עונת המלפפונים: הקוקטיילים המרעננים והקלילים לקיץ הקרוב

הוא מרענן, ורסטילי וקליל והוא כובש הקיץ לא רק את המטבח, אלא גם את הבר. כך הפך המלפפון למרכיב חובה בקוקטיילים שלכם 

סונלי. תחזק לי עם כוסברה. ברבראצ'ה. צילום: אפיק גבאי
סונלי. תחזק לי עם כוסברה. ברבראצ'ה. צילום: אפיק גבאי
8 ביוני 2017

יום המלפפון הבינלאומי יצוין בשבוע הבא בעולם ובברים בתל אביב. כמו חומרי גלם רבים אחרים שהיו בעבר מזוהים יותר עם המטבח ופחות עם הבר, גם המלפפון מצא את דרכו אל עולם הקוקטיילים, שהופך גסטרונומי יותר ויותר. קוקטיילים המשלבים מלפפון יהיו בדרך כלל רעננים, קלילים וקיציים יותר. השילוב של מלפפון בהם יופיע כמעט בכל וריאציה אפשרית: בג'ין וטוניק, למשל, הוא יופיע לרוב כגרניש (קישוט) שמוסיפים לדרינק, אך לאחר כמה דקות תגלו שהנוזל שבו הוא נמצא סופח את טעמי המלפפון וכך הוא הופך למרכיב טעם חשוב. בקוקטייל סמאש למיניהם הוא נכתש ומעורבב עם יתר המרכיבים ובכך מוסיף מרקם וטעם ייחודיים למשקה. הוא יכול לבוא גם בקציפות, בסירופים ובמחיות.

מקור המגמה של שילוב מלפפון בקוקטיילים הוא בקוקטייל הקלאסי ג'ין וטוניק. אלא שבמקום הלימון או הליים שנוספו לו בדרך כלל בעבר, כעת – בין השאר הודות לג'ין הנדריקס (המושרה במלפפון בתהליך הכנתו) – מוסיפים לו מלפפון טרי. "הסיבה העיקרית לכך שמלפפון אוהב ג'ין היא שמדובר בירק השייך למשפחת הבוטניים (Botanicals), כמו המרכיבים הצמחיים שיוצרים את הג'ין השונים", מסביר אלעד ברוך מהג'ספר. "אך זה ממש לא מחייב. בעולם המיקסולוגיה שנותן דרור ליצירתיות אך דורש גם דיוק ואיזון – כמעט כל ספירט לבן בשילוב הנכון של המרכיבים יכול לעבוד נהדר עם מלפפון. למשל: מרגריטת מלפפון או מוסקו מיול מלפפון".

ב־14.6 (רביעי) יצוין יום המלפפון הבינלאומי בעולם וגם בכמה ברים בתל אביב. קוקטיילים מבוססי ג'ין הנדריקס ומלפפונים טריים יימכרו למשל באכבר, באגבי, רוטשילד 12, הוטל מונטיפיורי, בראסרי, 223, אימפריאל, K, ספיק איזי ועוד. בינתיים, קבלו את ההמלצות שלנו לקוקטיילים ירוקים במיוחד:

קוקטייל סונלי | ברבראצ'ה

קוקטייל המורכב מג'ין, ערק, מלפפון, כוסברה וליים. בעל טעמים מרעננים הודות לג'ין, לליים ולמלפפון המשתלבים היטב עם המרירות של הערק והכוסברה (42 ש"ח).

ברבראצ'ה

סונלי. תחזק לי עם כוסברה. ברבראצ'ה. צילום: אפיק גבאי
סונלי. תחזק לי עם כוסברה. ברבראצ'ה. צילום: אפיק גבאי

 Masha on Fire | בל בוי

לחובבי האקסטרים: וודקה שמושרית עם בייקון ושום, מיץ עגבניות עם בצל מקורמל בברבן, עגבניות קלופות, רוטב אויסטרים ותמצית עשן בשילוב קציפת חזרת וסלרי. הקונסטרוקציה הזאת מוגשת עם מלפפון שנחמץ ביתית (58 ש"ח).

בל בוי

masha on fire, בל בוי. צילום: בן יוסטר
masha on fire, בל בוי. צילום: בן יוסטר

 English Gimlet | סרוויסריה

ג'ין, ליקר סיינט ג'רמיין (המבוסס על פרחים), ליים, סוכר ומלפפון. קוקטייל קליל שמתאים לכל מנה (48 ש"ח).

סרווסריה

ג'ין וליקר סיינט ג'רמיין, מתאים לכל מנה. סרווסריה. צילום: גל בן זאב
ג'ין וליקר סיינט ג'רמיין, מתאים לכל מנה. סרווסריה. צילום: גל בן זאב

גרין ג'ין | דלידה בר

ג'ין, מיץ וסירופ לימון, פסיפלורה, נענע וטוניק. פרשי, קיצי, מתוק ומריר בדיוק במידה הנכונה (42 ש"ח).

דלידה בר

גרין ג'ין. דלידה. צילום: בן יוסטר
גרין ג'ין. דלידה. צילום: בן יוסטר

 Cucumber Fresh Martini  | יLibrary

קוקטייל עוצמתי על בסיס מרטיני בתוספת נענע וליים (שמעניקים לו חמיצות מעודנת וארומה לימונית), ג'ין ומלפפון שמוסיפים לו בשר ורעננות (60 ש"ח).

Library

ג'ין טוניק מהשוק | אונזה

קוקטייל שמביא השוק בשלוק: שמיר, כוסברה, זרעי כוסברה, בזיליקום, עגבניות שרי, מלפפון, צ׳ילי, פלפל ושום. הירקות יכולים להרתיע מעט את אוהבי הקוקטיילים המתוקים, אבל אמא תמיד אמרה שירקות זה חיוני לתזונה שלנו (46 ש"ח).

אונזה

ג'ין טוניק מהשוק פור טו, אונזה. צילום: הילה כרמל
ג'ין טוניק מהשוק פור טו, אונזה. צילום: הילה כרמל

Black Pearl 2 | בוטניקה בר

וויסקי שיפון מושרה בפחם, ליקר מפריחת אלדר, דבש, ג'ינג'ר, מיץ לימון, סירופ מלפפון וליים, שרטרז, חלבון ולסיום – קציפת מלפפונים ומרווה. קוקטייל חמוץ־מתוק ומרענן מאוד (48 ש"ח).

בוטניקה בר

ויסקי שיפון מושרה בפחם, בוטניקה בר. צילום: דנה כספי
ויסקי שיפון מושרה בפחם, בוטניקה בר. צילום: דנה כספי

מוסקו מיול | טראק ופונדק דה לוקס

וודקה, מלפפונים כתושים, ג'ינג'ר ביר, נענע וליים. קוקטייל פרשי המחליק בקלילות בגרון עם מרירות מעודנת. לחובבי הקוקטיילים הקלאסיים שמעוניינים לצאת מהשגרה (45 ש"ח).

טראק דה לוקס | פונדק דה לוקס

למי שרוצה לצאת מהשגרה, מוסקו מיול בטראק דה לוקס. צילום: אנטולי מיכאלו
למי שרוצה לצאת מהשגרה, מוסקו מיול בטראק דה לוקס. צילום: אנטולי מיכאלו

יבנה | יבנה

מלפפון, נענע, וודקה, ליקר סיינט ג'רמיין, ליים וסירופ סלק. השילוב בין המתיקות של הסלק לרעננות שהמלפפון מפיץ הופך את הקוקטייל אידיאלי ליום חם (44 ש"ח).

יבנה 

הנדריקס שוק | קופי בר

ג'ין, טוניק, לימון, שמיר, עירית ומלפפונים. השילוב שבין ההנדריקס, המושהה במלפפונים, לארומה של העירית והשמיר מעניק לג'ין אנד טוניק הקלאסי טוויסט של חמצמצות עדינה (46 ש"ח).

קופי בר

קופי בר, חזק בקוקטייל מלפפון. צילום: עידית בן עוליאל.
קופי בר, חזק בקוקטייל מלפפון. צילום: עידית בן עוליאל.

פולי דקירי | פולי האוס

רום, מלפפון, זרעי כוסברה וכתר סוכר מסביב לכוס. משקה מרענן ליום קיץ לח, אך כמו שמלה קטנה ושחורה יכול בקלות להתאים גם ללילה (58 ש"ח).

פולי האוס

Ginshoppe Fizz |  פרנץ' 57

מלפפון, אננס, פסיפלורה, שקדים, ליים, קמפרי והרבה קריאול ביטרס. אמנם מדובר בקוקטייל פירותי ומרענן, אך הוא אינו מיועד לכל אחד. טעמיו המרירים ומורכבותו הכניסו אותו לתפריט השחור של פרנץ' 57 המיועד להרפתקנים (ולעשירים) בלבד (76 ש"ח).

פרנץ' 57

קליאופטרה | בוקסא ורעמסס

ג'ין, קאווה, גוורץ, סירופ למון גראס ושיבא תוצרת בית, סודה, בזיליקום ומלפפון. קוקטייל כיפי, מרענן, מתקתק בצורה אינטיליגנטית שצועק קיץ בכל שלוק.

רעמסס | בוקסא

גרין ג'ין | קפה אירופה

קוביות מלפפון, ג'ין, מי דבש ולימון. הפשטות של הקוקטייל הופכת אותו לג'וקר כשהוא מלווה מנה, עם האווירה במקום. קליל, מרענן ובעל טעמים עדינים המשתלבים בהרמוניה (49 ש"ח).

קפה אירופה