שבוע 11 ברציפות: הפגנת ענק וחסימות כבישים במוצ"ש בתל אביב

שבו, תנוחו קצת. מפגינים יושבים על נתיבי איילון, מחאת הדמוקרטיה 16.3 (צילום באדיבות מטה המאבק)
שבו, תנוחו קצת. מפגינים יושבים על נתיבי איילון, מחאת הדמוקרטיה 16.3 (צילום באדיבות מטה המאבק)

עוד לא נרגענו מיום ההתנגדות והשיבושים שלו מחמישי, והנה שוב מגיע מוצ"ש עם אירוע המחאה שובר השיאים נגד ההפיכה המשטרית. איפה כולם צועדים, איזה כבישים יהיו חסומים, וכל מה שצריך לדעת לקראת ההפגנה בקפלן-עזריאלי // עדכון מתגלגל

עוד לא התאוששנו מתצוגת העוצמה של יום ההתנגדות הלאומי השלישי שהסתיים אתמול (חמישי) ללא אירועים דרמטיים (למעט כ-25 עצורים) ועם אירועי אלימות ספורים (לפחות שמונה מקרים של תקיפת מפגינים), וכבר נערכים אירגוני המחאה והשטח להפגנה השבועית הגדולה במוצ"ש בצומת קפלן-עזריאלי שתתקיים זה השבוע ה-11 ברציפות החל מהשעה 19:00 בערב.

בשבוע שעבר, כזכור, נשברו שיאי המפגינים בכל רחבי הארץ, כשבתל אביב מפגינים כמעט 250 אלף איש ואליהם מצטרף מספר דומה של מפגינים בכל רחבי הארץ ומייצרים את אחת ההפגנות הגדולות בתולדות המדינה. השבוע, לאחר דחיית מתווה הנשיא בידי הקואליציה והמשך ריצת האמוק של ממשלת הכאוס בחקיקה הדיקטטורית, מקווים המארגנים לנפץ גם את השיא הזה.

מיצג "סיפורה של שפחה" לקראת ההפגנה בשבוע שעבר. מחאת הדמוקרטיה, 11.3 (צילום רחפן: איתי פלטי)
מיצג "סיפורה של שפחה" לקראת ההפגנה בשבוע שעבר. מחאת הדמוקרטיה, 11.3 (צילום רחפן: איתי פלטי)

איפה מפגינים וצועדים?

כמו בתשעת השבועות הקודמים, גם השבוע ייערך אירוע המחאה המרכזי של השבוע בצומת קפלן-עזריאלי-השלום, המקום היחיד בתל אביב המשתפצת שיכול להכיל את מאות אלפי המפגינים. בשעה 18:00 תצא מכיכר הבימה צעדת ארגוני השטח והצעירים, ותאסוף בדרכה האנרגטית אל קפלן מוחים ומפגינים מכל רחבי העיר. צעדה נוספת צפויה לצאת מיגאל אלון-ההגנה ולהוביל את מפגיני דרום-מזרח העיר, וכמו בשבוע שעבר, גם תושבים ברמת גן ובגבעתיים מתארגנים לצעדה משותפת אל מוקד האירועים. בתום ההפגנה בקפלן-עזריאלי, כמיטב המסורת, צפויות לצאת מספר צעדות אל רחבי העיר ולשבש את התנועה בצירים הראשיים.

ממטה המאבק המשותף של ארגוני המחאה נמסר כי "אירועי הימים האחרונים הבהירו, פניה של ממשלת ישראל לדיקטטורה חשוכה. פניהם של מאות אלפי המפגינים ורוב העם לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. לא נסכים לדיקטטורה רכה, לא נוותר על קמצוץ מזכויות האזרח והחופש של מיליונים. בשבת הקרובה ייצאו מאות אלפים כדי להיות חלק מתנועת ההתנגדות הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל, תנועה שתשמור על ישראל דמוקרטית".

מחאת הדמוקרטיה בקפלן, 11.3.23 (צילום: גיטי פלטי)
מחאת הדמוקרטיה בקפלן, 11.3.23 (צילום: גיטי פלטי)

איזה רחובות ייחסמו?

משטרת ישראל נערכת כמדי שבוע לחסימת הרחובות הסמוכים לאזור ההפגנה לתנועת כלי רכב בשעות שלפני התחלתה (מגיעים מחוץ לעיר? מהרו להירשם להסעות של הדגלים השחורים) לאחר ההפגנה עשויות הצעדות להוביל לחסימת נתיבי איילון וצירי תנועה מרכזיים אחרים בעיר. החל מהשעה 17:20 ייחסמו הרחובות הבאים:

– העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום.
– רח' קפלן ייחסם מאבן גבירול עד מנחם בגין משני הכיוונים.
– רח' לאונרדו דה וינצ'י ייחסם מרחוב הפטמן עד רח' שאול המלך משני הכיוונים.
– רח' לסקוב ייחסם מרחוב הפטמן עד קפלן לכיוון צפון.
– רח' ארניה ייחסם מרחוב הארבעה עד רחוב קפלן לכיוון צפון.
– רחוב אבן גבירול ייחסם בין רחוב שאול המלך לרחוב מרמורק לשני הכיוונים.
– רחוב דיזנגוף ייחסם בין רחוב הוברמן לרחוב אבן גבירול לשני הכיוונים.
– דרך מנחם בגין משד' שאול המלך עד רחוב חשמונאים בשני הכיוונים (כולל שיקועים).
– רחוב גבעת התחמושת מיגאל אלון ועד מנחם בגין בשני הכיוונים.
– רחוב חשמונאים ייחסם לכיוון מזרח מרחוב קרליבך.

מפגינים ברחוב קפלן, מחאת הדמוקרטיה, 4.3.2023 (צילום: שאטרסטוק/אביב אהרון)
מפגינים ברחוב קפלן, מחאת הדמוקרטיה, 4.3.2023 (צילום: שאטרסטוק/אביב אהרון)

מכיוון דרום-מזרח ייחסמו החל מהשעה 17:00 הרחובות הבאים:

– עליית הנוער-דרך השלום.
– יגאל אלון-דרך השלום.
– יצחק שדה-המסגר.
– רחוב יגאל אלון יהיה חסום הרמטית בין יצחק שדה לדרך השלום החל מהשעה 19:00

החל מהשעה 17:30 גם הרחובות הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב:

– אבא הילל פינת ז'בוטינסקי לכיוון על פרשת דרכים.
– זיסמן לכיוון ז'בוטינסקי.
– אריאל שרון פינת על פרשת דרכים.

איזה שלטים כדאי?

כמה שיותר מקורי ומשעשע או נוגע ללב – יותר טוב. אבל שום דבר לעולם לא ינצח את השלט הזה של אתגר קרת.

ומה אם נתקלתםן באלימות?

במהלך יום ההתנגדות שנערך בחמישי האחרון נרשמו מספר אירועים בהם הותקפו מפגינים פיזית בידי תומכי נתניהו. הפגנתם וחוויתם אלימות? מחפשים תיעוד של המקרה? מלאו עכשיו את הטופס כאן בקליק אחד ובקשתכם תופץ בקבוצות ייעודיות כך שתוכלו להשיג תיעוד של המקרה ממפגינים ומפגינות שהיו שם! תיעדתם מקרה אלימות? הצטרפו עכשיו לקבוצת הווטסאפ הייעודית (והשקטה) – ותמצאו את המפגינים שמחפשים את התיעוד שלכם בדיוק! אפשר לשלוח את הסרטונים המתעדים גם למאגר הייעודי של מערך עצורים מחאות. במקרה שנקלעתם לסיטואציה עם מעצרים, מומלץ מאוד להצטייד במדריך של "מערך עצורים" להתנהלות לפני, אחרי ותוך כדי המעצר, ובכלל לא יזיק להציץ רגע בסרטוני הזכויות של "שוברות קירות" בטיקטוק.

@sapirsluzkeramran

סרטון חובה: מה לעשות כשנעצרות והאם שוטר הוא חבר? (התשובה היא לא) דקת צפייה שיכולה להיות ההבדל בין כתב אישום או תביעה נזיקית מוצלחת נגד המשטרה. עדיף להזהר מאשר להצטער- ותמיד תמיד עדיף לדעת את הזכויות שלנו. תעבירו הלאה, תהיו חזקות ונתראה בהפגנות! #אלימותמשטרתית #מעצר #זכויות #הפגנה #דמוקרטיה #שוברות_קירות #חברים #להטבים

♬ צליל מקורי – ספיר סלוצקר-עמראן

מי נואמים?

נכון ליום שישי בצהריים, מטה המאבק טרם פירסם את הלו"ז להפגנת מוצ"ש, כנראה עייפים שם מיום ההתנגדות שהסתיים אתמול בחצות ובהחלט אפשר להבין את זה. האמת היא שזה גם לא קריטי, כי כשמגיעים 200 אלף איש לעזריאלי גם ככה רק מיעוט מתוכם נמצא בטווח השמיעה. אם מישהו יגיד משהו ממש מעניין כבר תקראו על זה בטוויטר. ידיעה זו תעודכן בפרטים נוספים עם הגעתם.

אם לסכם את הנאומים במילה אחת. מחאת הדמוקרטיה, 4.3 (צילום: אביבי אהרון/שאטרסטוק)
אם לסכם את הנאומים במילה אחת. מחאת הדמוקרטיה, 4.3 (צילום: אביבי אהרון/שאטרסטוק)

איפה אוכלים ושותים?

המחאה צועדת על קיבתה, ולמרבה הסבבה והנוחות היא מתרחשת בטווח שמכיל כמה מאופציות האוכל רחוב הטובות בעיר. השבוע נדרשנו לאופן שבו ההפגנות מטלטלות את עולם המסעדנות בתל אביב מדי מוצ"ש, והאמת היא שהעסקים האלה צריכים את התמיכה שלכם. לפני, אחרי ואולי גם תוך כדי ההפגנה אתם תרצו לאכול משהו או לשתות משהו, ואנחנו יודעות בדיוק איפה כדאי לכם לעשות את זה. לפניכם המדריך הדי מלא למקומות מומלצים לאכול בהם סביב צירי המחאה מחר.