מייקל רפפורט נגד הוליווד: "אנחנו כשחקנים צריכים להתבייש"

מייקל רפפורט בכיכר החטופים, דצמבר 2023 (צילום: אלכסי ג'. רוזנפלד/גטי אימג'ס)
מייקל רפפורט בכיכר החטופים, דצמבר 2023 (צילום: אלכסי ג'. רוזנפלד/גטי אימג'ס)

הקומיקאי האמריקאי ותופעת הרשת, שביקר בארץ בהזדהות עם משפחות החטופים והנופלים והתארח ב"ארץ נהדרת", יצא במתקפה חריפה באינסטגרם נגד משתתפי טקס פרסי גלובוס הזהב, והתנצל בפני החטופים ומשפחותיהם על כך שאף אחד מהנוכחים בטקס לא הזכיר אותם אפילו במילה

עד לפני שלושה חודשים, היה הקומיקאי האמריקאי מייקל רפפורט מוכר בישראל בעיקר לחובבי סיטקומים מושבעים ושוחרי סטנדאפ רציניים, שהכירו אותו משלל הופעותיו בקולנוע ובטלוויזיה. במציאות החדשה שנחתה עלינו, הפך רפפורט לשם שכמעט כל ישראלי מכיר ולאחד מדובריה החשובים והבולטים של ישראל בהוליווד וברשתות החברתיות, ואתמול אחרי שידור טקס פרסי גלובוס הזהב עלה רפפורט לרשתות במתקפה אגרסיבית על הצביעות ההוליוודית.

>> מייקל רפפורט ב"ארץ נהדרת": הם קוסמים

בפוסט וידאו שהעלה לאינסטגרם ביקר רפפורט בחריפות את העובדה שלאורך הטקס כולו לא נאמרה מילה אחת על יותר מ-130 חטופים שנמצאים כבר כמעט 100 יום בשבי החמאס. "אני נבוך ומתבייש שאפילו אדם אחד לא אמר משהו על השבויים שנחטפו מישראל לאור יום", אמר רפפורט בכאב ובזעם, "כל הפמיניזם במיליארד דולר של 'ברבי', כל השחקנים והשחקניות הצעירים והמודעים שחלק מהחטופים ממש בני גילם, ואפילו לא שחקן אחד, לא במאי אחד, לא מפיק אחד ולא קומיקאי אחד אמר משהו עליהם אחרי גלובוס הזהב, במהלך גלובוס הזהב או לפני גלובוס הזהב".

רפפורט הפך בחודשים האחרונים גם בארצות הברית לדמות בולטת בדיון הציבורי על טבח השביעי באוקטובר והמלחמה בעזה, כשהוא מציף שוב ושוב לסדר היום התקשורתי את נושא החטופים. כמו במרבית הפוסטים שלו, גם אתמול תקף רפפורט את הצביעות של הוליווד: "אנחנו, השחקנים, האמנים, ידועים בכך שאנחנו מדברים על הדברים החשובים, מדברים על הכל, ופתאום אין לאף אחד מה לומר. אני רוצה להתנצל בפני ישראל, להתנצל בפני החטופים והמשפחות שלהם, על השתיקה הזאת. אנחנו כשחקנים צריכים להתבייש בעצמנו".

טקס א-פוליטי מנותק. שחקני "יורשים" בגלובוס הזהב (צילום: רובין בק/AFP/גטי אימג'ס)
טקס א-פוליטי מנותק. שחקני "יורשים" בגלובוס הזהב (צילום: רובין בק/AFP/גטי אימג'ס)

ואכן, טקס פרסי גלובוס הזהב שהתקיים בלוס אנג'לס שלשום היה אחד מהטקסים הכי א-פוליטיים שנראו בעיר הסרטים מזה שנים, כשאף אחד מהדוברים על הבמה אינו מזכיר במילה לא רק את המלחמה בין ישראל וחמאס, אלא גם לא את אוקראינה שכיכבה בהתבטאויות תמיכה רבות במהלך הטקס בשנתיים הקודמות. על פי פרסומים בהוליווד, ביקשו מארגני הטקס מהדוברים שלא להתבטא פוליטית כדי להימנע משערוריות, אך התוצאה הייתה מנותקת ובועתית כפי שהוליווד מזמן לא הייתה.

מאז ביקורו בישראל מרבה רפפורט לארח בפודקאסט שלו דוברים ישראלים ומתמקד בכל פעילויותיו כמעט באופן בלעדי בדחיפת הנרטיב הישראלי והסברתו לציבור בארצות הברית. בין היתר אירח כבר מספר פעמים את הסטנדאפיסט מתן פרץ לדיאלוגים משעשעים במיוחד. התמיכה הבלתי מתפשרת הזאת מביאה איתה לא מעט התנגדות, ולקראת הופעותיו השבוע כסטנדאפיסט בפורטלנד יצאו קומיקאים מקומיים בקריאה להחרים אותו בגלל עמדותיו בעד ישראל והפגנות מתארגנות מחוץ לאולם בו הוא עתיד להופיע. זה בסדר, מייקל, רק תגיד ואנחנו באים.