות והכבישים שייסגרו לתנועה לקראת ההפגנה, אולם יש להניח כי היא לא תהיה שונה במיוחד מהרשימה של השבוע שעבר. יש לציין כי במוצ"ש שעברה, בניגוד להפגנות קודמות, לא חסמה המשטרה את ציר דיזנגוף בזמן הצעדה שהתקיימה עליו. נראה איך זה יעבוד הערב.