התפקיד הכי לא פופולרי בהוליווד: מי ינחה את האוסקר במקום קווין הארט?

קווין הארט הודיע על פרישה מהנחיית טקס האוסקר - יומיים בלבד לאחר ההכרזה על מינויו - בעקבות ביקורת על אמירות הומופוביות בהופעתו. הרשת כבר התמלאה בהצעות, בהן רופול ואיסה ריי

רופול (מתוך "המירוץ לדראג")
רופול (מתוך "המירוץ לדראג")

הקומיקאי קווין הארט, שרק לפני יומיים אישר בהתרגשות כי ינחה את טקס האוסקר הקרוב, הודיע הבוקר (שישי) כי הוא פורש מהתפקיד. זאת בעקבות לחץ ציבורי שהופעל עליו בשל אמירות הומופביות בהופעתו לפני כמה שנים. בלילה עוד סרב הארט להתנצל – אולי כי חשש לוותר על מה שכינה "הזדמנות של פעם בחיים" – והדבר נזקף לחובתו. בסופו של דבר הוא אמר כי הוא לא רוצה להוות הסחת דעת וכי הוא "מצטער שפגע באנשים".

ציוצים בטוויטר הציפו הכפשות הומופוביות וגררו קריאות לאקדמיה לקולנוע לוותר על הארט כמנחה האוסקר. במופע סטנדאפ שעשה ב-2010 הוא אמר: "אחד הפחדים הכי גדולים שלי הוא שהבן שלי יגדל ויהיה הומו. זה פחד". באותו מופע הוא אמר עוד: "אני לא הומופוב, אין לי משהו נגד גייז. תעשו מה שבא לכם… אבל אני, כגבר הטרוסקסואל, אם אני יכול למנוע מבני להיות גיי, אעשה זאת".

>> כך הגיב קווין הארט לבחירה בו למנחה האוסקר
>>  "כוכב נולד" מוביל: המועמדים לגלובוס הזהב

ההופעה הזאת חזרה לנשוך אותו בעכוז כבר ב-2015, אז הוא כבר הפך לפנים מוכרות, והוא התייחס אליה בריאיון לרולינג סטון. "לא הייתי מספר את הבדיחה הזאת היום, כיוון שכשאמרתי את זה, הזמנים לא היו רגישים כפי שהם היום", הסביר. "אני חושב שאנחנו אוהבים לעשות עניין גדול מדברים שהם לא בהכרח עניין גדול, פשוט כי אנחנו יכולים".

הארט לא מיהר להתנצל, אולי מתוך תקווה שהסערה תשכך מעצמה. כאמור, הוא מאד התרגש לקראת התפקיד ואף אמר בעבר כי "זה בהחלט הצעד המשמעותי הבא, לתחושתי, עבור קומיקאי". הוא ביקר את מי שהעביר עליו ביקורת וקרא לאנשים "להפסיק לחפש סיבות לכעוס". כשהאקדמיה לקולנוע ממנו להתנצל, אחרת הוא יוחלף, אמר הארט בסרטון באינסטגרם: "אני בוחר לוותר. אני מוותר על ההתנצלות".

אז מי ינחה את האוסקר?

השחקנית ביזי פיליפס (לנצח אודרי מ"דוסון קריק") לא חיכתה עד שהמקלדת תתקרר ומיד הציעה את עצמה לתפקיד מנחת הטקס. "הנה זה בא", כתבה, "אני או איסה ריי או שרה סילברמן או אלי וונג או סמנתה בי או רובין תדה או עיישה טיילר או כל אשה אחרת שעובדת בהוליווד כרגע ומעוניינת בכך".

ברשת החברתית עלו שלל הצעות מעניינות – בהן מנחה "הדיילי שואו" טרוור נואה, רופול, ג'סטין טימברלייק, הקומיקאית טיפאני האדיש ומאיה רודולף.

אך יש סיכוי לא רע שמי שיוצע לו התפקיד יבחר לסרב לו. בשנים האחרונות הנחיית האוסקר העמידה את האוחזים במיקרופון בלבה של שערורייה או האשטאג זועם, בהם OscarsSoWhite ופרשת Envelopegate (הפלופ שבלבל בין "לה לה לנד" ו"אור ירח"). טקס האוסקר יתקיים ב-25 בפברואר 2019 בלוס אנג'לס, והוא יהיה האחרון במתכונת הנוכחית.