הכיסון הטוב מסצ'ואן: זאת בדיוק המסעדה שהייתה חסרה לנו בעיר

סצ'ואני כמו שסצ'ואני צריך להיות. מלה (צילום מתוך עמוד האיסנטגרם של המסעדה)
סצ'ואני כמו שסצ'ואני צריך להיות. מלה (צילום מתוך עמוד האיסנטגרם של המסעדה)

"מלה" היא מסעדה סינית-סצ'ואנית חדשה שמתקיימת בסימביוזה מופלאה עם מסעדת קימצ'י הקוריאנית. תיבול אותנטי וחריף אש יש? בהחלט. מנות גדולות ומשביעות יש? לגמרי. תמחור מאוד מאוד הוגן יש? תודה לאל כן. ובעיקר: הדאמפלינגז הכי טובים שאכלנו

20 ביוני 2023

החוויה במסעדת מלה, הסצ'ואנית החדשה בלילינבלום, מבלבלת לרגע. כשתגיעו ללוקיישן תחשבו לרגע שהגעתם לקימצ'יז, המסעדה הקוריאנית שנפתחה בחודש אפריל האחרון. ובכן, אולי לא ידעתם אבל בשביל זה אנחנו פה: המתחם התפצל בימים אלה לשני מטבחים, האחד מוקדש לקימצ'יז הקוריאנית והשני למלה, סינית-סצ'ואנית חדשה שטוענת לאותנטיות ונפתחה להרצה ממש בימים אלה.

נראה אותנטי, לא? מלה (צילום: ליאור סגל)
נראה אותנטי, לא? מלה (צילום: ליאור סגל)

זה אינו מפגש מקרי בין המטבחים האסייתיים: מדובר בשיתוף פעולה שנרקם כבר בימי הקורונה בין סוני קים (שעומדת מאחורי קימצ'יז) וביו טוד צ׳אנג (שמנצח על מלה החדשה), שבימי המגיפה השיקו פופ-אפ של אוכל קוריאני חריף שהתקיים באופן קבוע בימי שישי וזכה לעדת מעריצים נאמנה ומושבעת. טוד, שבכלל נולד בטייוואן, למד בישול במחוז סצ׳ואן בסין והתאהב בישראל כתייר לפני תשע שנים. בזמן ימי הפופ אפ הוא הבין שברצונו לשוב אל חיקו של פלפל הסצ'ואן החריף והשיק תחילה ארוחות לחברים שעברו מפה לאוזן, עד שחבר מחדש לסוני קים בקימצ'יז והשיק את התפריט הסצ׳ואני מהמטבח הסמוך. יתרון נוסף לשת"פ: אזור הישיבה משותף לשתי המסעדות, כך שתוכלו להזמין במקביל משני התפריטים. אהבנו.

הו וואו איזה דאמפלינג. מלה (צילום: ליאור סגל)
הו וואו איזה דאמפלינג. מלה (צילום: ליאור סגל)

התפריט אותנטי למדי, לא מתנצל ומתאפיין בחריפות רבה ותיבול הגון ומופלא. אין פה חנופה לחיך הישראלי אלא שימוש מבריק ונכון בחומרי גלם ובתבלינים הסצ'ואנים המקוריים. דוגמאות? למה לא: ראשית, אכלנו שם דאמפלינגז (32 ש"ח לארבע יחידות) מהטובים שאכלנו. ואכלנו. יש מאודים ויש מטוגנים, עם עוף, בקר וגם טופו. טעמנו את ורסיית הבקר וגם את זו עם העוף והתענגנו על כל ביס וביס. הבצק שקוף ונמתח כהלכה, המילוי מדויק ומתובל היטב והנחמה בשיאה. בגזרת הפתיחות תמצאו גם סלט מלפפונים סצ׳ואני מענג שמתובל לפי הספר, סלט קולורבי, ואטריות בנג בנג צ'יקן שהיו אידאליות לפתיחת התאבון (32 ש"ח לכל המנות). יש גם מרקים מקוריים כמו מרק חמוץ-חריף שמבעיר את כל החושים או מרק עגבניות מפתיע (32 ש"ח).

חריף אש אש אש. מאפו טופו סצ'ואני, מלה (צילום: ליאור סגל)
חריף אש אש אש. מאפו טופו סצ'ואני, מלה (צילום: ליאור סגל)

בגזרת העיקריות איתרנו מנה סצ׳ואנית מסורתית, ואם להאמין לטוד אפשר למצוא אותה אך ורק כאן: מדובר במאפו טופו (68 ש"ח), מנה חריפה בהחלט,  מעין תבשיל מהביל על בסיס פלפל סצ'ואן מאלחש, פלפל צ'ילי בוער וטופו שמכינים במקום ומתאפיין ברכות אולטימטיבית. נמליץ לשדך למנה אורז לבן כדי לספוח מעט את החריפות ולהשלים את הארוחה.

בדיוק מה שהיה חסר בלילינבלום. מלה (צילום: ליאור סגל)
בדיוק מה שהיה חסר בלילינבלום. מלה (צילום: ליאור סגל)

עוד מנה מופלאה לפי מיטב המסורת הסצ׳ואנית הן אטריות הדן (68 ש"ח) אטריות ביצים טריות ונהדרות, עם קישואים, כוסברה, בצל ירוק ובתוספת לבחירה (עוף, בקר, טופו). טריות האטריות מורגשת מכל ביס והן רכות, נמתחות וערבות לחיך. התיבול מחוכם ונע במנעד שבין חריפות לחמיצות-מתיקות. בקיצור, מנה פשוט נהדרת. קינוחים אין עדיין, אבל תוכלו להזמין את המוצ'י של קימצ'יז עד שתהיה בננה מטוגנת. נציין שבאמת הגיע הזמן למסעדה סינית מטריפה, עם הדאמפלינגז הכי טובים שאכלנו, מנות גדולות ומשביעות ומחירים ממש ממש הוגנים. וולקאם.
"מלה", לילנבלום 21, ראשון עד שישי בין 17:00-23:00. להזמנות: 050-2866049