הפגנת השנה: שמונה שעות של מוזיקה והופעות ברחבת המוזיאון

תחת הכותרת "מחזירים את הנשימה לנשמה" יתקיים ביום שלישי הקרוב אירוע מחאה ענק שיכלול די.ג'ייאים, הופעות וסטנדאפ בקריאה "נגד אחיזת החנק של הממשלה בעולם התרבות". נשמע כמו מסיבה

מסיבה ברחבת המוזיאון, 2014. אולי הפעם עם מסיכות  (צילום: אורן זיו)
מסיבה ברחבת המוזיאון, 2014. אולי הפעם עם מסיכות (צילום: אורן זיו)

חיי הלילה של תל אביב דוממים כבר תשעה חודשים. הופעות על במה לא היו כאן כבר תשעה חודשים. סצנת הסטנדאפ כבר תשעה חודשים בתרדמת זום. וכל הזמן הזה, האנשים שמניעים את חיי התרבות בעיר קיבלו את זה בהבנה, בהכלה ובהשלמה. עכשיו זה נגמר: בשלישי הקרוב יתרחש ברחבת מוזיאון תל אביב אירוע שהיה צריך להתרחש מזמן – מופע מחאה ענק ומרתוני בקריאה לממשלה למצוא פתרונות שיחזיר לנו את המוזיקה והשמחה לחיים.

את הפארטייה כולה, שתימשך מהשעה 15:00 ועד 23:00 בלילה, ינחו לאה לב וגדי וילצ'רסקי, והליינאפ צפוי לכלול כמה מהדי.ג'ייאים הטובים בעיר באזורים שבין האוס וטכנו להיפ הופ, כמו גם מופעי סטנדאפ והופעות מוזיקליות. הגוף המארגן, "אזרחים למען תרבות", מורכב ממתנדבים ספורים שמגיעים מקבוצות המחאה השונות והאירוע כולו קיבל את האישורים הדרושים מהרשויות. יצוין שהאירוע נדחה פעמיים בשל מזג האוויר הסוער שנמשך לאורך השבוע.

"ניפגש ברחבת מוזיאון תל אביב להזכיר לכל מי שאולי שכח, שאנשים זקוקים למוזיקה כמו אוויר לנשמה", כתבו המארגנים בהודעה לתקשורת, "אנחנו קוראים לכל מי שצמאה נפשו למוזיקה, שרגליו כבדות מעול הסגר, שליבו מדוכא מדממת הבידוד, להגיע אל רחבת המוזיאון כדי למחות נגד אחיזת החנק של הממשלה בעולם התרבות ולדרוש ביחד הנשמה לנשמה".
בעלי המועדונים בעיר ומארגני פסטיבלים מספרים שלא לייחוס כי למעשה ויתרו על שנת 2021 ואינם מצפים לחזרתה של הסצנה לפני סוף השנה, אך הדרישה הקונקרטית היא שהממשלה תאמץ בהקדם מתווה לחזרתם של מופעי מוזיקה, מסיבות ופסטיבלים קטנים באוויר הפתוח.