במחאה על התבטאויות הרבנים: תורמים לקהילה הטרנסית בשמם

התורמים לפרויקט מימון המונים למען לימודים אקדמיים לקהילה הטרנסית, בוחרים לעשות זאת בשמם של רבנים שהתבטאו נגדה. מכתבי התודה מגיעים עד אליהם

דגל הקהילה הטרנסית (צילום: שאטרסטוק)
דגל הקהילה הטרנסית (צילום: שאטרסטוק)
1 באוגוסט 2018

 

יוזמה שמתקיימת זו השנה השלישית, קוראת למימון המונים על מנת לאפשר לטרנסים וטרנסיות גישה ללימודים אקדמיים. עד כה הושגו 22,983 ש"ח מתוך סכום היעד שעומד על 75,000 ש"ח. "המחשבה מאחוריי הפרויקט היא שהנגישות ללימודים אקדמיים היא בעיה מאוד מרכזית בקרב הקהילה הטרנסית", מספר ולפרנס את עצמך, אנחנו צריכות גם לממן את הטיפולים עצמם. זה הרבה יותר מורכב". רעיון הפרויקט הוא לממן את שכר הלימוד או חלק מימון, לאוניברסיטה ולמוסדות גבוהים אחרים.

>> איך נראה לילה של טרנסית בזנות בדרום העיר? 

מאז הוצתה המחאה הגאה בתחילת השבוע שעבר, נשמעו התבטאויות רבות של רבנים מכל רחבי הארץ נגד הקהילה הלהט"בית בכלל ונגד הקהילה הטרנסית בפרט. עמוד פייסבוק קורא לנצל את הפלטפורמה כדי לתרום בשמם. "יש רשימה ארוכה ומתארכת של רבנים שיצאו באופן פומבי נגד הקהילה שלנו והעיבו על חלקים גדולים ממנה", אומרת אלה. "עמוד הפייסבוק קורא לתרום לעמותה ואנחנו נדאג לשלוח מכתבי תודה בשם הרבנים שאתם רוצים לתרום בשמם". את מכתבי התודה, אגב, הם יקבלו ישירות לדואר.

למה חשוב לתרום? לטענת אמיר להגיע ללימודים זה להיות מוכן לקבל אינספור הערות מהסביבה. "החברה מפעילה המון לחצים. זה מפחיד שמישהו יגלה עלייך במידה שאת עדיין בארון. כל העניינים האלה מקשים על לנהל את החיים שלנו כסדרם ולגשת בכלל ללימודים אקדמיים". אלה העבירה 7 שנות לימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והרגישה את החוויה הזו על בשרה. "את השנתיים הראשונות ללימודים העברתי בארון. בהתחלה סיפרתי רק לחברות שלי וכשיצאתי מהארון לגמרי, הן היו רשת התמיכה שלי. החל מהשנה הרביעית בלימודים ישנם סבבים בבתי החולים. זה אומר לבוא במגע עם צוותים רפואיים, עם מטופלים ומרצים. אם מרצה היה מסתכל עליי וחושב שאני גבר זה מאוד הקשה עליי. זה חוסם אותך, נוסף לדאגות הכלכליות".

רוצים לתרום גם?