מלאווחבורגר: אתגר המאנצ' למיטיבי הלכת

קחו את מלך המאנצ' של הסטלנים שבחוץ, ההמבורגר, חברו אליו את מלך המאנצ' של הסטלנים שבבית, המלאווח – ותקבלו מנה שגורמת לחשוב מחדש על המונח עיניים גדולות. לא ננסה?

המלוואחבורגר של מסעדת פפריקה
המלוואחבורגר של מסעדת פפריקה
15 ביוני 2017

בחיי הקצרים הצלחתי להביא את עצמי לקיצון כשזה מגיע למאנצ'ים: בין אם זה ערב טוסטים בו הכנתי כריכים מעוכים לעשרים איש מעושנים עם טוסטר אחד, גילוי השילוש הקדוש הכולל שניצל קר משוח בקטשופ ועטוף בגבינה צהובה או שילוב דליפאקן עם סינימיניס וקוקו פאפס. אבל למלאווחבורגר – שום דבר לא היה יכול להכין אותי. קראתם נכון: מלאווחבורגר – הכלאה חולנית לכאורה בין מלאווח להמבורגר, קציצת ענק עטופה בבצק עלים מטוגן. למקרה שתהיתם – זה מוגזם. הכי מוגזם שקיים. מוגזם ברמה של לא-מצליחה-לתפקד-עד-סוף-יום-העבודה-ורוצה-להרוג-את-מי-שהמציא-את-זה-אבל-לא-נעים-לי-כי-זה-היה-מדהים.

עוד כתבות טעימות:
עונת המלפפונים: הקוקטיילים המרעננים והקלילים לקיץ 
הכן גופך לקיץ: המיציות החדשות בעיר
ההמבורגרים הטובים ביותר בתל אביב

המלוואחבורגר, פרי מוחה הזדוני של מסעדת פפריקה בפתח תקווה, מורכב מקציצת המבורגר הבית, עלי אורוגולה, טחינה, חמוצים, בצל סגול וסלסלת פלפלים, עטוף במלוואח המשמש תחליף ללחמנייה שאמורה להחזיק את כל הטוב הזה. נתחיל בפירוק הגורמים: קציצת ההמבורגר הייתה פשוט מצוינת. האופציה הקלה במנה עמוסה בכל כך הרבה אלמנטים היא לא להשקיע בהמבורגר ולאלחש את הטעמים הבינוניים שלו עם רטבים, אבל זה לא היה המצב. הקציצה של פפריקה נותנת פייט לרשתות ההמבורגרים הגדולות. באשר למלאווח, גם הוא היה נהדר. רך במידה הנכונה, לא שומני ומספיק גדול כדי להחזיק קציצת המבורגר (בקיץ הזה אל תלבשו לבן, זה מטפטף).

כשמחברים את כל אלה ביחד יוצאת מנה מקורית, מושחתת וטעימה בטירוף. ובכל זאת, מוגזמת. הבטן מאותת להפסיק, ואני, תמימה שרואה את הכמות שנשארה לי, ממשיכה לבלוס עד אובדן הכרה. עורך מדור התרבות, שיאן האוכל-לפי-משקל שלנו, לא הצליח גם הוא לסיים מנת מלאווחבורגר. בסופו של דבר, ולמרות מאמצים עיקשים, חמישה מלאווחבורגרים הצליחו להאכיל אצלנו במערכת 15 עורכים. אז אם אתם מחפשים את המאנצ' המושחת התורן, אל תלכו לחפש בייקון וגבינה בשדרות רוטשילד, אלא פשוט הזמינו משלוח מפתח תקווה. אם יש לכם קיבה של בן אנוש, תחשבו פעמיים אם אתם מסוגלים לזה. מה שבטוח, המלאווחבורגר הוא ללא ספק המאנצ' האידיאלי עבור אוהבי האתגרים, רק תבואו על בטן ריקה.