מי יופיעו בפסטיבל ישראל ה-53?

הפסטיבל הוותיק ישוב לירושלים בסוף חודש מאי. בתוכנית האמנותית: מחווה ליוסי בנאי, אמנים ירושלמים חוזרים לעיר ובההצגה החדשה של ז'ראר דפרדייה

מתוך ההצגה "מזבוב ועכביש". צילום: אלעד דבי
מתוך ההצגה "מזבוב ועכביש". צילום: אלעד דבי
13 באפריל 2014

פסטיבל ישראל, המתקיים בכל שנה ברחבי ירושלים על אתריה ומוסדותיה, חוזר השנה, בגלגולו ה- 53, בין התאריכים 29.5.2014־20.6.2014. התוכנית האמנותית תכלול מופעי תיאטרון, מחול, מוזיקה ישראלית אתנית, ג'אז וקלאסית, מהארץ ומהעולם.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים בבריכת הסולטן, שם יערך מופע מחווה חגיגי ליוסי בנאי בהשתתפות נבחרת משובחת של יוצרים ישראלים, ביניהם: איתי טיראן, תיקי דיין, אפרת גוש, דבל'ה גליקמן, הדג נחש, מאור כהן, מתי כספי, משה איבגי, ושלומי שבן. המחווה לבנאי יליד העיר היא חלק ממגמה רחבה יותר של הפסטיבל הקרוב, במסגרתה יושם דגש מיוחד על אמנים ישראלים בני דורות שונים שנולדו וגדלו בירושלים וממנה פרצה יצירתם אל העולם הגדול. עוד בין האמנים הללו יהיו יהורם גאון, זוכה פרס ישראל ויליד העיר, שיארח להופעה את אסתר עופרים שתגיע מגרמניה במיוחד לפסטיבל; אסף אבידן, שיחזיר את שיריו לעיר בה נכתבו והכוריאוגרף הישראלי חופש שכטר שיעלה עם להקתו מאנגליה בכורה ישראלית למופע "אמא פוליטית" שזכה להצלחה ברחבי העולם. מחווה נוספת למוזיקאי ישראלי תתקיים בפארק הירקון, שם יתכנסו זמרים ויוצרים  ישראלים להפרד מאריק איינשטין, במלאת 11 חודשים למותו.

בגזרת התיאטרון יגיחו שני כוכבים המוכרים לנו דווקא ממסך הקולנוע: ז'ראר דפרדייה ואנוק איימה יגיעו יחד עם ההצגה "מכתבי אהבה" שעלתה לראשונה בפריס בינואר 2014, והיא הופעתו הראשונה של דפרדייה על במת התיאטרון מאז 2004. בנוסף, "טרטיף" של מולייר בהפקת התיאטרון הלאומי מטבילסי, תיאטרון קליפה ישתלט על מוזיאון ישראל, מחאת קיץ 2011 עולה על הבמה ב"Save your love", וקבוצת התיאטרון של פיפו דל בונו האיטלקית עם פרפורמרים משולי החברה ורקדניתה של פינה באוש. עם מופעי מחול יגיעו בלט ביאריץ הצרפתי להעלות את "רומיאו ויוליה" ו-"סינדרלה", ומסן פרנסיסקו תעשה את הדרך לירושלים מרגרט ג'ניקס שתפגוש את להקת הבית- קלובן דאנס.

גם השנה ימשיך פסטיבל ישראל את הדיאלוג האמנותי עם אתריה ומוסדותיה ההיסטוריים של ירושלים, אשר מדי שנה משמשים כשחקני משנה באירועים. מלבד אולמות התיאטרון הקלאסיים (תיאטרון ירושלים, ז'ראר בכר ובנייני האומה), יגיעו מופעי פסטיבל ישראל גם למתחם התחנה הראשונה, שכונת עין כרם, ימק"א ובית מזי"א. לטובת הקהל שמתכנן להגיע לאירועים ממחוץ לעיר, הנהלת הפסטיבלרכזה חלק גדול מהתכנית האמנותית בסופי השבוע, על מנת שיוכלו לנצל את הפסטיבל לחופשה ירושלמית קצרה.