בחזרה לקפלן: צעדות, חסימות כבישים והפגנת הענק הערב בתל אביב

מפגינים צועדים על האיילון. מחאת הדמוקרטיה, 25.2 (צילום: אביב אהרון/שאטרסטוק)
מפגינים צועדים על האיילון. מחאת הדמוקרטיה, 25.2 (צילום: אביב אהרון/שאטרסטוק)

המחאה ההמונית נגד ההפיכה המשטרית נכנסת לשבוע העשירי שלה, וגם במוצ"ש הזה צפויים שיאים במספרי המפגינים ברחבי הארץ בעקבות ההסתה המשתוללת נגד המוחים. איפה צועדים, מי נואמים, מה עושים במקרה של מעצר ואיזה רחובות ייחסמו? כל הפרטים כאן

השבוע התשיעי של המחאה נגד ההפיכה המשטרית יגיע לסיומו הערב בתל אביב, במפגן ענק נוסף של התנגדות אזרחית לניסיון ריסוק הדמוקרטיה בידי קואליציה של עבריינים. החל מהשעה שש בערב יתקיימו ברחבי העיר צעדות שיובילו אל רחוב קפלן וצומת עזריאלי, שם יחל אירוע המחאה המרכזי בשעה 19:00 בערב. בעקבות אירועי האלימות המשטרתית הקשה ביום רביעי ונאומי ההסתה של נתניהו וסביבתו נגד המפגינים, צפויה המחאה להתעצם גם הערב, ובמקביל להפגנה בתל אביב יתקיימו הפגנות ב-95 מוקדים נוספים ברחבי הארץ, ולראשונה מאז החלו ההפגנות – גם בבת ים.

בשבוע שעבר, לראשונה מאז החלה המחאה, הפגינו מחוץ לתל אביב יותר מפגינים מאשר בתל אביב עצמה ובסך הכל נרשמו יותר מ-300 אלף מפגינים. ביממה האחרונה מנסים בחוגי הימין הקיצוני לעורר בהלה לקראת ההפגנה בדיווחי שווא על התראות לפיגוע, יש לציין כי אף גורם רשמי לא מסר על התרעות כאלה או אחרות. ממטה המאבק המשותף נמסר: "ישראל לא תהפוך לדיקטטורה בזכות מאות האלפים שיוצאים, שבוע אחר שבוע, להאבק למען המדינה וערכי מגילת העצמאות. מול ההסתה והשקרים של משפחת נתניהו יתייצב עם שלם במאבק נחוש על הבסיס המשותף של כולנו, ערכי מגילת העצמאות והדמוקרטיה הישראלית".

מי ינאמו?

רשימת הנואמים השבוע תכלול את השרה לשעבר לימור לבנת, פרופ' יובל נח הררי, היבא אסעד (ממארגנות מחאת הדרוזים), ד"ר אילן סמיש ותא"ל ד"ר רועי אלקבץ. הערב צפוי להיפתח בביצוע משותף של קורין אלאל וגלי עטרי לשיר "אין לי ארץ אחרת". תרימו?

איזה צעדות יתקיימו?

בשעה 18:00 תצא הצעדה המרכזית מכיכר דיזנגוף אל רחוב קפלן כשהיא חמושה במספר מיצגי מחאה. בשעה 21:30 תצא מהדרייב-אין צעדה של אוהדי הפועל תל אביב מיד עם תום משחק הכדורסל של הקבוצה. כמדי שבוע, מספר צעדות צפויות לצאת משטח ההפגנה ולחסום כבישים ברחבי מרכז העיר, אך בניגוד לשבועות קודמים הודיעה משטרת ישראל למארגני ההפגנה כי לא תאפשר השבוע למוחים לרדת אל האיילון ולחסום אותו. אם יהיו חיכוכים בין שוטרים למפגינים – הם יהיו שם.

מה עושים עם המשטרה?

למעט אירועי יום רביעי שעבר, משטרת המחוז ליוותה עד כה את קיומן של הפגנות הענק בתל אביב באופן מקצועי ומאופק, עם מספר קטן ביותר של חיכוכים בין שוטרים למפגינים. יש לקוות שלמרות ניסיונות השיסוי הלא חוקיים של סוכן הכאוס איתמר בן גביר, יצליח מפקד המחוז עמי אשד לעמוד בלחצים הפוליטיים. במקרה שנקלעתם לסיטואציה עם מעצרים, מומלץ מאוד להצטייד במדריך של "מערך עצורים" להתנהלות לפני, אחרי ותוך כדי המעצר.

מחאת הדמוקרטיה בצומת עזריאלי-קפלן, 25.2.23 (צילום: אור אדר)
מחאת הדמוקרטיה בצומת עזריאלי-קפלן, 25.2.23 (צילום: אור אדר)

איזה רחובות יחסמו?

משטרת ישראל נערכת כמדי שבוע לחסימת הרחובות הסמוכים לאזור ההפגנה לתנועת כלי רכב. החל מהשעה 17:20 ייחסמו הרחובות הבאים:

– העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.
– רח' קפלן ייחסם מאבן גבירול עד מנחם בגין משני הכיוונים.
– רח' לאונרדו דה וינצ'י ייחסם מרחוב הפטמן עד רח' שאול המלך משני הכיוונים.
– רח' לסקוב ייחסם מרחוב הפטמן עד קפלן לכיוון צפון.
– רח' ארניה ייחסם מרחוב הארבעה עד רחוב קפלן לכיוון צפון.
– רחוב אבן גבירול ייחסם בין רחוב שאול המלך לרחוב מרמורק לשני הכיוונים.
– רחוב דיזנגוף ייחסם בין רחוב הוברמן לרחוב אבן גבירול לשני הכיוונים.
– דרך מנחם בגין משד' שאול המלך עד רחוב חשמונאים בשני הכיוונים (כולל שיקועים).
– רחוב גבעת התחמושת מיגאל אלון ועד מנחם בגין בשני הכיוונים.
– רחוב חשמונאים ייחסם לכיוון מזרח מרחוב קרליבך.

מכיוון דרום-מזרח ייחסמו החל מהשעה 17:00 הרחובות הבאים:

– עליית הנוער-דרך השלום.
– יגאל אלון-דרך השלום.
– יצחק שדה-המסגר.
– רחוב יגאל אלון יהיה חסום הרמטית בין יצחק שדה לדרך השלום החל מהשעה 19:00

החל מהשעה 17:30 גם הרחובות הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב:

– אבא הילל פינת ז'בוטינסקי לכיוון על פרשת דרכים.
– זיסמן לכיוון ז'בוטינסקי.
– אריאל שרון פינת על פרשת דרכים.