האקדמיה לקולנוע לא תזמין את מירי רגב לשאת נאום בטקס פרסי אופיר

שרת התרבות תקפה את ההחלטה שלא להזמין פוליטיקאים לשאת דברים בטקס: "ההחלטה הזו נועדה לדבר אחד בלבד - למנוע מהציבור לשמוע את עמדתי הצודקת"

מירי רגב. צילום: בן קלמר
מירי רגב. צילום: בן קלמר
12 בספטמבר 2017

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה החליטה לא להזמין פוליטיקאים לטקס פרסי אופיר הקרוב, שיתקיים ביום שלישי הבא. משמעות ההחלטה היא ששרת התרבות מירי רגב לא תגיע לשאת נאום בפני הקהל בטקס, כפי שעשתה בשנה שעברה. לאורך כהונתה נרשמו התכתשויות רבות בינה לבין אנשי התרבות בישראל, ולא פעם בארועים שאליהם הוזמנה לשאת דברים היא ניצלה את הבמה לצרכים פוליטיים, מה שנענה לעתים בקריאות נגד מכיוון הקהל.

"עם הזמן שינה הטקס את אופיו והפך אט אט לזירת התגוששות שאינה ראויה, הגורמת לזילות האירוע וחמור מכך – זילות היוצרים והיצירה שהוא מבקש לכבד ולהוקיר", מסבירים באקדמיה את ההחלטה. "לאור זאת, מתוך אחריות לקיומו התקין והראוי של הטקס ומתוך כבוד ליוצרים וליצירה, נחושה הנהלת האקדמיה לעשות כל שביכולתה כדי למנוע חזרה על אירועים מצערים מסוג זה, ועל כן החליטה שלא להזמין פוליטיקאים לטקס חלוקת פרסי ההצטיינות ובכך להתאים עצמה לנהוג בעולם. יודגש, אין בהחלטה זו כל כוונה לפגוע בכבודה של שרת התרבות, או של כל פוליטיקאי אחר, ואין לפרש אותה כניסיון להימנע מהמשך הדיון במחלוקות השונות והעמוקות בכל מועד אחר לאורך לוח השנה, פרט לערב חגנו".

רגב כינתה את ההחלטה הזו "פחדנית ולא דמוקרטית", וציינה ש"ההחלטה הזו נועדה לדבר אחד בלבד – למנוע מהציבור לשמוע את עמדתי הצודקת שסרטים שמפיצים דיבה רעה ושקרית על חיילי צה"ל, כמו פוקסטרוט המועמד לפרס אופיר – לא ימומנו מתקציב המדינה". רגב ציינה כי היא תשדר את נאומה בפייסבוק בזמן הטקס.

>> "פוקסטרוט" זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה

כזכור, בשנה שעברה חוללה רגב סערה כשעזבה בהפגנתיות את טקס פרסי אופיר, בעקבות ביצועו של תאמר נאפר שיר שכולל שורות של המשורר הפלסטיני מחמוד דארוויש. לאחר מכן נטען שרגב ידעה על הביצוע המתוכנן ותכננה מראש לעזוב את הטקס לעיני המצלמות.

"פוקסטרוט", שזכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה, משך לאחרונה אש מכיוונה של רגב. הסרט מציג טרגדיה בשלוש מערכות, שבה מעשי ההורים ובנם המשרת בקרבי משפיעים זה על זה מבלי להתכוון ומביאים לתוצאות הרות אסון. רגב תקפה את הסרט והכריזה כי "זוהי בושה וחרפה, שהסרט 'פוקסטרוט' של שמוליק מעוז נבחר להציג בפסטיבלי קולנוע נחשבים כפסטיבל טורונטו ופסטיבל ונציה. הדעת אינה סובלת, שסרטים, המבאישים את שמו הטוב של צה"ל, הם אלו שנתמכים על ידי קרן הקולנוע הישראלי, הנתמכת על ידי המדינה, והם אלה שנבחרים להיות חלון הראווה של הקולנוע הישראלי בחו"ל".

לאחר מכן, ביום הקולנוע הישראלי, תקפה רגב שוב את הסרט ואמרה שהוא מוציא את דיבת ישראל רעה. מעוז וגם ליאור אשכנזי, שמככב בסרט, הגיבו לדבריה בביטול, על כך שהגיבה כך מבלי לצפות בסרט כלל. אשכנזי הגדיל ועקץ את רגב בריאיון בחדשות 2 באומרו שלו הייתה קוראת צ'כוב הייתה יודעת מה זו אלגוריה. גם לכך הגיבה רגב וקראה לאשכנזי "הגרבוז של המזרחים". כל יחסי הציבור הללו, ניתן להניח, עשו לסרט רק טוב.

[interaction id="59b53b86c7f3960001a1440e"]